Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Har Silver Point vært inne tidligere, eller har de tatt de drøye 5% nå på kort tid?

Har Silver Point vært inne tidligere, eller har de tatt de drøye 5% nå på kort tid?

Hvem vet, men de flagget 5% eierandel nå i dag.....samtidig driver Geveran (John Fredriksen) og sniker seg ut bakdøren/reduserer eierskapet litt etter litt

Silver Point er forresten en amerikansk hedgefond for de som måtte lure...småpene $15 milliarder i kapital

Hsamtidig driver Geveran (John Fredriksen) og sniker seg ut bakdøren/reduserer eierskapet litt etter litt

Nede i 13,4% eierandel nå. Det er dog ikke sikkert de driver å selger, hvis de trikser og mikser med terminer eller låner ut til shortere så synes ikke lenger aksjene hos dem

Bare "småshort" i så tilfelle. Det er ingen posisjoner på over 0,5% registrert hos Finanstilsynet.

Planlegger 80-85 fly sommeren 2023. Veksten fra 2022, fra 70 til 80-85 fly vil bli med "ny teknology", så da setter jeg pengene på MAX

Hvis det ikke blir flere 737MAX, så tipper jeg på A220.

Hvorfor?
- Møte mellom Norwegian og Airbus. Kan jo også være at det bare var ett av standard leddene i forhandlinger mtp ny fly, alltid hør med konkurrenten (Boeing/Airbus).
- A220, fordi det er «ny teknologi», og det er mindre enn 737, perfekt for post-korona tid for å gjøre DY mer relevant i markedet sett opp mot WF/Flyr/SAS sine satsninger.

Hvis det ikke blir flere 737MAX, så tipper jeg på A220.

Hvorfor?
- Møte mellom Norwegian og Airbus. Kan jo også være at det bare var ett av standard leddene i forhandlinger mtp ny fly, alltid hør med konkurrenten (Boeing/Airbus).
- A220, fordi det er «ny teknologi», og det er mindre enn 737, perfekt for post-korona tid for å gjøre DY mer relevant i markedet sett opp mot WF/Flyr/SAS sine satsninger.

Jeg har også tro på at a220 kan bli en del av norwegian sin fremtidige flåte. Når de nå skal holde seg til Norden kan 737-800/Max8 fort bli for stor for mange tynnere ruter. Det ble jo også sagt på kvartalsfremleggelsen i går at samtalene med Boeing ikke går fremover, og de sa og at de må bestemme seg for neste generasjons fly innen kort tid (innen noen måneder ble vel sagt tror jeg).
Jeg tipper vi kan komme til å se en ordre på ca 30 a220-300, og så kan de bestemme seg for om det blir neo eller Max som blir den store maskina seinere. Ja, jeg vet det er noen Max-maskiner i/på veg inn i flåten, men norwegian har tydelig uttalt at disse kan byttes inn i neo om ønskelig.

Air baltic har vel vært ganske tydelige på at de er veldig fornøyd med a220, og markedet i Baltikum kan jo til dels sammenliknes med Norden. Mange tynne ruter, lite folk etc.

Ikke overraskende går det inn MAX 8 i Flåten.. Og noen NG.

Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk

Har Norwegian begynt å bruke callsign NORDIC istedet for NORSEMAN?
DY276 OSL-KRS så ut til å være NORDIC276 i dag...

Det er «NORDIC» og «REDNOSE» som gjelder fra 8. mars for hhv norsk og svensk AOC.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back