Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2014-tråden)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Ser at Hi fly Malta, 340-600, 9H-SEA fortsatt flyr DY7201 OSL-BKK. Vet man per nå hvem som flyr på lørdag førstkommende , 11.01.2014? Personlig interesse :)
Spm 2: Dette flyet har 3 klasser. Hva er sannsynligheten for å havne på f.eks premimum economy? Er det førstemann til mølla prinsipp på check in som gjelder?

Ser at Hi fly Malta, 340-600, 9H-SEA fortsatt flyr DY7201 OSL-BKK. Vet man per nå hvem som flyr på lørdag førstkommende , 11.01.2014? Personlig interesse :)
Spm 2: Dette flyet har 3 klasser. Hva er sannsynligheten for å havne på f.eks premimum economy? Er det førstemann til mølla prinsipp på check in som gjelder?

DY7201 er planlagt med -LNA Lørdag 11/1 :)
Såvidt meg bekjent så går dette etter billettype og deretter etter pris betalt mht. "upgrades". Michael eller vbe86 sitter nok med mer info om det enn meg.

Last edited:

Takker for raskt svar! Da blire Sonja igjen på meg:) Keep up the good work

Småkjedelig at man ikke beholder nødutgansete ved flybytte, eller får varsel så man kan endre, oppdaget det ti minutter for sent. Blir en trang tur hjem fra Bangkok om noen timer...

Da kom det innrømmelser fra Boeing Iflg VG

Vedlikeholdsavtalen blir også utvidet;

W

Antar at det er kjip lesing for DY's egne mekanikere som ikke var interessane nok for Kjoser'n til å gjøre jobben

joda, men de har innhentet forsinkelser i en uke nå... :-)

Men det ser ut som det har gått relativt bra fra Oslo i dag.

Scanair hadde vel en heftig delay på sin DC-10'er i hin hårde dager, tok en uke å komme på sporet igjen. Med 1 fly

Deilig å sende begge flyene uten å dele ut matkort for en gangs skyld. :colgate:

Uvant mener du vel;)

Ser den helt klart. Du har 45 business og 38 premium economy på dette flyet versus 32 biz på Dreamliner`n. Jeg hadde forsøkt meg på head purser ombord med argumentet du har. Jeg opplevde akkurat det samme før jul med Iberia, MAD-LIM. De oppgraderte til større fly, noe som selvfølgelig kan skje, fjernet oss fra nødutgang, enda vi hadde betalt 170 euro. Jeg vant til slutt kan man si :) Lykke til

För att vara frågvis ;)
Varför flyger inte -LNB OSL-BKK när den landade enligt tidtabell från JFK

För att vara frågvis ;)
Varför flyger inte -LNB OSL-BKK när den landade enligt tidtabell från JFK

Rephrase: Varfor är inte du fast anstäld på NAX OCC? :cool:
There is a reason for everything my friend ;)

DY7201 er planlagt med -LNA Lørdag 11/1 :)
Såvidt meg bekjent så går dette etter billettype og deretter etter pris betalt mht. "upgrades". Michael eller vbe86 sitter nok med mer info om det enn meg.

DY overbooker økonomi, men aldri mer enn totalt antall seter i flyet.
Hvilke pax som blir oppgradert til premium ved overbooking velger Altéa CM ut, basert på bookingklasse og en del andre kriterier.
Det blir gjort før check-in åpner, gjerne dagen før.

Antar at det er kjip lesing for DY's egne mekanikere som ikke var interessane nok for Kjoser'n til å gjøre jobben

Avgjørelsen ble helt sikkert ikke gjort på grunnlag av hvor interessante teknikere er.

Det er nok gjort helt bevisst for å holde de to selskapene mest mulig adskilt.

-SEA setter forøvrig snuten mot Lisboa i ettermiddag.

Eller for å slippe å ha "egne" folk. Ubekreftede rykter vil ha det til at de var billigere også, i tilbud.

Godt å se at ting begynner å normalisere seg igjen. I dag og i går flyr alle tre dreamlinerne som de skal og alle flyene er også i rute sånn omtrent.

Avgjørelsen ble helt sikkert ikke gjort på grunnlag av hvor interessante teknikere er.

Eller for å slippe å ha "egne" folk. Ubekreftede rykter vil ha det til at de var billigere også, i tilbud.

Det er jo også veldig greit å kunne skylde på noen andre.

Det er jo også veldig greit å kunne skylde på noen andre.

Så du tror skyldfordeling ved forsinkelse er et av kriteriene for å velge Nayak?

Målet var vel heller et ønske om trente og kompetent folk rett i produksjon, og sikkert til en billigere penge i utgangspunktet. Så får vi se hva fremtiden bringer..

Ser at både FLL og BKK flightene kommer noe sent in til ARN i ettermiddag. Fra FLL er flyet 2:10 forsinket og lander 15:10. Flyet fra BKK lander 15:44 ca 1 time etter rute.
Avgang til FLL er utsatt fra 15:15 til 16:15.
Er det realistisk med 1:05 i turn-around tid?

Status
Not open for further replies.
Back