Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Dock på DY´s hemsida så står det att dessa flighter ska utföras med Dreamliner, så jag vet ej..

Hittade även på DY´s hemsida att de första Dreamliner flyget är sedan den 12/2 överfört på det nya EU-AOCet, som skedde i samband med planerat underhåll, kan tänka mig då att det är LNA det handlar om :)
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Mulig det ligger inne her, men hva er grunnen til at Hi-Fly og EuroAtlantic flyr så mye nå for DU LH?
Alle inne på sjekk samtidig
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Mulig det ligger inne her, men hva er grunnen til at Hi-Fly og EuroAtlantic flyr så mye nå for DU LH?
Alle inne på sjekk samtidig

LNC var inne på check förra veckan och nu är det LNA.

Sen är det tyvärr bara ARN-basen som drabbas av EuroAtlantic ;)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Begynner vi å ane en liten normalisering her nå? DY7001 OSL-JFK - akkurat nå 14 min foran skjema. DY7041 CPH-FLL - 33 min foran tidtabell. DY7005 ARN-JFK - 4 min etter tidtabell.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Begynner vi å ane en liten normalisering her nå? DY7001 OSL-JFK - akkurat nå 14 min foran skjema. DY7041 CPH-FLL - 33 min foran tidtabell. DY7005 ARN-JFK - 4 min etter tidtabell.

...Helt til de blir noe teknisk med 1 av flyene.... De er fremdeles for små til å å kunne dekke forinkelsen og følgeforsinkelser med det de har av fly i dag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

...Helt til de blir noe teknisk med 1 av flyene.... De er fremdeles for små til å å kunne dekke forinkelsen og følgeforsinkelser med det de har av fly i dag.

Man använder ju sig av 4 st maskiner nu, då EI-LNA och CS-TFM verkar dela på ARN's flighter.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

EILNA verkar ju som sagt vara frisk nu och flög ARN-BKK igår samt i torsdags.. Varför måste då CS-TFM flyga ARN-JFK?. Ser att ARN-BKK denna vecka är planerad med NLH medan ARN-JFK med EuroAtlantic.

Vågar man inte köra fullt ut med LNA eller?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

EILNA verkar ju som sagt vara frisk nu och flög ARN-BKK igår samt i torsdags.. Varför måste då CS-TFM flyga ARN-JFK?. Ser att ARN-BKK denna vecka är planerad med NLH medan ARN-JFK med EuroAtlantic.

Vågar man inte köra fullt ut med LNA eller?

Släpper fram denna fråga igen och hoppas någon har ett bra svar, nu när LNA flyger från OSL så är det just endast på BKK-flighterna, HiFly kör ju JFK.
Klarar inte LNA av att flyga mer än varannan dag?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNA kan ikke fly til USA siden det ikke er avklart med trafikkrettigheter for det nye AOC'et... De andre er fortsatt på det norske ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvorfor er den da overført?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

LNA kan ikke fly til USA siden det ikke er avklart med trafikkrettigheter for det nye AOC'et... De andre er fortsatt på det norske ..

Tack! Självklart är det ju så, det tänkte jag inte på!
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvorfor er den da overført?

Nei du kan så si ... men det er vel få et forsprang på det byråkratiske. Alternativet var muligens verre.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvorfor kan ikke -LNA fly over Russland nå som den er på Irsk AOC? Ser den har flydd den samme gamle ruta ned til BKK fra OSL i dag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har punktligheten til DY forbedret seg?

SKal fly til BKK i april, håper å slippe en ekstra dag senere hjem! :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Räknar man med att LNA blir godkänd för USA trafik till på söndag?, För OSL-JFK då är uppsatt med Dreamliner.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvorfor kan ikke -LNA fly over Russland nå som den er på Irsk AOC? Ser den har flydd den samme gamle ruta ned til BKK fra OSL i dag.

Kanskje DY hadde spekulert i at de kunne fly over russland innen april!?

Min reise til BKK 17. april med retur 29. april har blitt rescheduled til å ta 10 minutter lenger tid til BKK og 15 minutter lenger tid fra BKK til Oslo.

Eller har man bare lagt inn litt lenger tidsmargin...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har tenkt litt på følgende:

Med så mye teknisk, forsinkede leveringer, ikke eget backup fly ved forsinkelelser osv, er det helt uaktuelt for DY å kjøpe en brukt 777-200?

Her kunne de brukt piloter fra 787 som har 777 rating fra før, fått skolert eller delvis leid cabincrew til dette flyet, inntil til de hadde fått en del CC med både 777 og 787 utsjekk.

I ledig tid Kunne 772'n gått på Dubai og Kanariøyene, samt de hadde hatt en egen maskin når en av Dreamlinerene skal på ettersyn.

Koster sikkert skjorta, men det må det da gjøre å leie inn HIfly og euroatlantic daglig også..

Ka dokk tru?
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Er du klar over kostnadene - og byråkratiet - som skal til for å implementere en ny flytype...? Og det er ikke bare piloter som skal trenes og sertifiseres ....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top