Ny Norwegian-base: København

Re: Norwegian establishes base at Copenhagen airport

Det er som OJB sier - det er fantastisk at noen satser i disse tider!!! Kjempemorsomt!

Vil noen av de gamle Sterlingmaskinene passe inn hos DY, slik at de kan leie inn disse på kortere eller lengre engasjement til Boeing får levert nok maskiner?

DY har signert innleie for SE-DLV fra Nordic Airlink.

Med dagens leasing-marked og spesielt hva tilbys etter Futura og XL gikk konk, har jeg liten tro at DY tar seg de exNB flyene. Noen av de XL flyene er svaert ung og i langt bedre shape enn Sterling sine -800er...

Hola har en fly staende i QLA, dette er EC-JQX. EC-IOR er utleid til Brasil. Mens etter sommerens episoder tror jeg ikke vi ser nok en Hola. Det finnes ogsa andre pene -300er som kan leies per CALL.

Men en ting er sikkert, flymangel bremser na de ambisjoner de har. Faktum at KKN er heftig skadet har jo ikke hjulped, det vil ta tid för den kommer tilbake i traffik...

Med dagens leasing-marked og spesielt hva tilbys etter Futura og XL gikk konk, har jeg liten tro at DY tar seg de exNB flyene. Noen av de XL flyene er svaert ung og i langt bedre shape enn Sterling sine -800er...

Hola har en fly staende i QLA, dette er EC-JQX. EC-IOR er utleid til Brasil. Mens etter sommerens episoder tror jeg ikke vi ser nok en Hola. Det finnes ogsa andre pene -300er som kan leies per CALL.

Men en ting er sikkert, flymangel bremser na de ambisjoner de har. Faktum at KKN er heftig skadet har jo ikke hjulped, det vil ta tid för den kommer tilbake i traffik...

Mener da flere af NB's 800 er leveret 2003-2006,
disse ka da ikke være i "that bad shape" !

Hva skjedde med KKN?

KKN fikk seg ein kraftig smell på Rygge av en toalettbil.

Haha, Norwegian fortsetter å bruke i humor i sine reklamekampanjer. I reklamebanneret på www.politiken.dk kan man lese:

Tak for røde pølser og "en lille en". Nu giver vi jer billige flyrejser til gengæld.

Hehe, den reklamen der var det jo litt stil over:colgate::colgate:

ny nettadresse der slutter med .com ?

ny nettadresse der slutter med .com ?

Ja, sjekk norwegian.com - en introdusjonsside for alle land. Spørs om ikke Norwegian etter hvert vil bruke denne adressen på flyene sine i Danmark og i all markedsføring utenfor Norge og Sverige. Synes det passer bedre enn f.eks. norwegian.se som unektelig er litt rart.

norwegian.dk er det noen andre som har reservert , allerede i 1999.
Nå brukes ikke "merkevaren" Norwegian.dk av de , og det blir sagt at man kan "kjøpe" domene navnet for rundt 6000Euro.

Det blir spennende å se hva de velger. norwegian.com kan være en god løsning, synes jeg. Det er ingen som har rett på merkenavnet 'norwegian', alle kan bruke det.

Ellers ser det ut til at det blir MD-80 som skal fly de nye København-rutene, i alle fall i starten.

Hvis det blir MD80 som skal fly der, så håper jeg i hvert fall for Norwegians del at de setter inn de nylakkerte variantene av disse. Ikke lett å innarbeide et nytt varemerke hvis flyene forteller at det er "Fly Nordic" en flyr med.

Njaa ... ikke overvurder det .. du gaar inn i flyet i en nesebro og ut av en annen. De fleste ser ikke utsiden av flyet engang.

Ja ganske morsom Norwegian reklame, der også er trykt i dagens udgave af de store danske dagblade.

Spørgsmålet er dog om det får den almindelige dansker til at se Norwegian som et seriøst og pålideligt selskab der ikke går konkurs i morgen. Efter Sterling krakket har panikken jo bredt sig og mange her i Danmark tror jo tilsyneladende at ethvert flyselskab kan gå konkurs i morgen hvis det skulle være - for hvis Sterling kan gå konkurs, så kan alle jo...

Så som jeg ser det har Norwegian en meget stor opgave med at få udbredt sit navn i Danmark og sikre at der er tillid til selskabet blandt forbrugerne.

Last edited:

Nå er det vel en stor forskjell på den islandske boblen som måtte sprekke og det arbeidet Norwegian har lagt ned i sin operasjon. Tror dette vil gå veien for Norwegian.

Men markedsføring er viktig!! Snakket med flere dansker de siste dagene som aldri har hørt om Norwegian, eller _andre_ som endog mener Easyjet er mer seriøse.

EDIT: Tydeliggjøring for blubird. :)

Last edited:

Så lenge disse danskene ikke har kjennskap til Norwegian overhodet, så virker det for meg litt rart at man i det hele tatt kan uttale seg om selskapet... ^_^

Back