Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Lite kortfaktor på DU/DY i hvertfall. :) :)

Hehe, i tillegg står det også mange dansker fast i LAX etter at DY7091 måtte snu tilbake til København og ble kansellert.. Mulig de har fått et fly over dit nå, men opplever mye snerk igjen Norwegian på longhaul i disse dager.

Blir fort dyrt i en stappfull høysesong det. Håper de takler det!

Kim
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hehe, i tillegg står det også mange dansker fast i LAX etter at DY7091 måtte snu tilbake til København og ble kansellert.. Mulig de har fått et fly over dit nå, men opplever mye snerk igjen Norwegian på longhaul i disse dager.

Kim

Det flyet har avgang fra København nå snart. Så 1 døgn venting på passasjerene på de to avgangene også.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hei geirs!

Ja, ser det skal gå nå. Men returen fra LAX står som "kansellert" på Norwegian sine egne sider, så spent på hvordan de gjør det. blir passasjerer sendt med andre selskap?

Kim
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hei geirs!

Ja, ser det skal gå nå. Men returen fra LAX står som "kansellert" på Norwegian sine egne sider, så spent på hvordan de gjør det. blir passasjerer sendt med andre selskap?

Kim

Returen fra LAX skal lande i København kl 14.40 i morgen. Har avgang fra LAX samtidig med flyet til Oslo søndag kveld lokal tid. Så de venter 24 timer de også.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

De registreres ofte som kansellert hvis de forsinkes til neste dag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Noen som ser om teoretiske problem med OAK i morgen, ikke meg, men en kompis... De er utelukket for meg..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Returen fra LAX skal lande i København kl 14.40 i morgen. Har avgang fra LAX samtidig med flyet til Oslo søndag kveld lokal tid. Så de venter 24 timer de også.

Feil mht OSL flighten
DY7084 er i utganspunktet helt i rute...DY7083 fra OSL lander omtrent 30 min før rute i LAX, så man trenger ikke å lage mer delayer her på forumet enn det er...Det holder masse med de reelle delays :stir
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

<mod>
Da har vi sakset og ryddet litt, og minner alle på om å holde seg strengt til tema her.

-A
</mod>
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Noen som ser om teoretiske problem med OAK i morgen, ikke meg, men en kompis... De er utelukket for meg..

Jeg er visstnok den heldige vinner av å dispatche den flighten i morgen. Vil ikke tro det blir noen problemer. :up:
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

MCO-OSL, står den fremdeles i MCO? Mangler fremdeles den reservedelen?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har noen bekjente som venter i MCO og på hotellet hang det et oppslag med følgende gode engelske tekst i går kveld:

TO ALL AIRLINE
NORWEGIAN GUEST THE TIME OF FLEIGHT IS 2:00 PM 06/23/2014 AND THE BUS PICK UP IS AT 10:00 AM.

Det betyr vel at flyet ikke går før kl 20 i kveld norsk tid?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Tusen takk, Michael . Flott familien på 4 er ikke så vel bereist...;) Hvoket individ..?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Hvilke knosekvenser får det for DY at en maskin står fast i MCO? Er det innleie av fly eller er det andre avganger som blir forsinket på grunn av dette?

"De 221 passasjerene i Norwegian-flyet som strandet i Orlando har nå vært nødt til å sove der i to netter. Flyet til Norge blir minst 40 timer forsinket, ifølge Norwegian."

http://www.vg.no/forbruker/reise/dreamliner-fly-blir-minst-40-timer-forsinket/a/23237510/
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Dette må passasjerene bare finne seg i. Det er faktisk ikke lett å sende 221 passasjerer med andre flyselskaper, for det er ikke så mye plass på andre fly. Dessuten tar det uansett lang tid for passasjerene å komme seg hjem når de ikke kan fly direkte.

(skulle ønske jeg kunne jobbet i info.avdelingen til Norwegian)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Hva slags del er det egentlig som er kaputt som det tar 40 timer å skaffe og skifte?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Gud bedre... Er virkelig London nærmeste 787-delelager?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Skulle ikke tro at 787-fabrikken lå i USA....
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Gud bedre... Er virkelig London nærmeste 787-delelager?

Det er under all kritikk! Det var vel et av ankerpunktene at man skulle spre deler ut på de forskjellige lokasjonene for å bedre driften. Men selvfølgelig, det er vel et par deler det er snakk om kan man si. Typisk er at de ikke har akkurat denne delen på rett sted..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden)

Heisann!

Kan da anbefale Norwegian DHL eller FedEx. De tilbyr vel 24t garanti verden rundt på sine express-leveringer. Skulle tro det gikk an å få en del fra Boeing i Seattle på kortere tid enn 40 timer fra London...

Ikke får de leid inn noe annet fly heller, for den 777 de har leid inn er vel allerede over ett døgn forsinket på LAX-CPH..

At de da ikke kryper til korset og booker om passasjerene til andre selskap er da helt forferdelig. Burde vært gjort umiddelbart når de så lengden på forsinkelse, og ikke kom med noe pjatt om direktereiser, vi ante ikke hvor stor forsinkelsene ble etc!

Har flere gjester av oss som skal fly DY/DU til LAX og OAK i forbindelse med vårt bryllup på Hawaii senere i sommer, og fanden suse om Kjos & og co skal få ødelegge noe. Advarte dem dog på forhånd, men de sa "at innen den tid er nok alt i rute med Norwegian"... Så feil kan man ta.

Kim
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top