Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Hmmm, håper det var noen i designavdelingen som var kreative i photoshop, og ikke en mekaniker som var kreativ under vedlikeholdet...

Det er vel også snakk om en B743 med Photoshop-monterte oversized winglets vi ser der.

Sitat fra KAIR sin web-side:

Our inuagurated flight is scheduled on
10th June 2009 from Oslo to Krabi and
12th June 2009 from Munich to Krabi

Kanskje de mest ivrige får møtes å ta en gravøl over dette prosjektetet:drunk:
Det var morro så lenge det varte-og vi har kanskje satt en uslåelig rekord i antall views på en post i dette forumet.:colgate:

Uslåelig og usannsynelig tro på dette håpløse prosjektet også... Nå har jo også USAirways overtatt Krabi Air sin representant i Oslo...

Foreslår komiske Ali som KAIR sin neste representant i Norge..

Er det sånn at forumdeltagerne synes det er bra at det ikke blir noen flyginger med Krabi?

For at man kan sole seg i glansen av sin egen skepsis og skadefryd?

Foreslått 30 sider bak i leksa :p

Det er ikke alltid man kan ta seg tid til å lese igjennom alle postene:wow:
men er det ikke LN-MOW som pleier å lage disse komiske ALI greiene ??

Nå vet jeg ikke om det forsatt jobber noen i luftslottet til Kair, men om det gjør og om de fortsatt hadde håp og planer om å få sendt avgårde et fly til OSL, så er vel denne drømmen knust totalt med Thai sin inntreden, eller?

Nå synes jeg folket kanskje skal roe seg litt .. Krabi Airlines drives av riktige mennesker som prøver å skape riktige arbeidsplasser, og jeg synes det er respektløst at det gjøres narr av dem på denne måten. De har vært uheldige på flere måter - ikke minst i å sikre seg flykapasitet, men det betyr ikke at satsingen ikke var/er seriøs. Det er vanskelig å starte flyselskap, det er mye byråkrati og rød tape, og Krabi ønsker nok nå i etterkant at de tok seg litt bedre tid med oppstarten. La oss heller gi dem benefit of the doubt og håpe at grunnen til de siste måneders stillhet er at de har bygget et bedre fundament for sin drift.

Jeg er heller ikke sikker på at Thai's inntreden vil bety så mye for Krabi's marked. Krabi satser først og fremst på Krabi, med BKK som sekundærmål, mens Thai først og fremst satser på forretningstrafikk til BKK og andre plasser i regionen. Med bare 113 økonomiseter å fylle per flight, er det begrenset hvor mye Thai tråkker i Krabi's bed. En stor del av disse 113 skal tross alt ikke til Thailand.

Ja, har vært oppe her tidligere - var snakk om en 767 inntil de får 747 på vingene. Hva de ender opp med vil jo evt. tiden vise. Men en 747 eller 767 spiller jo liten rolle - de virker begge to. SAS fløy jo også 767 til østen før de fikk A330/340.

Må innrømme at jeg savner 767, med toseter ( ikke sant EB;). Etter 5 flighter med CO nesten nye 764 det siste året, velger jeg den foran 747....... Selvfølgelig har dette noee med pitch og ikke slavebuss til BLX etc..

Enig med LN-MOW. Don't knock them, yet..Intet bedre enn at vi får to direkte til Thailand og Krabi er jo mest rettet på "chartermarkedet" uten å være charter. Som Tower Air for nesten 20 år siden. Hadde tre OK turer med deres rutefly 747 til MIA..

Jeg er heller ikke sikker på at Thai's inntreden vil bety så mye for Krabi's marked. Krabi satser først og fremst på Krabi, med BKK som sekundærmål, mens Thai først og fremst satser på forretningstrafikk til BKK og andre plasser i regionen. Med bare 113 økonomiseter å fylle per flight, er det begrenset hvor mye Thai tråkker i Krabi's bed. En stor del av disse 113 skal tross alt ikke til Thailand.

Tror ikke A340-500 med alle sine biz seter var akkurat førstevalget til TG. Mer, slik at det ville bruke materiellet de hadde stående. Jeg tror leisure markedet er en del større og profitabelt enn biz er i dette lille landet.

Thai vil nok først og fremst melke det markedet som i dag reiser via ARN og CPH for å fly med deres ruter. Tror faktisk på at vi kan få litt "feed" fra ARN/CPH da vi vi ha A340 her mens de (Thai) flyr "gamle 747-400 fra våre naboland.
Jeg var lenge optimist på vegne av KAIR men de har selv forkludret dette med sine stadige og merkverdige utsettelser. Et AOC som stadig grunn for at de ikke kan starte opp er i beste fall en dårlig unnskylding ,og en sak som selskapet burde ha kontroll på før de begynner å snakke om oppstart datoer. Hvis de virkleig ville starte opp så finnes det AOC,er til "leie":posty:

Jeg er ikke spesielt optimistisk på KAirs vegne - både etter alle utsettelser og nå som følge av at Thai setter i gang. Det siste gjør prosjektet mye mer risikabelt. Jeg er uansett sikker på at det er seriøse og flinke folk som står bak, selv om de åpenbart har vært uheldige og også hatt noen strategiske feilvalg. Jeg håper uansett at de med tiden får i gang en Krabi-rute som et supplement til Thais Bangkok-rute.

Thai vil nok først og fremst melke det markedet som i dag reiser via ARN og CPH for å fly med deres ruter. Tror faktisk på at vi kan få litt "feed" fra ARN/CPH da vi vi ha A340 her mens de (Thai) flyr "gamle 747-400 fra våre naboland.

Låter opraktiskt att förlora två-tre timmar på att flyga via OSL när du kan flyga direkt från ARN. Det är om du bor i Västsverige som det kanske kan vara ett alternativ.

Folk reiser via LON og PAR også ... to-tre timer spiller mindre rolle når du skal såpass langt. På den annen side tror jeg ikke Thai kommer til å holde garasjesalg, så jeg tror ikke det blir noen særlig spill fra ARN/CPH/HEL. Det blir nok LH, KLM, SQ og BA som vil merke dette mest av de europeiske.

Status
Not open for further replies.
Back