Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Da er musa borte, og -LNF er Airborne akkurat nå ut fra OSL.
 
Re: DY7001 sen idag

Ser EI-LNA er sein fra BKK, er det samme maskinen som fortsetter til JFK?

Om du tänker på BKK-OSL flighten så är det EI-LNF som är sen från Thailand.
Dagens OSL-JFK flight går nog med EI-LNG, därmed ingen planerad försening på den flighten :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Takker. Hadde en bekrymet kollega på huset som skal med flighten ;)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Tidligere så slet NAS veldig med følgeforsinkelser. Nå som de har 7 fly og hvert fly "hviler" 1 dag i uken. Gjør det at de nærmest har fjernet dette problemet?

Og hva er egentlig grunnen til at de leier Dreamliner fra LOT når i følge rute programmet bør være fullt mulig å betjene Alle Dreamliner rutene med NAS sine egne 7 Dreamlinere?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Det ser ut til at de har forbedret punktligheten vesentlig siste tiden og godt er da det. De hadde også konkrete planer om å lansere 1 ny IC destinasjon fra OSL relativt raskt men de valgte å trekke dette, noe som sikkert henger sammen men den reduserte punktligheten de har hatt for heller å ha mer bakketid og unngå håpløse situasjoner med strandede pax over lengre tid.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Det ser ut til at de har forbedret punktligheten vesentlig siste tiden og godt er da det. De hadde også konkrete planer om å lansere 1 ny IC destinasjon fra OSL relativt raskt men de valgte å trekke dette, noe som sikkert henger sammen men den reduserte punktligheten de har hatt for heller å ha mer bakketid og unngå håpløse situasjoner med strandede pax over lengre tid.

Betyr dette at det ikke kommer noen nye Dreamliner destinasjoner før i 2016?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Betyr dette at det ikke kommer noen nye Dreamliner destinasjoner før i 2016?

Det er fortsatt noen hull i programmet men de veier det nok opp mot regulariteten for å kunne hente inn evt forsinkelser.

Men i tillegg så er de raske med å justere frekvenser etter etterspørselen så det er nok fremdeles åpninger. Men om evt nye destinasjoner kommer fra Skandinavia er et annet spørsmål. Men det kan vi sikkert spekulere i en "Nye IC-ruter" tråd og ikke her.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Det er fortsatt noen hull i programmet men de veier det nok opp mot regulariteten for å kunne hente inn evt forsinkelser.

Men i tillegg så er de raske med å justere frekvenser etter etterspørselen så det er nok fremdeles åpninger. Men om evt nye destinasjoner kommer fra Skandinavia er et annet spørsmål. Men det kan vi sikkert spekulere i en "Nye IC-ruter" tråd og ikke her.

Ja det er absolutt en "vanskelig" avveining. Ser ut til at de vil få litt ledig kapasitet gjennom vinteren, men mulig de prioriterer å ha slak i programmet for å holde flyene i rute. Og det virker jo tydelig at flyene er mye mer punktlig nå enn tidligere.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Ja det er absolutt en "vanskelig" avveining. Ser ut til at de vil få litt ledig kapasitet gjennom vinteren, men mulig de prioriterer å ha slak i programmet for å holde flyene i rute. Og det virker jo tydelig at flyene er mye mer punktlig nå enn tidligere.

Kanskje greitt og ha litt mindre tett ruteoppsett også vinterstid. Med tanke på forsinkelser/kanselleringer som oppstår pga ymse værforhold ol rundt i verden.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Kanskje greitt og ha litt mindre tett ruteoppsett også vinterstid. Med tanke på forsinkelser/kanselleringer som oppstår pga ymse værforhold ol rundt i verden.

Absolutt. Det er nok det som er tanken til Kjos. For må jo regne med noen timer forsinkelse innimellom grunnet snøvær/tåke osv. Og da vil de nå hele tiden ha et fly som kan steppe inn slik at de slipper følgeforsinkelser. Blir det virkelig dårlig Vær kan jo et fly bli stående værfast i flere dager.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Men mitt spørsmål når det gjelder LNF som hadde denne Thaimusa ombord. Hvorfor ble ikke et annet individ sendt ifra Oslo til Bangkok på onsdag? å LNF benyttet på en senere avgang den dagen om det var noen som skulle gå vestover?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Noen som vet hva som er grunnen at DY7208 BKK-ARN er nesten 6 timer forsinket i dag?
Blir det følgeforsinkelser?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Ser ut som LNE er out of action. LNF som flyr DY7208 ble flydd inn til ARN fra OSL som DY816 i går for å erstatte LNE på DY7205. Avgangen for DY7205 fra ARN ble nesten 7 timer forsinket.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Enligt Norwegian´s hemsida så ska HiFly komma tillbaka och flyga för DY.

De flighter till JFK&FLL från CPH som LOT nu flyger kommer att flygas av HiFly under December.
Borde nästan vara en A330 som är insatt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Enligt Norwegian´s hemsida så ska HiFly komma tillbaka och flyga för DY.

De flighter till JFK&FLL från CPH som LOT nu flyger kommer att flygas av HiFly under December.
Borde nästan vara en A330 som är insatt.

Hvor på DY's sider finner du denne info'n ?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

DY7011 15 CPH 2 JFK 1 1830 2100 0 05DEC14 12JAN15 332 8:30

DY7041 36 CPH 2 FLL 4 1520 2000 0 03DEC14 14JAN15 332 10:40
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top