Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10134391

Mye sympati for Norwegian i kommentarene, skylden legges hos Boeing og ikke selskapet som velger å kjøre maks på med tre fly og ingen partnere.

En annen gjenganger i kommentarfeltene er at man ikke klarer å skille mellom selve forsinkelser og den elendige kundeservicen. Opplever at mange av de som er rammet av forsinkelsene har forståelse for at sånt kan skje, men at problemet ligger i fraværet av service og forståelse fra Norwegian.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Iflg Boeing er regulariteten på 787'ene nå i snitt 95%. DY er jo vant til å ha rundt 99,5%
og SAS rundt 99%. Med andre ord 10 ganger mer IRR enn det DY er vant til.

Nå er vel dette to forskjellige ting. Regulariteten flyslskapene måler er vel i forhold til kansellerte avganger, men når Boeing snakker om (dispatch) regulariteten er det alle tekniske hendelser enten det er snakk om en liten forsinkelse eller kansellering?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

CS-TRN på OSL-JFK ikväll, -LNA är ute på vift som NLH4GT

What happens?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

På flightradaren snudde den etter at den hadde passert Island og satte kursen tilbake mot Island, gikk østover igjen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Av og til skjer det rare ting når den går ut av dekningsområdet. Hadde den returnert ville du ha kunnet følge den helt ned til Keflavik.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

LNA står fast i New York. Ingen forsinkelser oppført på avgangene i ettermiddag pr nå. Men det må det jo bli igjen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Er teknisk feil på flyet i følge noen som skulle vært med. Står ny tid 14.55 Det stemmer jo ikke. Står på JFK. LNB på vei fra ARN. Da blir det DY7005 som er uten fly. Innleie igjen?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10141786

I dag ble Oslo-flyet deres fra New York innstilt igjen på grunn av tekniske problemer - etter at passasjerene hadde ventet over seks timer på JFK-flyplassen.

Og i går holdt 270 av Bangkok-passasjeren deres på å smelte, med langt over 30 grader i kabinen gjennom hele den 12 timer lange flyturen hjem til Oslo. Vann fikk de først etter langvarig mas.

Litt vel varmt for min smak på nattflygning iallefall… Ikke bra at de ikke umiddelbart delte ut vann gratis heller, det virker for meg som om de har endel å lære ennå.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Jeg tror nok at thaijentene om bord ikke tør å dele ut gratis vann før det er avgjort på et høyere nivå enn dem. De er meeeeget forsiktige for å si det mildt.

Snakka med kapteinen som fløy BKK-OSL i går. De hadde hatt tett dialog med Boeing underveis, men det var ingen råd som fungerte.
Sendte DY7001 i går - teknikerne jobba så svetten spruta under turnarounden.

Alle begynner å bli fed up av disse problemene.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Er det bare jeg som tenker at dette er positivt for Norwegian i det lange løp, de bygger opp masse læring mens operasjonen fremdeles er liten, samtidig som de bygger opp en enorm goodwill konto hos Boeing.

Folk glemmer, og i leisuremarkedet kommer direkteruter og ok priser til å trumfe frekvens og IRROPS håndtering for de fleste.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top