• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Visst den var 6t forsinket inn til BKK så har de vel blåst arbeidstiden ganske betraktelig?
Er vel ikke mulig å hvile seg ned i 3/4 timer og så dra avgårde?

Det var vist snakk om det ja. noen sa det var dispensasjon og at de strevde lenge for å få låv.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Da har første avis oppdaget saken ...

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article9814244.ece

- Vi fikk problemer med å gå videre, fordi Calcutta ville ha betalt i kontanter. Det har vi jo ikke med oss på den måten. Vi flyr ikke rundt med en masse kontanter, sier informasjonssjefen i Norwegian.

- Men i Calcutta ville de ikke ta imot kredittkort. Det var kun kontanter som gjaldt. Det hele var utenfor vår kontroll, sier hun.

- Er det vanlig at flyplasser rundt i verden krever kontant betaling?

- Nei, det tror jeg ikke. Vi har ikke flydd dit før. Men det er nok ekstremt uvanlig, sier hun.

- Hvor mye ville de ha i kontanter?

- Det vet jeg ikke.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kan du fatte og begripe at de KUN skal ha kontanter? :) Rett i foret land så det holder. Har en Indisk kamerat som sier han trives godt i Norge og har ingen umiddelbare planer om India-tur. Noen som vet hvordan det gikk med passasjeren?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kan du fatte og begripe at de KUN skal ha kontanter? :) Rett i foret land så det holder.

That's the way it works. Var på en charterrunde i Afrika med 30.000 dollar i lomma på cargobuksa .. tror du jeg førte meg trygg da jeg satt på med bagasjesjåføren i Accra over til tårnet? :lol:
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser for meg et par store bukser med sultne afrikanske blikk :) Skakke langt utenfor grensa før dette er normen. Noen som vet hvordan Kapteinen kom seg seg unna? Det kunne vært av interesse å vite..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det står i artikkelen. De fikk garantier fra Dubai Airport.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Slik går det med et halv øye på Brasil og et på flyprat :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser for meg et par store bukser med sultne afrikanske blikk :) Skakke langt utenfor grensa før dette er normen. Noen som vet hvordan Kapteinen kom seg seg unna? Det kunne vært av interesse å vite..

Luftfartsmyndighetene i UAE gikk visstnok gode for Norwegian sin betalingsevne i følge flere artikler.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Det var vist snakk om det ja. noen sa det var dispensasjon og at de strevde lenge for å få låv.

Hva er kriteriet for å få disp da? Tenker på f.eks SK som måtte lande fra PEK p.g.a crew duty hours. Er jo ikke mange minuttene derfra til CPH
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Mere problemer med 787? Ser at EC-KQC (B744) er på vei nordover som DY8891

Edit: ser på hjemmesiden deres at den skal fly CPH-JFK
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Mere problemer med 787? Ser at EC-KQC (B744) er på vei nordover som DY8891

Edit: ser på hjemmesiden deres at den skal fly CPH-JFK

Hvilken maskin er det som er syk nå?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvilken maskin er det som er syk nå?

Är ju EA´s B777 CSTFM som flyger på CPH.

EA´s B763 CS-TFT flög igår ARN-BKK-ARN och det verkar ha tagit musten ur henne trots att hon landade enligt tidtabell så är nu hennes nästa flight ARN-JFK försenad 3 timmar..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNA har vært på BHX hos Monarch for motorbytte siden 15.
LNB flyr to daglige ARN-LGW-ARN
LNC flyr nå DY7087 ARN-LAX
LND flyr nå DY7063 OSL-OAK
LNE flyr nå DY7041 CPH-FLL
LNF flyr nå DY7201 OSL-BKK
CS-TFT flyr nå DY7005 ARN-JFK
EC-KQC flyr nå DY7011 CPH-JFK

Når det gjelder CS-TFM så landet den på CPH som DY7092 fra LAX 12:59UTC i dag, men har ikke beveget seg siden.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

EI-LNE verkar ha haft trubbel i FLL då hon nu beräknas till ARN kl. 22.10 istället för kl.12.40

ARN-FLL däremot är beräknad att gå kl. 17.30, EI-LNC som tar den flighten tro?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser -LNF flyr DY7001 OSL-JFK nå, tok av fra OSL drøye 4 timer forsinket.

Noen som vet årsaken?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top