Ny Norwegian-base: London Gatwick

LGW-OSL også vel? Jeg fløy i hvert fall med G-NRWY 2. påskedag som D8 2806.

Nei, den flyves slik jeg har forstått det, likedan som alle de andre EI-flyene hos D8.
Samme med de to G-B787-flyene også, bare for DY.
 
Nei, den flyves slik jeg har forstått det, likedan som alle de andre EI-flyene hos D8.
Samme med de to G-B787-flyene også, bare for DY.

2. påskedag var det i hvert fall "Operated by Norwegian Air UK" ved siden av flydøra på den flighten, men det er vel en dag preget av ferietrafikk og uvanlige løsninger.
 
2. påskedag var det i hvert fall "Operated by Norwegian Air UK" ved siden av flydøra på den flighten, men det er vel en dag preget av ferietrafikk og uvanlige løsninger.

Er slik jeg har forstått det, men da stemmer det nok at AOCet for NUK operer G-flyene da... ;)
 
Ser ut som Norwegian øker kapasiteten mellom Gatwick og USA til vinteren, itillegg til de nye rutene (SEA og DEN). Tilsvarer omtrent kapasiteten til en ekstra 787-9

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/273076/norwegian-boosts-london-us-flights-in-w17/
London Gatwick – Boston Increase from 4 to 5 weekly
London Gatwick – Ft. Lauderdale Increase from 3 to 4 weekly
London Gatwick – Los Angeles Increase from 5 to 7 weekly
London Gatwick – Oakland Increase from 3 to 4 weekly
London Gatwick – Orlando Increase from 1 to 2 weekly
 
Airways har en klar mening om Norwegians kundegruppe i følge artikkelen :o:
British Airways is targeting a leisure customer that still expects a full-service carrier experience (perhaps a medium-scale holiday traveler), while Norwegian is scraping the bottom of the barrel. The two airlines currently co-exist in New York, Oakland, and Orlando, and the South Florida – UK market is big enough that this route should not have a different outcome.
 
Åpning av DEN - LHR betyr vel reduksjon av en annen rute. UA har vel et visst antall slot på LHR



Med mindre de låner av noen andre (LH gruppe). Husk at de har full joint venture over Atlanteren så rutene der er jo koordinert
 
Da var LGW-SIN i gang. NRS7407, så
Ser ut som den går under ICAO og ikke IATA koden som er DI

d83346dfbc0b46e82fde8d70953fc3d2.jpg
 
Rart at ikke OSL - SIN er annonsert ennå. Var jo så og si i boks rundt jul så vidt jeg kan huske Noen som vet status?
 
Tja, ser at etter mars så ligger det kun 1x ukentlig ute til salg her, mot 4x som den startet med. Kan det tyde på at ruten ikke er noen suksess

De ligger ute med 4 ukentllige hele sommeprogrammet, tror det har vært en schedule change, sikkert derfor de ikke var til salgs da du sjekket
 
Norwegian in the week of 21JAN18’s the OAG Schedules Analyser update filed preliminary winter 2018/19 long-haul schedule, which sees selected long-haul service changes from London Gatwick. From late-October 2018, most London Gatwick – US service will be operating under Norwegian Air UK’s DI-coded flight numbers, replacing current Norwegian Air Shuttle’s DY-coded flight numbers.

eff 28OCT18 London Gatwick – Boston
eff 28OCT18 London Gatwick – Los Angeles (eff 27OCT18 from Los Angeles)
eff 28OCT18 London Gatwick – New York JFK (eff 27OCT18 from New York JFK)
eff 28OCT18 London Gatwick – Oakland (eff 27OCT18 from Oakland)
eff 28OCT18 London Gatwick – Orlando (eff 27OCT18 from Orlando)
eff 28OCT18 London Gatwick – Seattle
eff 29OCT18 London Gatwick – Ft. Lauderdale (eff 30OCT18 from Ft. Lauderdale)
eff 29OCT18 London Gatwick – Las Vegas
eff 30OCT18 London Gatwick – Denver

Reservations for flights on/after 28OCT18 will be available in the next few days.
https://www.routesonline.com/news/3...ndon-gatwick-long-haul-changes-as-of-21jan18/
 
Ser ut som at mye av den nye ekspansjonen kommer fra Gatwick. Mye ull, men denne lille detaljen var interessant.

On fleet plans, Norwegian expects to receive its first batch of the new Airbus A321neoLR in 2019, all of which are expected to begin flying out of the UK from 2020.

The aircraft will be the first Airbus airliner to fly from LGW to the US East Coast and Midwest, to cities like Detroit, Philadelphia and Minneapolis. Norwegian will also consider routes to the Middle East using the new Airbus jet.

https://airwaysmag.com/airlines/nor...-the-heart-of-our-continued-global-expansion/
 
Back
Top