MartinL
ScanFlyer Dusty
Med det eierskapet AY har i DY så tviler jeg vel på det?!?
BF:cool2
Les dagens Aftenposten......
Med det eierskapet AY har i DY så tviler jeg vel på det?!?
5% eierandel gir ingen/svært lite makt...Med det eierskapet AY har i DY så tviler jeg vel på det?!?
Priskrigen Cimber - DY er småpenger i dette bildet.
Det store problemet er den massive priskrigen som kjøres av SAS med statens penger !
Priskrigen Cimber - DY er småpenger i dette bildet.
Det store problemet er den massive priskrigen som kjøres av SAS med statens penger !
DET ER IKKE STATENS PENGER MEN AKSJONÆRENES
Ble nysjerrig av BU662's innlegg og leste rapporten. Nå er ikke jeg ekspert, men fant ikke noen hint om en spesiell fremtid. Egentlig ikke særlig mye spesielt i det hele tatt. Bortsett fra en ting:
Passasjerantallet har gått opp 31%, mens billett inntektene kun har gått opp 15%. Det tyder jo på en sinnsyk priskrig ett eller annet sted (Danmark?). Det har i sin tur medført negativt driftsresultat før finans og leasing.
Det virker som om de prøver å legge det litt på fuel cost og handling, men det stemmer jo faktisk ikke, da handling har mindre økning enn pasasjerveksten. Netto fuel økning er bare 6% (24 mill), noe som nesten blir spist opp av lavere vedlikehold.
Så på meg virker det som om de A: har fått seg for mange seter generelt, og dermed ikke kan ta seg betalt for dem. Eller B: At de koster penger å forsøke å gruse Cimber.
Men ikke vet jeg. Jeg er ikke flyekspert. Synes bare regnskaper er litt gøy.
Noget kunne tyde på, at Norwegian indenfor kort tid vælger at nedlægge selskabets base i Polen.
Like gjerne opereres med skandinavisk personell?
Polen har vel et litt annet kostnadsnivå?
Det må jo være smart å ha base i Polen og operere polske og andre øst-europeiske ruter derfra.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.