Når kommer de i luften?
Espen
Det hviskes om at to av de skal i trafikk til sommeren (sommerprogrammet). De øvrige tre skal sendes vestover.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Når kommer de i luften?
Espen
Har Silver Point vært inne tidligere, eller har de tatt de drøye 5% nå på kort tid?
Norwegian-aksjen har mer enn doblet seg siden refinansieringen i fjor vår. Dermed er statens tidligere milliardtap på garantiene som ble gitt til flyselskapet, nå snudd til gevinst.
Hsamtidig driver Geveran (John Fredriksen) og sniker seg ut bakdøren/reduserer eierskapet litt etter litt
Bare "småshort" i så tilfelle. Det er ingen posisjoner på over 0,5% registrert hos Finanstilsynet.
Norwegian melder at de har solgt en portefølje av slots på LGW de ikke lenger trenger
https://newsweb.oslobors.no/message/550099
Planlegger 80-85 fly sommeren 2023. Veksten fra 2022, fra 70 til 80-85 fly vil bli med "ny teknology", så da setter jeg pengene på MAX
320?Ikke bli overrasket om det dukker opp noe annet i porteføljen.
Hvis det ikke blir flere 737MAX, så tipper jeg på A220.
Hvorfor?
- Møte mellom Norwegian og Airbus. Kan jo også være at det bare var ett av standard leddene i forhandlinger mtp ny fly, alltid hør med konkurrenten (Boeing/Airbus).
- A220, fordi det er «ny teknologi», og det er mindre enn 737, perfekt for post-korona tid for å gjøre DY mer relevant i markedet sett opp mot WF/Flyr/SAS sine satsninger.
Planlegger 80-85 fly sommeren 2023. Veksten fra 2022, fra 70 til 80-85 fly vil bli med "ny teknology", så da setter jeg pengene på MAX
Ikke bli overrasket om det dukker opp noe annet i porteføljen.
Har Norwegian begynt å bruke callsign NORDIC istedet for NORSEMAN?
DY276 OSL-KRS så ut til å være NORDIC276 i dag...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.