Nye ruter fra Rygge

• Thread starter Thread starter RSL
  • Start date Start date
Er vel ikke helt usannsynlig at City Line kommer med en feed til FRA heller vel? Deres CRJ200 må jo passe perfekt her?

Hele formumet venter i åndeløs spenning på nyheten. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på, men holder en knapp på noe annet enn DY.

Ja, jeg er en av de som ikke trodde dette skulle komme i det hele tatt og innrømmer at jeg ikker overbevist ennå heller men vi får se.

Det er jo bra at DY satser her, men har de slitt med Bergensruta skjønner ikke jeg hvordan de skal få Trondheim, Stavanger og Bodø til å fungere. Men vi får se. Tydeligvis ingen nye utenriksdestinasjoner fra DY.

At noen tippet Easyjet er litt overraskende ettersom de jo har gjort det helt klart at de ikke skal satse i Norge og når ikke DY klarer å få til en liten rute til London klarer i alle fall ikke Easyjet det. FR har jo mer enn nok med å justere ned sitt ruteprogram for vinteren. OG jeg tror man skal være meget realistiske når det gjelder mulighetene for å få KLM til AMS til Rygge.

Det er jo bra at DY satser her, men har de slitt med Bergensruta skjønner ikke jeg hvordan de skal få Trondheim, Stavanger og Bodø til å fungere.

Norwegian sier at de nå tjener penger på ruten til Bergen og at de mest sannsynlig vil øke tilbudet innenriks om utviklingen på denne ruten fortsetter. Dessuten har Norwegian i det siste blitt veldig glad i norsk innenriks igjen, mest fordi de her kan ta relativt høye priser og samtidig fly passasjerene relativt kort.

Re: Nye ruter fra rygge

Ledelsen ved Rygger er ikke helt enig i deg der Someone!
Rygge-ledelsen mener å ha et passasjergrunnlag på opptil 2.5 millioner mennesker innenfor en avstand av to timer fra lufthavnen.
Dessuten så er det jo Dalsland som representerer den nærmeste geografien.

Det bor godt over 200.000 svensker med Rygge som nærmeste internasjonale flyplass med Bohuslän og Dalsland som nedslagsfelt. I tillegg kommer lokalmarkedet i Østfold.

Infrastrukturen på svensk side er helt håpløs. Det er da også grunnen til at OSL og GOT er enklere alternativer for denne målgruppen.

Jeg synes det er flott at Norwegian starter flere innenriksruter, det var jo dette som var Norwegians egentlige forretningsidé. I disse tider med høye oljepriser er rutene ekstra interessante fordi de er korte og fordi prisnivået generelt er ganske høyt. Nå som Rygge-Bergen har etablert seg, regner jeg med at det vil gå raskere for de nye innenlandsrutene å etablere seg. Trondheimsruten var ventet, men Bodø og Trosmø var definitivt overraskende - og en avgang til Stavanger høres litt knapt ut. Det blir vel i så fall på morgenen? Den store oppgaven for Norwegian blir å få folk som tradisjonelt har hatt Gardermoen som nærmeste flyplass til også å vurdere Rygge. Det kan gjøres gjennom f.eks. lavere billettpriser og et mye bedre kollektivtilbud enn det som er i dag.

Beklager å måtte si det folkens MEN tror neppe RYG-BOO-TOS vil gå bra, men er lov å prøve...

Her er Norwegians pressemelding om de nye rutene:

Til redaksjonen

Oslo/Fornebu 9. september 2008

Norwegian med fire nye innenlandsruter fra Rygge

I slutten av oktober åpner Norwegian fire nye innenriksruter fra Rygge, henholdsvis rutene Rygge – Trondheim, Rygge – Stavanger, Rygge – Bodø og Rygge – Tromsø.

- Vi er godt fornøyd med resultatene på ruten mellom Rygge og Bergen, og lanserer som følge av dette fire nye innenlandsruter fra Rygge. Lave priser og et godt produkt har sørget for at flere og flere kunder har funnet veien til Rygge, og vi har tro på at disse rutene i enda større grad skal bidra til kundetilveksten, sier Daniel Skjeldam, kommersiell direktør i Norwegian.

Rutetilbudet vil være tilpasset næringslivet i regionen og Norwegian vil gjennom Rygge kunne tilby et svært tidseffektivt produkt til de største byene i Norge. - Ved å bruke Moss Lufthavn Rygge vil de reisende både spare tid på transporten til Rygge i form av kortere distanse og unngå kø gjennom Oslo på vei til Gardermoen, fortsetter Daniel Skjeldam.

Rygge er en svært effektiv flyplass. - De reisende bruker minimalt med tid på flyplassen fra de ankommer til de er klar til å gå om bord i flyet. Vi vet at tid er viktig for forretningsreisende og regner med at de vil sette pris på våre nye ruter fra Rygge, avslutter Skjeldam.

Rutetider fra 30. oktober:

(se attachement)

Priser:

Billettprisene på Rygge – Trondheim og Rygge – Stavanger starter på 359 kroner inkludert skatter og avgifter

Billettprisene på Rygge – Bodø og Rygge – Tromsø starter på 499 kroner inkludert skatter og avgifter

Billettene vil ligge i salg torsdag 11. september klokken 1200.

Ruteendringer

Rutene Rygge – Barcelona og Rygge – Beograd flyttes til Oslo/Gardermoen fra slutten av oktober, mens ruten til Antalya vinterstenges. Den tidligere annonserte ruten mellom Rygge og Las Palmas legges på is for å frigjøre kapasitet til den nye innenlandssatsingen.

Attachments

• rutetider-norwegian.gif
    rutetider-norwegian.gif
    2.9 KB · Views: 276
Blir det 733 eller 738w på disse rutene da? En blanding kanskje?

737-800 brukes vel foreløpig kun som "fyll" på innenriksruter foreløpig, og det blir nok tilfellet også her.

For øvrig spennende å se hva som skjer med planene til City Airline.

Nå legger man LPA- ruten på is, rett etter man hadde satt fastpris på den med dmått eventyrlige 3100 kr per vei. Ville man bare se hvem som var dum nok til å kjøpe så syre billetter?:p

Ville ellers trodd LPA var en destinasjon det var grunnlag for på Rygge.

En konsekvens av dette er at tilbudet til DY mellom Bodø og Tromsø dobles fra en til to avganger. :)

Back