Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Er det krøll på JFK-ARN DY7006? Forsinket fra i går?
STD 2135 / ATD 1449.

I følge nettsiden til DY måtte DY7005 i går kveld lande i Boston pga værforhold i New York. Og senere flydde videre til JFK. Det står ingenting om hvorfor DY7006 har blitt ståendes i så mange timer før retur til ARN.

Mens derimot DY7011 fra CPH landet på JFK i rute selv om begge fly har ankomst på same tidspunkt 20.05
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

I følge nettsiden til DY måtte DY7005 i går kveld lande i Boston pga værforhold i New York. Og senere flydde videre til JFK. Det står ingenting om hvorfor DY7006 har blitt ståendes i så mange timer før retur til ARN.

Mens derimot DY7011 fra CPH landet på JFK i rute selv om begge fly har ankomst på same tidspunkt 20.05

Kan det inte vara nåt med EuroAtlantic crewet´s vilotid? som var grunden till den sena ankomsten till ARN.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Garantert kun et crew som derfor må hvile før returen, ja.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Mye problem om dagen på USA østkyst. ... UA 39 ble kansellert i går. I dag er 39 vel to timer forsinket.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Garantert kun et crew som derfor må hvile før returen, ja.

Euroatlantic må jo ha crew på JFK siden de har 2 fly i fast rute dit fra ARN/CPH flere dager i uka.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Joda, men det er ikke ad-hoc chartere.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Det som går igjen i hver artikkel er at det ikke er informasjon og/eller dårlig infomasjon. Ikke hotell, ikke mat osv osv osv.

Om det er så ille som det blir skrevet i Norwegian tilfellene, det aner jeg ikke.
Har stått fast mange ganger på samme måte, men har alltid fått både hotell og mat uten noen som helst issues. Men da med andre selskaper.

Men en ting jeg plutselig kom til å tenke på.
Kunne man blåst i hele Norwegian, ordnet seg selv med hotell/mat, og fått det dekket i ettertid av reiseforsikringen ? Altså vanlige reiseforsikringer ala Europeiske, SB1 osv ?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Det som går igjen i hver artikkel er at det ikke er informasjon og/eller dårlig infomasjon. Ikke hotell, ikke mat osv osv osv.

Om det er så ille som det blir skrevet i Norwegian tilfellene, det aner jeg ikke.
Har stått fast mange ganger på samme måte, men har alltid fått både hotell og mat uten noen som helst issues. Men da med andre selskaper.

Men en ting jeg plutselig kom til å tenke på.
Kunne man blåst i hele Norwegian, ordnet seg selv med hotell/mat, og fått det dekket i ettertid av reiseforsikringen ? Altså vanlige reiseforsikringer ala Europeiske, SB1 osv ?

Nei det tror jeg ikke , forsikringselskapet vil mest trolig bare henvise deg til flyselskapet da det er deres
ansvar.
ikke skjønner jeg at folk vil reise med et slikt selskap utenfor Europa når dem har slike "innkjørings" problemer...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Mangler er reservedel ??? Det er "nesten ikke mulig " å komme nærmere det stedet hvor dette flyet blir bygget ???

Nå er det en vesentlig forskjell på hvor et fly bygges og der delene til det lages......
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Nå taxer LNC til rullebanen ihvertfall.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Dette har virkelig ikke vært noen suksess for Kjos. Det er fortsatt russisk rulett å bestille billetter på long haul hos Norwegian - servicen er slett og forsinkelsene alt for mange og lange.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Dette har virkelig ikke vært noen suksess for Kjos. Det er fortsatt russisk rulett å bestille billetter på long haul hos Norwegian - servicen er slett og forsinkelsene alt for mange og lange.

Så lenge mange nok ikke bryr seg og likevel kjøper billetter, ("De er jo billigst") er vel Kjos happy.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Dette har virkelig ikke vært noen suksess for Kjos. Det er fortsatt russisk rulett å bestille billetter på long haul hos Norwegian - servicen er slett og forsinkelsene alt for mange og lange.

Eller sett på en annen måte, så kan det hende dette går etter planen til Kjos. Han kan ha kalkulert inn en del oppstartsproblemer, han klarer å dytte mye av erstatningene til pax over på reiseforsikringsselskapene, og han klarer å skaffe seg rabatter til nye flykjøp, og det passer bra når han samtidig skal bygge opp et av verdens største leasingselskaper. Og når flyene har over 90% belegg såvirker det ikke som folk bryr seg nevneverdig.

Så alt-i-alt i et større og langsiktig bilde kan det være en god business for Kjos selv om det fra tid til annen krøller seg til.

...men vi som sitter på innsiden i bransjen liker selvsagt ikke måten han går frem på, og han må også kunne levere over tid om planen skal holde.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Dette har virkelig ikke vært noen suksess for Kjos. Det er fortsatt russisk rulett å bestille billetter på long haul hos Norwegian - servicen er slett og forsinkelsene alt for mange og lange.

Meh, så lenge folk får fatt i de "billige" billettene så bryr ikke de seg om hva som skjer. Er akkurat som med ryanair i starten, kjente et par stykker som satt seg i bilen og kjørte til Torp og HAU fra Bergen siden de fikk fatt i billetter med FR til 1.99,-.

Forresten så blir ARN-JFK DY7005 flydd med Euroatlantic 767-300 i dag, er det noen regularitet i hvilken rute som er "uheldig" og får euroatlantic istedenfor 788?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Det som går igjen i hver artikkel er at det ikke er informasjon og/eller dårlig infomasjon. Ikke hotell, ikke mat osv osv osv.

Om det er så ille som det blir skrevet i Norwegian tilfellene, det aner jeg ikke.
Har stått fast mange ganger på samme måte, men har alltid fått både hotell og mat uten noen som helst issues. Men da med andre selskaper.

Men en ting jeg plutselig kom til å tenke på.
Kunne man blåst i hele Norwegian, ordnet seg selv med hotell/mat, og fått det dekket i ettertid av reiseforsikringen ? Altså vanlige reiseforsikringer ala Europeiske, SB1 osv ?

Selvsagt er det ikke gøy med forsinkelser og få dagen ødelagt men sikkerheten må gå først.
Jeg kan ihvertfall IKKE si meg enig i all den kritikken som kommer. Dette har vært diskutert tidligere. Har selv stått fast i BKK - fikk alt jeg hadde krav på, Hotel og mat/drikke. Men på samme fly presterer altså enkelte å gå ut i VG.NO og klage over ingen service/informasjon. Hvor har disse folka vært?? Flyplass-personalet sto t.o.m å geleidet folk på hvert hjørnet. Det faktum at man er forsinket og ikke happy er ikke det samme som at man ikke får service/informasjon. Det verste var byråkratiet med å komme inn i Thailand igjen. Det tok tid og allerede da er folk iKKE happy med Norwegian - selvom dette er myndighetene i Thailand din feil so to speak. Når vi plukket opp bagasjen sto altså alt som hette kapteiner og styrmenn og ventet LETT tilgjengelig for spørsmål. Hvis man ikke har sett dette - må man ha vært blind. Mange benyttet seg også av dette. Jeg snakket selv med kapteinen i 15 min. Han hadde GOD tid og meget god kunnskap. Jeg kommer til å booke Norwegian igjen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top