Og der er det allerede to lavprisselskaper som opererer, begge med base i Madrid: EasyJet og Ryanair. Ingen av dem har bemerkelsesverdig stor suksess blant spanske kunder.
Noen som vet hvor det har blitt av statistikksidene til Aena? Linken funker ikke mere og jeg er ikke så stødig i spansk at jeg slik på direkten finner ut hva som står på sidene.I'm gonna try to explain how you can check the stats in AENA.
1º Click on the link below: www.aena.es
2º Click on the small arrow to check the statistics for 2013 ("Tráfico del año en curso" means "Current year traffic").
![]()
3º Complete the fields:
![]()
4º Click on "Buscar" ("Buscar" means "Search").
I hope this helped!
Sorry. I forgot to put an explanation.
PAX: Number of passengers.
OPX: Number of operations.
Tromso (TOS) - Alicante (ALC):
Load Factor April 2013: 72,434%
Load Factor April 2014: 94,643%
Wow that is quite good actually! Then the route go really well then![]()
Men Dash, bare TOS-ALC den 14. april og retur 2. påskedag (21. april) ligger innenfor påsken - altså to av åtte flighter. Hvis så disse to avgangene hadde en kabinfaktor på 100%, hadde gjennomsnittet av de seks andre da vært 94,9%. Tror nok det er noe helt annet som er forklaringen, og det er snø - snødybden hos værvarslinga i Tromsø siste dag i april var 50 cm.
Ser ut at ALC-TOS-ALC går så det suser etter det som står der..
Forstår jeg det rett at det var 72 434 reisende på ALC-TOS-ALC i 2013?
@ALC, I think you have used 189 seats in your calculations. The DY B738s have only 186 seats, and with that the cabin loads between ALC and TOS average at 96.2% for April 2014.
Over 72 000?! Da tror jeg du har forstått det svært feil, unge mann![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.