Ny Norwegian-base: København

Re: Norwegian establishes base at Copenhagen airport

Vet ikke hvordan det står til med Nicks forslag, men herr Larsen og herr Laudrup er høyst levende - de som havner på DY-halene er bare slike som ligger six feet under.

Norwegian har ikke giddet å gjøre noe med skjemaet sitt så langt, så jeg tror egentlig vi kan se langt etter både helter eller andre symboler på halene... Her blir det rødt, hvitt og blått!

Måske vi får et norsk flagg i halen efterhvert...

Skal Norwegian begynne med svensker og dansker på halene så synes jeg at det burde være en rein høfflighet å dedikere en hale hver til en svenske og en danske som har jobbet iherdig for å la Norwegian bli det de er i dag. I give you Mr Lindegaard og Jansson! :D

-A

H C Andersen er vel selvskreven som "real dane".

Hva med et magebelte i skandinaviske striper?

og om du søker på "Sterling" på google.se.... hva får du DA??

Nå som DY i praksis er et skandinavisk selskap burde de døpe om hele selskapet til FlyNordic eller noe slikt med en gang. Scandinavian er jo opptatt...

Her skal jeg si at det satses og snur på kort tid.
Snakk om å omstrukturere seg raskt gjennom nye muligheter.

Send Kjos som foredragsholder til Frøsundavik!

Nå har vel ikke akkurat SAS noe behov for å hive seg rundt og opprette base i CPH, har de vel...? SAS kommer også til å benytte seg av det vakuum'et som Sterling etterlater seg.

Og det skal jo bli veldig spennende å se om danskene kommer til å nappe på Norwegian-kroken.

Norwegian har vunnet en plass i mange nordmenns hjerter etter at BU forsvant, og etter at de overtok profilen som den "ekte" norske lillebroren som kjemper mot den store skandinaviske storebroren.

I Danmark får de ingen ting gratis.

Det kan de vel.....:question: ;)

Folk forbinder SAS med SAS og ikke Scandinavian Airlines System, så det burde vel gå.

Norwegian er ikke et varemerke, alle kan bruke dette. Resultatet er at DY har kalt seg Norwegian.no som eget unikt varemerke.

Det samme ville vel kunne gå for Scandinavia, hve med Scandinavian.no/dk/se????

Bortsett fra at de domene er kjøpt opp.

Last edited:

og om du søker på "Sterling" på google.se.... hva får du DA??

1 British pound = 1.6629 U.S. dollars

Og på Google.no har SAS lagt inn reklame slik at dette kommer øverst: "Reise med SAS? www.SAS.no Bestill flybilletter til hele verden på sas.no"

Jeg holder med Nick her. Skal bli veldig spennende å se om danskene biter på dette. At nissene på berget trykket Norwegian til sitt bryst var jo ingen bombe, men SAS har fortsatt en høy stjerne hos danskene. Fjellaper kan vel ikke drive flyselskap:)
Var forresten underholdende å se Kjosern på Landstinget på TV2 i går. Man skal lete lenge for å finne en kar som lirer av seg mer piss på så kort tid enn han. Og folk klapper uhemmet:rolleyes:

Det som slår meg etter å ha finlest en del dansk media, er at man stort sett tar Norwegians inntreden på markedet der til etteretning og uten særskilt entusiasme.

Jeg tror egentlig ikke dansker flest forventer seg noe særlig hverken av islendinger eller nordmenn. Vi er tapte kolonier og har greid oss dårlig uten København. Er vi fattige, er det synd i oss, er vi rike, fremstår vi som vulgære bajaser.

Jeg holder med Nick her. Skal bli veldig spennende å se om danskene biter på dette. At nissene på berget trykket Norwegian til sitt bryst var jo ingen bombe, men SAS har fortsatt en høy stjerne hos danskene. Fjellaper kan vel ikke drive flyselskap:)
Var forresten underholdende å se Kjosern på Landstinget på TV2 i går. Man skal lete lenge for å finne en kar som lirer av seg mer piss på så kort tid enn han. Og folk klapper uhemmet:rolleyes:

Man kan si hva man vil om Kjoseren, men mediatekke det har han. Mer en den trauste gjengen fra SAS, som man ser en sjelden gang på tv, snakke om nedbemanning, streik andre elendigheter.

Man kan si hva man vil om Kjoseren, men mediatekke det har han. Mer en den trauste gjengen fra SAS, som man ser en skjelden gang på tv, snakke om nedbemanning, streik andre elendigheter.

Jada han er en smart mann når det kommer til media. La merke til det i går, at han ikke svarer konkret på ett eneste spørsmål. I stedet fyrer han bare avgårde usakligheter som at han gjerne skulle fly alle nordlendinger gratis over hele verden. Og da klapper og jubler folk uhemmet.
Mulig han har mediatekke, men jeg synes det bør være forskjell på fronting av flyselskap og religiøse sekter;)

De spørsmålene han fikk på Landstinget var vel ikke akkurat verdensklasse heller...

Back