• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians svenske fly blir norske

Hehe, nok en som trodde i denne hardnakked rykte...:colgate::colgate:

Nei, Lions Air tok alle de 4 brukte -900ER og disse ble aldri aktuelle. Rent for praktiske og operasjonelle grunner. Dette flyet er rett og slett for langt.
 
Kan noen fortelle meg hva som er så sensitivt med hvilke fly som skal hvor, når utvidelse av flåteplanen er noe "alle" kjenner til?
 
Dette flyet er rett og slett for langt.

Njaaaa .. jeg vet ikke, jeg ... DY skal ha vært i seriøse forhandlinger med GECAS om å overta c/n 35645 og -6, men disse ble til slutt strøket fra Boeings produksjonsliste.
 
Neppe, men de har vel behov for fly nå. Leveringen av de nye flyene varer vel fra i vår, og i noen år fremover i grove trekk.
 
OY-SEJ ble ferget CPH-CHR 30/01 for omlakkering.

Så OY-SEJ skal inn i Norwegian?

Er den som blir LN-NOO? Noen som har peiling når den kommer da?

OY-SEJ er jo heller ikke så gammel, bygget i 2003, så er rimelig nytt fly.
 
Last edited:
Vet du når den kommer da? De bruker jo litt over en uke å lakkere om et fly, så jeg tør å tippe at over helgen så har vi den..
 
Ingen formening om ankomstdato, vil vel avhenge av hva som skal gjøres med maskinen ut over en omlakkering.
Vil tippe avdeling Berlin har utfyllende informasjon, om den da ikke er hemligstemplet.
 
En god gjetting kan være at den blir vel klar til sommersesongen som starter i slutten av mars
 
Tror vel kanskje de har behov før. De driver vel å sender MD'er over dammen for tiden, samtidig som de skal bygge opp en base i CPH. Dermed er det vel et temmelig akutt behov for nye maskiner for tiden vil jeg tro.
 
Er det noen NAX MDer som flyr i det hele tatt? Jeg har ikke registrert noen som har flydd verken i dag eller forgårs..
 
Last edited:
Ja er det ikke noen på ARN og?

LN-KKJ og LN-KHA har begge to flydd ut fra CPH i hele dag i går..
 
Back
Top