NY Cargo rute fra OSL med Sundt Atlanta

håper jeg spottere er klare ;). Skal få tatt noen bilder innenifra og poste dem hvis ønskelig =)
noen ønsker? =)
mvh Daniel

Ingen 747er kan ta cargo på upper deck. Punktum. Kun cockpit, crew-rest og evnt noen pax-seter.
Main deck er konstruert for å fylles med 8x8' kontainere side-om-side, god med noen lavere tak-høyde under upper-deck.
I "Kjelleren" lastest vanlige "air cargo containers" i fremre og bakre hold, plus bulk-cargo i bulk-aft.

Da denne flymaskinen ble tegnet på 1960 tallet var målet hovedsakelig fraktflyging, siden det var antatt at STS (Supersonic Transports) ville overta fra 707, DC-9 og 727. 747 var kun påtenkt å gå noen år i pax-configurasjon før den ble omgjort til frakt. Men som vi nå vet, ble det aldri noe av Boeing/FAA sin STS, mens 747 overgikk alle foreventninger og skapte ett nytt market.

Der lastes det ikke annet enn crewbags

De pleier å stå på main deck ved døren; ingen som gidder å slepe dem opp stigen.

Last edited:
ABD 3160 0930 171L JFK/MIA

Ser kjerra står snødekket borte på 171, i stor kontrast med hva som venter i Miami..

0930 kommer den ikke til å gå for å si det sånn... var meningen at det var gjennomgående paller med frakt fra sverige, men det vises seg at noe må bygges opp her på Cargo. Noe som vil forsinke flighten avhenging av når vi får inn frakt og hvor lang tid det tar for oss å bygge opp på PMC/PAG.

Men i løpet av dagen ;D.

Ha en fortsatt fin vinterdag ;)

Var pga at KE kom og at dem visste at flighten ville bli veldig mye mer forsinket. Truckene fra Sverige er ventet inn 13:45... så spørs det hvordan pallene kommer inn om vi må bygge om osv. Tauer flyet tilbake når KE har dratt.

Regnet med at dette ble kaos ja =)

Så forsinket frakt fra sverige er grunnen, eller dårlig planlegging?

Kan vel alltids skylde på været :p Vogntog og masse snø funker som regel dårlig.

DEPARTURE: ENGM
DESTINATION: KJFK
CALLSIGN: ABD3160
SOURCE: FPL
EOBT: 0912051430
ROUTE: SOTIR UP600 ZOL UM125 SUM UN603 AKIVO UP60
ATSIX/M084F320 NATA LOPVI/N0485F320 N464E
MT/N0487F340 DCT ALB DCT IGN IGN8

Der har vi flightplan, ser ut som den går klokken 1530 lokal tid..altså om 40 min!

Happy Spotting;)

den tar ikke av, jeg jobber med å bygge opp frakten fra Sverige på overtid nå. Den kommer til å bli enda mer forsinket ihvertfall. Har tatt et par bilder på hvordan frakten kom inn fra Sverige. Helt idiotisk oppbygging som ikke er godkjent for flight. Så vi bygger dem om + at vi bygger opp alt som kom inn løst på trucker. Regner med at nærmere 18:00 engang kanskje. Kommer tilbake med mer senere ;)

Neida, må bare ha en 5 minutter innimellom... Hektisk dag. Korean Air Cargo hadde vektproblemer i dag og måtte sette igjen litt frakt. Derfor forsinket. Alt skal liksom skje på engang ;).

Skal legge ut et par bilder hvis ønskelig ;). Nå er alle pallene ferdig bygd og klare for å kjøres bort til flighten as we speak. Så rundt 18:00 regner jeg med at vi får en takeoff ;:D

Mangler bare litt underkjølt regn og freezing fog på Galemoen i dag da? Godt det ikke er sommer så "det store kjølelageret" er åpent :D

Back