Nye ruter fra Rygge

• Thread starter Thread starter RSL
  • Start date Start date
Re: Nye ruter fra rygge

Jeg tror ikke Norwegian hadde kalt inn til pressekonferanse for nye ruter nå, siden de ikke gjorde det sist?

Jeg tipper det er en ny aktør.

Ha ha, MartinL........ Hadde vært herlig !:thumbup:wow:

Hadde FR kommet hadde jeg plutselig fått lyst til å dra dit !

Så mye som jeg skulle likt å se KLM på Rygge, så kan det ikke være dem, hvis det er snakk om nye ruter (flertall). :)

"Det blir etablert nye flyruter fra Moss Lufthavn Rygge"

Vel, det taler jo ikke akkurat for et fullpris selskap. Samtidig har de jo ved Rygge sagt at de i første omgang kun skal ha Norwegian som eneste lavpris operatør.

Forvirret, slettes ikke:lol:

Jeg tipper det Lettjet som kommer. De har lansert ruter til Helsinki, Stockholm og har allerede ruter til København.
Nå tipper jeg Rygge og Oslo står for døren. Jeg tror personlig at det var DY sin lukking av London ruten som har overbevist Easyjet om å prøve!

Last edited:

Så mye som jeg skulle likt å se KLM på Rygge, så kan det ikke være dem, hvis det er snakk om nye ruter (flertall). :)

Morgenavgang og ettermiddagsavgang, som gir "direkte" ruter til steder som Hong Kong, New York og Roma.

Nei, jeg tviler også på at KLM vil komme, ihvertfall så fort etter at SAS/WF har gitt seg. Ettersom jeg ikke klarer å spå noe innen luftfart, er vel kanskje det er klart tegn at det er KLM som kommer.

I følge Moss Avis er det Norwegian som skal starte nye ruter. Det spekuleres om rute til Stavanger, flere avganger til Bergen, samt rute til København, i samarbeid med Sterling.

I følge Moss Avis er det Norwegian som skal starte nye ruter. Det spekuleres om rute til Stavanger, flere avganger til Bergen, samt rute til København, i samarbeid med Sterling.

Det var som bare! Da dukker sikkert Trondheim opp snart også!

Hva med Stockholm? Med et stort svensk nedslagsfelt burde jo dette være en mulighet.

Kan være greit å ha i bakhodet at man med DY's kommende program alene vil kunne stange i konsesjonstaket, så at noen ny aktør da tør etablere ruter til/fra Rygge virker litt snodig og risky i mitt hode. Jeg støtter de som spår nye ruter med Norwegian.

Hva med Stockholm? Med et stort svensk nedslagsfelt burde jo dette være en mulighet.

Nå skal man ikke overdrive dette. For de fleste på svensk side vil det være lettere å dra til GOT, men mindre man bor svært nærme den norske grensen og Bohuslan nord for Uddevalla er ikke akurat overbefolket.

Og når det gjelder Easyjet så foretrekker de å fly til mer sentrale flyplasser....i det minste en med et godt fungerende kollektivtilbud

SAS.dk burde komme , og det med litt mer fornuftige feeder tider en det wf hadde.

Nå skal man ikke overdrive dette. For de fleste på svensk side vil det være lettere å dra til GOT, men mindre man bor svært nærme den norske grensen og Bohuslan nord for Uddevalla er ikke akurat overbefolket.

Ledelsen ved Rygger er ikke helt enig i deg der Someone!
Rygge-ledelsen mener å ha et passasjergrunnlag på opptil 2.5 millioner mennesker innenfor en avstand av to timer fra lufthavnen.
Dessuten så er det jo Dalsland som representerer den nærmeste geografien.

Det bor godt over 200.000 svensker med Rygge som nærmeste internasjonale flyplass med Bohuslän og Dalsland som nedslagsfelt. I tillegg kommer lokalmarkedet i Østfold.

Og når det gjelder Easyjet så foretrekker de å fly til mer sentrale flyplasser....i det minste en med et godt fungerende kollektivtilbud

Forsåvidt, men glem ikke hvilket selskap som ville fly fra Rygge. De har også sagt at de ser på Rygge som det mest aktuelle alternativet rundt Oslo!

Jeg tror det er Norwegian som skal sette i gang nye innenriksruter til Stavanger og Trondheim, pluss noe annet snacks.

Grattis til Østfold - ting skjer jo på denne siden av fjorden!

Det går sakte, men sikkert framover. :)

KLM til Amsterdam må vel stå øverst på Rygge-ledelsen sin ønskeliste? Så kan de sende et "takk for sist" til SAS, som har vært negative til Rygge hele tiden, ved å sende noen flere nordmenn utenom København på vei ut i verden. He-he.

Jeg tipper det Lettjet som kommer. De har lansert ruter til Helsinki, Stockholm og har allerede ruter til København.
Nå tipper jeg Rygge og Oslo står for døren. Jeg tror personlig at det var DY sin lukking av London ruten som har overbevist Easyjet om å prøve!

Jeg håper det er Easyjet, men tror det ikke. De pleier vel å bruke hovedflyplassene og ikke, som Ryanair, 2. eller 3. flyplass

Back