• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

Inkludert dette salget, hvor mye har staten totalt fått tilbake av lånet på 3 mrd?

Foreløpig er det vel salget av disse aksjene på snaue 900 MNOK, og betalingen for den andre halvparten av de konvertible obligasjonene på rundt 600 MNOK. Så blir vel da rundt 1.5 mrd. Usikker på om det itillegg er noe renter inne i bildet her. Og gjort litt rask og slurvete fra min side.

Så gjestår det litt under 3 mrd i retained claims bons, hvor halvparten forfaller i september. Og neste i 2026. Her er jo veldig mye tilhørende Staten. Så mye galt skal skje på kort tid om ikke Staten kommer ut her med en solid gevinst (på samme måte da de har reddet banker tidligere)
 
Da ble den siste lille restene på omtrent 77 MNOK av de 80 MNOK som gjenstod av den konvertible obligasjonen konvertert til aksjer, mens den siste lille resten vil ble betalt tilbake i cash.

https://newsweb.oslobors.no/message/648435

The Company has received conversion notices from bondholders representing NOK 77,748,596, which pursuant to standard terms set out in the bond terms are convertible into 8,279,928 new shares in the Company.
 
Da betaler de delvis tilbake nullkuponglånet som forfaller 2026, og delvis setter av penger på sperret konto. Slik at de da ikke lenger er hindret i å betale utbytte.

https://newsweb.oslobors.no/message/651120

Norwegian Air Shuttle (the “Company”) has decided to exercise its defeasance option under the terms of its zero-coupon senior unsecured NOK 3,156,018,194 bond issue (ISIN: NO0010996457), maturing on 30 September 2026 (the “Bonds”). The defeasance will take effect from 11 August 2025, relieving the Company from certain information covenants and all general covenants, including the restriction on dividend payments.
 
Er det en del av dealen mellom Norwegian og Boeing, at sistnevnte skal være mer å sponse reklame for Norwegian?

6a9f4ed61c6b25752987990f1e19d09a.jpg
 
Husker ikke hvilken tråd, men det har vært sagt her på forumet før at Boeing skulle sponse Norwegian ja. Så om det stemmer er det tilfellet
 
D8 har ju en maskin baserad på GOT. Har man crewbas på GOT? Flighter från GOT går ju enbart på D85xxxx flightnr och flygbyten ser ut att ske på ALC. Vilken annan crewbas har isåfall hand om GOT? Är det ALC crew?
 
Back
Top