Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Jeg tror at et av problemene til Norwegian er SMS / Text - som bosatt i USA med en Norsk Mobil (Telenor) kan jeg underskrive på at SMS ikke er til å stole på overhodet, jeg mister / mottar ikke 90% av de SMS som sendes fra Norge.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Meh, så lenge folk får fatt i de "billige" billettene så bryr ikke de seg om hva som skjer. Er akkurat som med ryanair i starten, kjente et par stykker som satt seg i bilen og kjørte til Torp og HAU fra Bergen siden de fikk fatt i billetter med FR til 1.99,-.

Forresten så blir ARN-JFK DY7005 flydd med Euroatlantic 767-300 i dag, er det noen regularitet i hvilken rute som er "uheldig" og får euroatlantic istedenfor 788?

CS-TLO har vel kun gått ARN-JFK, og CS-TFM CPH-USA
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Riktig. Av kjente årsaker brukes euroatlantic 767 fast på 3 av 4 avganger ARN-JFK i uka.
Dreamlineren kommer tilbake til CPH i starten av august. Da er vel crewtreningen som er blitt gjennomført i sommer ferdig.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Nå er det en vesentlig forskjell på hvor et fly bygges og der delene til det lages......

Men Boeing må da vitterlig ha en lager med deler til det de lager, les 787 og de kan raskt greie å forsyne flyene med alt fra radarutstyr til nye motorer, for å dra det ekstra langt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

ARN-LGW-ARN med Dreamliner trafikeras t.o.m 24/7
ARN-JFK börjar trafikeras med Dreamliner på "heltid" från 25/7.

CPH-USA börjar trafikeras med Dreamliner från 1/8.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Men Boeing må da vitterlig ha en lager med deler til det de lager, les 787 og de kan raskt greie å forsyne flyene med alt fra radarutstyr til nye motorer, for å dra det ekstra langt.

Nå kjører vel også Boeing på en eller annen form for LEAN som mange andre etterhvert og da driver man ikke med lager.

Ellers er vel på PAE det minst hensiktmessige stedet og ha lager av reservedeler, da etter flyet er bygget kommer det jo aldri tilbake igjen. Så slik bør i så fall være hos de som driver med vedlikehold
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Men Boeing må da vitterlig ha en lager med deler til det de lager, les 787 og de kan raskt greie å forsyne flyene med alt fra radarutstyr til nye motorer, for å dra det ekstra langt.

Nå blandes skjelden deler til produksjon og service på den måten i de bransjer jeg kjenner. Deler til produksjon er nok til ... produksjon med tag for fly individ når de bestilles til fabrikk.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Nå kjører vel også Boeing på en eller annen form for LEAN som mange andre etterhvert og da driver man ikke med lager.

Ellers er vel på PAE det minst hensiktmessige stedet og ha lager av reservedeler, da etter flyet er bygget kommer det jo aldri tilbake igjen. Så slik bør i så fall være hos de som driver med vedlikehold

OK at PAE ikke er det rette stedet å ha reservedel lager, MEN Boeing er er Amerikans selskap, veldig mange av deres fly opererer i USA og da blir det veldig merkelig at DY får en kjempeforsinkelse i FLL fordi de må hente reservedeler fra LHR. Flyselskapene " låner" stadig vekk deler av hverandre når uventede reparasjoner må gjøres men det kan jo hende at DY ikke er medlem av den " klubben" av flere årsaker.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

OK at PAE ikke er det rette stedet å ha reservedel lager, MEN Boeing er er Amerikans selskap, veldig mange av deres fly opererer i USA og da blir det veldig merkelig at DY får en kjempeforsinkelse i FLL fordi de må hente reservedeler fra LHR. Flyselskapene " låner" stadig vekk deler av hverandre når uventede reparasjoner må gjøres men det kan jo hende at DY ikke er medlem av den " klubben" av flere årsaker.

Boeing har 8 sentre rundt i verden med reservedeler. Det største ligger rett ved SeaTac. I tillegg har vel Nayak fått ekstra deler for å lette problemene som har vært.

http://www.boeing.com/news/frontiers/archive/2011/september/i_bca01.pdf
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Prisen spiller en stor rolle for de reisende.

Norwegian LH får tross alt "gratis" reklame for sitt produkt i media.

Folk flest "glemmer problemene", men husker Norwegian til USA som reisemål.

Svært mange av NLH sine kunder reiser når det er "billigst" å reise og legger turen etter det.
Alle har hørt om Norwegian på en eller annen måte, og media pøser på med "gratis reklame"

90% belegg er nevnt lenger opp, klart dette er en kjempe sukse for Kjos og CO.
At NLH fortsatt kommer til å få litt "småtrøbbel" må man bare regne med, og reklamen for produktet kommer fortsatt media til å skrive om med krigs typer.

NLH vinner uansett til syvende og sist, alt har med bilettprisene å gjøre. Billig og "bra", servicen er også billig og "bra". Det du har betalt for rett og slett.

Om det er god eller dårlig reklame viser jo belegget ombord.

Det er litt som med oss som var i millitæret, vi husker jo bare det som var morsomt, at man frøs halveis ihjel på en vinterøvelse snakker vi ikke om.

God reise :spin
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

2/3 Dreamliner på ARN verkar ha tekniskt.
ARN-LGW är nästan 4 h sen, beräknas avgå kl.18.00
ARN-LAX är nästan 15 h sen, beräknas avgå kl.05.00 imorgon.

Dessa individer är väl LNB&LNC...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

ARN-LGW nu beräknad kl08.00 imorgon!!

Varför inte bara sätta in -LNA på LGW flighten så man hade fått iväg den ikväll..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

ARN-LGW nu beräknad kl08.00 imorgon!!

Varför inte bara sätta in -LNA på LGW flighten så man hade fått iväg den ikväll..

Eller sette inn 2 738?

Kan virkelig ikke skjønne hvorfor de ikke barer setter inn to 737 i slike tilfeller, og sørger for å få Dreamlineren avgårde til neste langrute isteden. Trodde det var en av grunnene til at de benyttet 787 intraeuropeisk..eller skal dne fly videre fra LGW etterpå kanskje? Har sikkert blitt nevnt ,uten at jeg har fått det med meg.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Eller sette inn 2 738?

Kan virkelig ikke skjønne hvorfor de ikke barer setter inn to 737 i slike tilfeller, og sørger for å få Dreamlineren avgårde til neste langrute isteden. Trodde det var en av grunnene til at de benyttet 787 intraeuropeisk..eller skal dne fly videre fra LGW etterpå kanskje? Har sikkert blitt nevnt ,uten at jeg har fått det med meg.

Vokser enn så lenge ikke på trær disse flyene! Flere 737 flygninger er i kveld kansellert pga teknisk og mangel på fly.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Merkelig, fortsatt tror folk at det står noen reservefly "ute på jordet" i tilfelle av teknisk , forsinkelser etc...:) Det er vel kun spesialiserte selskap som Euroatlantic, HiFly som lever av det..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Merkelig, fortsatt tror folk at det står noen reservefly "ute på jordet" i tilfelle av teknisk , forsinkelser etc...:) Det er vel kun spesialiserte selskap som Euroatlantic, HiFly som lever av det..

Mange seriøse selskap har backup-fly stående i tilfelle uforutsette hendelser oppstår. Man har jo skjønt at DY makser ut flåten sin både på short -og longhaul. Det fører til kraftige forsinkelser og forbanna passasjerer.

DY var forsinket i 14 timer i Alta i går... "Aldri Norwegian igjen" var kommentaren fra de fleste passasjerene der. Og det er jo forståelig.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Dagens och årets sista ARN-ALC flight med dreamliner är inställd. Troligen för att man ska kunna flyga ARN-OAK enligt tidtabell.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

2/3 Dreamliner på ARN verkar ha tekniskt.
ARN-LGW är nästan 4 h sen, beräknas avgå kl.18.00
ARN-LAX är nästan 15 h sen, beräknas avgå kl.05.00 imorgon.

Dessa individer är väl LNB&LNC...


I følge dn.se måtte politiet tilkalles for å roe ned noen av passasjerene

http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/hundratals-av-norwegians-resenarer-sitter-fast-pa-arlanda/
Ilskan över situationen har gjort att vissa resenärer har uppträtt hotfullt mot Arlandas anställda som tillkallade polis, uppger Eva Hellevik.

Har LAX ennå ikke dratt?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Dro for snart 2 timer siden. (ifølge nas.no)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Lite intressant att Norwegians hemsida säger att den lyfte 12:02 och Swedavias hemsida säger 12:20. Mäter Norwegian när de lämnar gate och Swedavia när den verkligen lyfter måntro?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top