• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians svenske fly blir norske

Vet du når den kommer da? De bruker jo litt over en uke å lakkere om et fly, så jeg tør å tippe at over helgen så har vi den..

Det vanlige er at eier gir maskinen en C-sjekk før levering til ny leietaker, så da kommer det vel an på når de får time i garasjen ...
 
Foreløpig én til som aldri rakk å komme til Sterling, men som fortsatt er på samlebåndet.
 
Er det flere Ex-Sterling B738 som skal til NAX da?

Eller det kun OYSEJ?

Med unntak av en fly er alle andre alrede plassert hos nye operatörer og er i pavente eller alrede under klargjöring. Dermed er det en mere eller mindre hypotetisk spörsmal.
 
Kommer EC-IXE tilbake til Norden, dog med rødt på nesen denne gang?


Kanskje det blir det, eller om den skal tilbake til SAS igjen.

Skyliner: Boeing 737 -883 30468 668 EC-IXE Air Europa ferried 09feb09 PMI-EMA to be painted all wh prior return to lessor ex EI-CXT
 
Hmm, kanskje en smart ide a lage en helt ny trad "Hva skjer med disse eks-SAS flyene?";)

Back to Topic.

N289CG skal ga til Lasham pa Torsdag for klargjöring til DY.
 
.. og den eies av samme selskap som har huslånet mitt .. N289CG er forøvrig den aktuelle reg'en på OY-SEJ ...
 
Gar alt etter planen, sa vil Norwegians neste fly ankomme neste uke. Om dette blir som LN-NOO eller N289CG, er ikke helt klar na.
 
Litt OT:

Er det noen som kjenner statusen til MD'ene til DY? Er det mange som er i drift?

I følge airfleets.net så har DY fortsatt 5 stk MD i sine registre.
 
Kan det stemme at LN-NOO står på OSL nå? Gjorde ett søk på libhomeradar etter N289CG og fikk opp:
2009/02/25 14:28 N289CG N289CG - N289CG US Business Flight B738 Show
 
Og da er LN-NOQ på vei mot Norge... Først stopp i Shannon dog.

(FPL-NAX8821-IS
-B738/M-HSIPRWY/S
-LHBP1200
-N0419F360 DCT GILEP UY50 ABETI UL610 BATTY UL608 LOGAN
UL980 LAM UL179 CPT UL9 DIKAS UP4 EVRIN UL607 CRK N160 SHA
-EINN0335 EIDW
-REG/LNNOQ RMK/FERRY FLIGHT DOF/090226

Hva er prev reg til LN-NOQ og hva skal den i SNN?
 
Back
Top