• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Ny Norwegian-base: London Gatwick

Motorproblemene ser ut til å vedvare, så her snakker vi nok om å anpasse produksjonen etter beregnet tilgjengelig materiell .. Det er jo allerede 10 787'er parkert ...
Hvor lenge har disse motorproblemene vart nå da ?
Og er det noen som vet om en permanent løsning er i sikte ?
 
Hvor lenge har disse motorproblemene vart nå da ?
Og er det noen som vet om en permanent løsning er i sikte ?

RR har forsatt ikke den nødvendige momentum slik at man klarer å redusere antall motorer som skal modifiseres. LOT har forsatt 2 stykk 787-8 som har blitt på bakken i mange måneder. De snakker nå at det vil være frem mot Desember.

På toppen av disse motorer av de grounded aircraft som må modifiseres så må RR også gi support og reservedeler til de andre fly-motorer som er nå i drift. Også det har de visse problemer med ...

For ærlighetens skyld. For DY er det ikke så veldig negativ. De leier ikke samme numre av fly som de har grounded 787s. Ville alle disse fly være i drift, så vil de bare fly på ruter som har dyp-røde margins og produserer store tap. Selv om DY taper på grounding av 787 penger, så kan det lett være at de taper mindre penger enn om de ville har flydd ruter og tapt penger på disse flygninger...
 
Sammenlignet med S19 så ser det ut som om CHQ, CFU, DBV, FAO, MAD, PMI og SPU legges ned i S20
 
Sammenlignet med S19 så ser det ut som om CHQ, CFU, DBV, FAO, MAD, PMI og SPU legges ned i S20
Synd, og litt uforståelig.
Jeg har flydd ned hit til Kreta tre ganger via LGW, både i april, juli og oktober.
Smekk fullt fly alle tre gangene, begge veier.
 
Ikke spør meg om selve definisjonene på hav som er high-, mid- eller low peak, men slik var i hvertfall Norwegians slot posisjoner på LGW sommeren 2019, og som de sier er verdt minst $380 mill
 

Attachments

  • lgw slots.JPG
    lgw slots.JPG
    43.3 KB · Views: 812
Ikke spør meg om selve definisjonene på hav som er high-, mid- eller low peak, men slik var i hvertfall Norwegians slot posisjoner på LGW sommeren 2019, og som de sier er verdt minst $380 mill
Har dei verkeleg 80 turar om dagen der? Treng ein ein slot for avgang og ein for ankomst, forresten?
 
Etter slik jeg forstår mer kuttet på shorthaul fra LGW, så åpner Norwegian to nye lavfrekvente greske ruter fra LGW til sommeren, inkludert en intra-europeisk redeye

https://www.routesonline.com/news/3...adds-new-london-gatwick-greece-routes-in-s20/

London Gatwick – Preveza 21MAY20 – 01OCT20 1 weekly 737-800
D82420 LGW0620 – 1135PVK 73H 4
D82421 PVK1455 – 1605LGW 73H 4

London Gatwick – Rhodes 18JUL20 – 30AUG20 1 weekly 737-800
D82504 LGW2205 – 0405+1RHO 73H 6
D82505 RHO0455 – 0710LGW 73H 7
 
Back
Top