• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Ser att SE-RPD idag flyger OSL-NCE-OSL på D8/NSZ flightnr.
Har man börjat med D8 flighter från OSL nu också eller en engångshändelse?
 
Norwegian forsøker benytte seg av muligheten til å betale ned litt ekstra på obligasjonslånet på 700 MNOK (NAS13) som nå handles til vesentlig under pålydene. Gjennom en "reverse dutch auction" er planen å bruke 50 MNOK til å kjøpe seg ned i gjeld til 66% pålydene (i.e. rabatt)

Ellers er jo dette et obligasjonslån før dette skal nedbetales med 125 MNOK hvert år frem til 2025, og siste 200 MNOK i 2026
 
Mest trolig fordi Babcock flyr med «NORSE» og det ble litt for mye confusion.
Tipper vi ser/hører NORSHUTTLE igjen om et års tid…
 
Tenkte på det samme, men samtidig syns jeg det var utrolig hvis dette ikke var tenkt gjennom på forhånd når det ble godkjent.
 
Resten er bak betalingsmur, men jeg regner med at det dreier seg om mer MAX ...



https://www.dn.no/luftfart/norwegia...y-vil-bety-comeback-for-norwegian/2-1-1210797

Merk at det er en prognose fra en analytiker, og ikke nødvendigvis hva selskapet selv annonserer. Dog spekuleres det i en erstattning på 1,8 mrd NOK som tilsvarer det Norwegian hadde i forhåndsbetalinger på MAX ordren

DOg er det heller ikke usannsynlig med en bestilling på 20 fly. Da kan de enten velge å vokse videre eller bruke det til erstattning for endel av de flyene hvor leasingen utløper i 2024
 
De fire siste NG, SE-RXC,RXD LN-NIP,NIQ har ennå ikke ankommet Norge

Er dette maskiner som Norwegian har regnet med skulle komme tidligere? Siden de nå må ut og leie inn fly på samme måten som hver eneste sommer opp mot covid
 
Er alle de 737NG og MAX som har vært på vei inn i flåten, nå ankommet?

Det står 6 listet som parkert, bl.a. en MAX (RYJ, som jeg tror skal til USA/tilbakeleveres) og fem -800'er. (DYU, NIO, RJP, RXA og RXB). DYU er vel på vei inn. Tre av disse er vel også 'eksterne' som ikke er klare.
 
Last edited:
Det står 6 listet som parkert, bl.a. en MAX (RYJ, som jeg tror skal til USA/tilbakeleveres) og fem -800'er. (DYU, NIO, RJP, RXA og RXB). DYU er vel på vei inn. Tre av disse er vel også 'eksterne' som ikke er klare.

RPJ (antar jag menas) är hos Lufthansa Technik i BUD så den är tillbaka efter service.
 
RPJ (antar jag menas) är hos Lufthansa Technik i BUD så den är tillbaka efter service.

OK, da er det i praksis kun de tre 'eksterne' - som de synes å slite med.

De neste som kommer blir vel nye MAX'er ... Det er tydeligvis vanskelig for Boeing å få avsetning på de som ble groundet. Vanskelig å finne ordentlige tall, men det er fortsatt godt over 200 kjerrer parkert rundt Seattle, Moses Lake og San Antonio. Men DY skal nok ha fabrikknye ....
 
Back
Top