Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Antar dette skaper en følge forsinkelse for en annen avgang i dag? Eller kommer HiFly/EuroAtlantic?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser ikke sånn ut. Alle avganger i dag utenom DY7051 er med dreamliner uten oppførte forsinkelser pr nå. Det må jo isafåll bety at en dreamliner flys over fra ARN i ettermiddag.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kan nog tänkas att LNB går över från ARN när hon landat från AGP.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kan nog tänkas att LNB går över från ARN när hon landat från AGP.

Skulle vel tro LNF eller LND om DY7001 skal gå i rute, LNB som DY7005.
LNE er nok klar igjen til LAX nå kl 16.00
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser nu att EI-LNA lämnat ARN, men inte vilken destination hon hade.

ARN-BKK imorgon är uppsatt med EuroAtlantic B763, problems med LNA?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNA fløy til BHX i går ettermiddag/kveld og dermed er det nok besøk hos Monarch Aircraft Engineering som står for døren.

Et stort problem Norwegian har er JFK. 90 minutter snutid på den flyplassen er en time for snaut. Fatter ikke at det går an på en flyplass med bare rundt 50 millioner passasjerer og fire rullebaner å få det til. Innsidere der sier at det er for små arealer, men hvordan kan LHR ha en ekstremt mye bedre punktlighet med halvparten så mange rullebaner, 50% mer passasjerer og det på en tredjedel av arealet en hva JFK har.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LND landet helt etter rutetid fra JFK for en times tid siden.

Men ved ankomst JFK var LND 14 minutter før tiden, og avgang var 29 minutter forsinket - altså 2 timer og 13 minutter turnaround.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Men ved ankomst JFK var LND 14 minutter før tiden, og avgang var 29 minutter forsinket - altså 2 timer og 13 minutter turnaround.

Hvis vi snakker om 7001/7001 i går så stemmer ikke dine tall ... (Kilde Norwegian.com)

Söndag 15. jun
DY7001
Oslo-Gardermoen (OSL)
Gate: 50
New York (JFK)
Aircraft: 787-8
Departure
Scheduled 18:00
Departed 18:14
Arrival
Scheduled 20:05
Arrived 20:08



Söndag 15. jun
DY7002
New York (JFK)
Oslo-Gardermoen (OSL)
Aircraft: 787-8
Departure
Scheduled 21:35
Departed 21:42

Arrival
Scheduled 10:50
Arrived 10:57
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LND dro forresten på rute til Bangkok igjen, men LNE landet på OSL med en times forsinkelse fra LAX
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LN-MOW, hovedproblemet på JFK er taksetidene hvor flyene "parkeres" på takseveiene både inn til gate og ut fra gate til rullebane for take off. Et velkjent begrep for flyselskap på JFK er "padding", og det kommer til uttrykk i nesten en times forskjell i beregnet "flytid" med identisk materiell om det er peak eller ikke.

LND benyttet den 15. juni 17 minutter inn til gate og 22 minutter fra gate til take off power ble satt. Selv en taksetur fra en av SAS-gatene til "halvveis til Belgia" (Polderbaan) på AMS tar mindre enn halvparten av hva det var på JFK. Det bør også nevnes at Norwegian ikke flyr under peak på JFK - stakkars de som gjør det.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Jeg er godt kjent med JFK, Kurt, Har til og med vært der og jobbet. ;)

Imidlertid hadde LND en turnaroundtid på 94 minutter på søndag. Taksetid kommer ikke frem av Norwegians nettsider, men iflg Flightaware, var den airborne 2204 - altså en taksetid på 22 minuter. Likedan var den på bakken ca 1952 - så da bruklte de 16 minutter fra runway til parkering. Og det passer bra hvis de blir tauet siste biten.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ved landing på rwy 04R så takser de vanligvis Foxtrot Bravo, Zulu Alpha, Charlie, Victor, Bravo, Mike Alpha før de ender opp ved gate - med andre ord full sightseeing rundt JFK.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Tycker mer att HiFly&EuroAtlantic maskinerna har haft problem att komma iväg i tid från JFK, även fast de landat i tid.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

DY7201 OSL-BKK descender akkurat nå over Øst-India. Ryktes en medical diversion.

Edit: FL240ish rett på vei mot Calcutta. Interessant å se hva som skjer.

Edit 2: Landet i CCU (Calcutta) akkurat nå.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

2400ft nå, på vei ned til Calcutta

ype3e5yg.jpg
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

DY7201 OSL-BKK descender akkurat nå over Øst-India. Ryktes en medical diversion.

Edit: FL240ish rett på vei mot Calcutta. Interessant å se hva som skjer.

Hvordan ligger det ann med tid på crew ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top