Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Klarar ej B767 att gå direkt OSL/ARN-BKK?
Tänkte just att man skickade över LNB till OSL, och TRN flög väl endast på JFK sist när den hade gästspel hos DY med va?

Med alle disse problemen Norwegian har nå synes jeg det er rart de allerede gir gass på LGW. Burde de ikke ha sikret seg litt mer kapasistet først for OSL, ARN, CPH?

Er engelske medier like glade i varme flykabiner og forsinkede fly som norske? Exel-arkene LN-MOW snakker om viser vel at det er lønnsomt, men allikevel?

Tänkte just att man skickade över LNB till OSL, och TRN flög väl endast på JFK sist när den hade gästspel hos DY med va?

767-200ER/300ER klarar utan problem flyga ARN/OSL-BKK.
TUIFly Nordic flyger nästan dagligen mellan Skandinavien och Thailand non-stop med 767-300ER

Nok en gang; hadde de slynget en Dreamliner fast innom hhv LPA vinter og PMI sommer f.eks, så kunne de kanskje hentet seg inn mye raskere. Da er det lett å sette den Dreamlineren over til LH-ruta, og putte inn et par 738 på Sydenruta? Eller er ette lettere sagt enn gjort?

Nå har de vel ikke så mye ekstra 737-kapasitet heller da, men ja - det kan avhjelpes på den måten. Nå er LPA også langt unna, så en middelhavsdestinasjon eller LGW hadde kanskje vært bedre ..

Mistenker at det er fordi den er helhvit og ikke har røde stickere .. Thai'ene er visst litt mer pirkete der.

Norwegian har tydeligvis hatt gode erfaringer med driftsikkerheten til nye Boeing fly og trodd at det samme skulle gjelde 787. I etterpåklokskapens klare lys så burde de hatt et litt mindre ambisiøst program og ikke latt seg forelske i Thai-lønninger. Thai crew kunne de ha sneket inn etterhvert.

Kundene kommer selvsagt tilbake. Jeg har hatt mange negative erfaringer med SAS men anser meg som uheldig og tror at det ikke skjer noe nesta gang. Dere får kalle meg dum så mange ganger dere vil :-)

Jeg kommer til å ta meg en langtur med Norwegian når det hele har roet seg.

767-200ER/300ER klarar utan problem flyga ARN/OSL-BKK.
TUIFly Nordic flyger nästan dagligen mellan Skandinavien och Thailand non-stop med 767-300ER

Det er sikkert en god grunn til at de gjør det slik. Det kan være enklere for dem å posisjonere nytt crew til NYC enn i BKK. Husk at flyet ikke flyr seg selv hjem uten crew som er uthvilt.

Det er sikkert en god grunn til at de gjør det slik. Det kan være enklere for dem å posisjonere nytt crew til NYC enn i BKK. Husk at flyet ikke flyr seg selv hjem uten crew som er uthvilt.

Se fem poster opp. ;)

Ny ankomstid kl 10.00 imorgen dvs nesten24 timer for sent. :old:old

Så legger vi på 10 timer .... 0930EST i morgen .. Stay tuned.

Har en venn som er uten tvil et mareritt for det som er av leverandører til privatpersoner. Han sender vel minimum en klagemail (eller lengre Facebook debatter) til ”leverandør” i uken. Jeg var meget spent når han forrige uke reiste med DY/DU til Bangkok med familien. Fikk en minirapport fra han som indikerte at flyet landet før avtalt tid og at han synes produktet var meget bra..??:wow:

Eneste han kunne plukke på var at betjeningen var litt ”kalde” (men proffe). Jeg hadde jo trodd at disse thaiene heller var litt varmere enn oss nordboere – men de er vel under press og det å være kabinbesetning på long haul flighter fra Skandinavia er jo ikke alltid det mest populære;).

Har en venn som er uten tvil et mareritt for det som er av leverandører til privatpersoner. Han sender vel minimum en klagemail (eller lengre Facebook debatter) til ”leverandør” i uken. Jeg var meget spent når han forrige uke reiste med DY/DU til Bangkok med familien. Fikk en minirapport fra han som indikerte at flyet landet før avtalt tid og at han synes produktet var meget bra..??:wow:

Eneste han kunne plukke på var at betjeningen var litt ”kalde” (men proffe). Jeg hadde jo trodd at disse thaiene heller var litt varmere enn oss nordboere – men de er vel under press og det å være kabinbesetning på long haul flighter fra Skandinavia er jo ikke alltid det mest populære;).

Det er sikkert ikke noe å utsette på selve flyturen og betjeningen ombord. Man vet at alt koster. Og så lenge flyet er noe så nær i rute er alt ok.
Problemene oppstår når flyene er 6-10-15-24 timer forsinket og man ikke vet når man kommer seg avgårde. Og med det tighte schedule som DY opererer med er det ikke rom for store forsinkelser før det forplanter seg videre.
Håper at det snart løser seg og at flyene snart er i rute igjen og pax kommer seg dit de skal uten altfor mye delay.
Fortsatt godt nytt år fra Thailand! :)

Norwegian har tydeligvis hatt gode erfaringer med driftsikkerheten til nye Boeing fly og trodd at det samme skulle gjelde 787. I etterpåklokskapens klare lys så burde de hatt et litt mindre ambisiøst program og ikke latt seg forelske i Thai-lønninger. Thai crew kunne de ha sneket inn etterhvert.

Har thai-lønninger noe å gjøre med driftssikkerheten på boeings 787 fly?

Vidar

Norwegian burde egentlig legge ned hele longhauloperasjonen sin. Når selv skip kan konkurrere med tiden de bruker fra NYC til OSL så er det noe alvorlig galt. Man kan ihvertfall ikke regne med ankomst i tide med dem.

Status
Not open for further replies.
Back