Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Ser ut til at politibeskyttelse av Norwegian-ansatte under forsinkelser kan bli vanlig prosedyre.. Blir fort en lang sommer om det blir tech på flere fly.

Har et par gjester til vårt bryllup på HNL som fly med DU til OAK neste uke, mot våre råd for å understreke det.. Spent på å se hvordan det går..

Kim

Ser ut til at politibeskyttelse av Norwegian-ansatte under forsinkelser kan bli vanlig prosedyre.. Blir fort en lang sommer om det blir tech på flere fly.

Har hatt vektere ved gate og overvåkningskameraer rettet mot meg og mine opptil flere ganger på forsinkede longhaulavganger.

Man spøker ikke med reisekåte nordmenn...

Eller Svensker,
— När de kom till Arlanda får de höra att flyget är inställt på grund av tekniskt fel. I stället ska det gå om tre dagar, säger han.

Thomas Sundström är besviken på Norwegian, som han tycker har varit väldigt nonchalanta.

— Det var kalla handen när jag snackade med dem. De sa att vi fick betala 2214 kronor extra per person för att bli ombokade, säger han.

På plats i Alicante väntar många Norwegian-resenärer på att återvända till Sverige med samma plan. Även de får nu vänta tre dagar extra - utan att ha fått höra ett ord om ersättning.

Hadde blitt ilsken som f.. selv om dette er tilfelle og ikke bare en avisand

Dagens och årets sista ARN-ALC flight med dreamliner är inställd. Troligen för att man ska kunna flyga ARN-OAK enligt tidtabell.

Det holdt ikke lenge. Ny avgang 20jul14 18:25 total delay 25:55:cry:

Lite intressant att Norwegians hemsida säger att den lyfte 12:02 och Swedavias hemsida säger 12:20. Mäter Norwegian när de lämnar gate och Swedavia när den verkligen lyfter måntro?

Tidene Arlanda opererer med på sine hjemmetider er takeoff.
Norwegians hjemmesider tidene for pushback.

Polisen på Arlanda avråder från att flyga med Norwegians Dreamliner:

– Vi har kontinuerlig tillsyn på flygplatsen och om vi får höra att personalen har problem brukar vi åka dit. Oftast stannar det vid irriterad stämning och hårda ord. Har man sparat länge till en resa och det blir så här är det förstås inte roligt. Men man väljer vilka bolag man flyger med. De flesta ser till priser men det är problem med de här planen, säger Anders Nilsson.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hundratals-av-norwegians-resenarer-fast-pa-arlanda/

Last edited by a moderator:

Har hatt vektere ved gate og overvåkningskameraer rettet mot meg og mine opptil flere ganger på forsinkede longhaulavganger.

Gud hjelpe meg, mener du det? Gir meg ende over.. Huff!

Ser på FR24 at LNA på vei fra BKK mot ARN har en planlagt rute nord for Ukraina, rett over Volgograd med rett linje over Russland til Riga.

Er FR24 feil, eller har de fått tillatelse til å fly korteste veien over Russland nå? Er det i såfall bare midlertidig ifb med situasjonen i østlige Ukraina?

Ser på FR24 at LNA på vei fra BKK mot ARN har en planlagt rute nord for Ukraina, rett over Volgograd med rett linje over Russland til Riga.

Er FR24 feil, eller har de fått tillatelse til å fly korteste veien over Russland nå? Er det i såfall bare midlertidig ifb med situasjonen i østlige Ukraina?

Er nok bare Flightradar som gir deg en estimert rute basert på korteste vei. De gikk langt sør og utenom både russisk og ukrainsk luftrom, en betydelig omvei.

attachment.php

Attachments

• nax.jpg
    nax.jpg
    58.6 KB · Views: 2,891

Flightradar24 har aldrig visat planlagda rutter. Vi har inte det datat.

Flightradar24 har aldrig visat planlagda rutter. Vi har inte det datat.

Jeg regner med at det han så var streken som viser korteste vei til destinasjonen.

Ja då är OAK-flighten från ARN som var planerad igår eftermiddag äntligen i luften.

EI-LNE på G!

Jeg regner med at det han så var streken som viser korteste vei til destinasjonen.

Regna med at det var slik. Streken bak flyet er vel den aktuelle ruten flyet har flydd. Streken foran er vel ikke korteste vei, men går over noen faste kontrollpunkter (vet ikke hva de heter på flyspråk, men waypoints kan vel være dekkende). Disse var her bla Volgograd og Riga. Kort sagt så var det vel ikke noe sensasjonelt nytt jeg hadde funnet ut.

Streken bak kan også være korteste punkt mellom to sendere uten dekning i mellom. En maskin kan derfor fly i en bue mellom disse uten at det vises på FR24.

EuroAtlantic har lämnat ARN för den här gången..
Från och med imorgon ska alla longhaul flighter från ARN flygas med Dreamliner.

Någon som förresten vet varför DY2856 LGW-ARN med EI-LNE är inställd idag?, LNG trasig så LNE ska ersätta på LGW?
Ny LGW-ARN flight med Dreamliner planerad till imorgon..

Last edited:

EuroAtlantic har lämnat ARN för den här gången..
Från och med imorgon ska alla longhaul flighter från ARN flygas med Dreamliner.

Ifølge Amadeus og sure folk på DY's Facebook-side skal de fly ARN-JFK 4/8-12/9.

Utifra setekartet virker det som det er en 777 som er satt inn.

De var som tusan, då flyttar man ju bara CS-TFM från CPH, detta måste ha ändrats nyss, för förr visade man att både ARN & CPH skulle ha B787 flighter.

Troligen så trodde man säkert då att EI-LNA kunde flyga till USA, men icke ;)

Last edited:

Hva er det som skjer med LAX-LGW som skulle avreist igår kveld da?

cnx due tech. Nytt forsøk ikveld (0300z)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back