Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Folk reiser via LON og PAR også ... to-tre timer spiller mindre rolle når du skal såpass langt.

Visst, men jag är skeptiskt till att många skulle välja två tre timmar längre resväg enbart för att flyga en A340, även om det i detta fallet innebär bättre komfort.

Thai vil nok først og fremst melke det markedet som i dag reiser via ARN og CPH for å fly med deres ruter.

Vil de virkelig det? Hvor mye vil 600 ukentlige economy seter fra Oslo virkelig ha å si for TG sine ruter fra ARN og CPH? Jeg har en mistanke om at denne ruten først og fremst kommer til å gå på bekostning av endel andre Europeiske aktører som balnt annet KL, BA, LH og SQ

Visst, men jag är skeptiskt till att många skulle välja två tre timmar längre resväg enbart för att flyga en A340, även om det i detta fallet innebär bättre komfort.

Noen gjør det. Jeg har selv solgt slike billetter. Det er ikke mange, men de finnes og motivasjonen er som regel pris. Og hvis TG bestemmer seg for å gi gode tilbud i Business for å fylle opp, vil de se en del av disse komme fra overalt der det finnes brukbar feed. Det er mange bargain hunters der ute for billige Business-seter - se Flyertalk.

Last edited:

Låter opraktiskt att förlora två-tre timmar på att flyga via OSL när du kan flyga direkt från ARN. Det är om du bor i Västsverige som det kanske kan vara ett alternativ.
Jeg er enig i det, om folk kan fly direkte skal det litt til å ta en ommvei for å få et litt nyere fly. Derimot tror jeg kanskje en del av de som uansett må ha connecting flight kanskje heller drar til OSL, f.eks. passasjerer fra Gøteborg. Skal man uansett ut på en liten flytur så kan man jo like gjerne dra til OSL og reise mest behagelig siste biten.

Derimot tror jeg kanskje en del av de som uansett må ha connecting flight kanskje heller drar til OSL, f.eks. passasjerer fra Gøteborg. Skal man uansett ut på en liten flytur så kan man jo like gjerne dra til OSL og reise mest behagelig siste biten.

Det er jo en kjent sak at mange svensker fra Karlstadområdet og mot grensen bruker OSL som sin lokalflyplass. Hvor mange pax det dreier seg om vet jeg dog ikke.

Det er jo en kjent sak at mange svensker fra Karlstadområdet og mot grensen bruker OSL som sin lokalflyplass. Hvor mange pax det dreier seg om vet jeg dog ikke.

Hvor mange % kan det utgjøre? Tvivler på at særlig mange fra Vest-sverige reiser til OSL (eller RYG for den saks skyld) for å betale en høyere pris på flybilletter?

I tillägg är det väl enklare för någon i Göteborg att resa via ARN eller CPH än via OSL. Går det ens några flyg mellan Göteborg och Oslo?

I tillägg är det väl enklare för någon i Göteborg att resa via ARN eller CPH än via OSL. Går det ens några flyg mellan Göteborg och Oslo?
Jada, WF flyr med DH3. Ca. 5 daglige avganger i ukedagene, og noe færre i helgene.

Jeg er ikke spesielt optimistisk på KAirs vegne - både etter alle utsettelser og nå som følge av at Thai setter i gang. Det siste gjør prosjektet mye mer risikabelt. Jeg er uansett sikker på at det er seriøse og flinke folk som står bak, selv om de åpenbart har vært uheldige og også hatt noen strategiske feilvalg. Jeg håper uansett at de med tiden får i gang en Krabi-rute som et supplement til Thais Bangkok-rute.

Det jeg har lurt litt på hvorfor Thai nå plutselig og på denne datoen har bestemt seg for å starte denne ruten. Kan det være så enkelt at de har sett at Kair begynner å få de siste brikkene på plass?
REN spekulasjon selvfølgelig men hvem vet?

Mens US788 kommer inn over Ringerike måtte jeg bare sjekke opp status her. På nettsidene står det fremdeles oppstart 10. juni. Prøver mann å booke blir mann møt av følgende melding: "System shut-down. Please contact provider for reactivation of the system and bill settlement"

Om Krabi noen gang har vært seriøs så er det ikke mye så tyder på det nå lenger. :rolleyes:

Men med "oppstart" kun dager unna så må det vel komme en ny pressemelding snart?

Charterselskapene TUI (767) og Thomas Cook (A330) flyr hele vinteren på Phuket og Krabi. nettopp fra OSL. I tillegg flyr SAS som kjent fra CPH til BKK. Ut over dette har vi Thai's avganger fra ARN og CPH til BKK (747).

Noen her som tror markedet er uendelig stort, med plass til både Thai og Krabi-Air på OSL?

Noen her som tror markedet er uendelig stort, med plass til både Thai og Krabi-Air på OSL?

Neppe.

Men før Thai og finanskrise kom, så var det nok flere her som hadde et snev av tro på at Krabi kunne ha ei plass i ei nisje med kvasi-charter.

Kommer ikke Krabi til Oslo alikevel????

I og med at tråden straks er 2 år gammel, er det noen nye rykter rundt dette "luftslottet"?

Når jeg trykker på Flight Reservation på www.krabi-airline.com får jeg følgende melding:

System shut-down. Please contact provider for reactivation of the system and bill settlement

Status
Not open for further replies.
Back