• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737-flåte

Da ble det mer MAXer som forventet

Ellers er det ve litt PR fyll der, men mindre de 8 -800 som nevnes er det snakk om forlengelse på leasingen på, eller om de bare tar med gammelt nytt i pressemeldingen
 
Re: Norwegians 737-flåte

Med RXA, RXB og NIO som nå får UNICEF haler, er det andre maskiner som er planlagt få pusset opp halelogoer?
 
Re: Norwegians 737-flåte

SMBC Aviation Capital står nå som eier av samtlige 14 MAX som aldri ble levert til Norwegian. Av disse er 5 i trafikk hos Aeromexico og 2 hos Swoop. Resten står i Victorville. L/N 7807 er ikke formelt overtatt ennå, men er nok rett før.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Hei.

Så Norwegian har 3 stk B737-800 med UNICEF navnet på flyhalen sin nå. I flyflåten.

Regnr LN-NIO og SE-RXA og SE-RXB
 
Re: Norwegians 737-flåte

Ser att SE-RRE befunnit sig på VNO en längre tid, har man serviceplats även där? Annars brukar väl den mesta servicen ske på BUD?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Norwegian hadde vel planlagt øke fra 70 til 82 fly i 2023, per Q3 rapporten.
Nå virker det jo som det generelt er stadige forsinkelser i flyleveranser, så hva er sannsynligheten for at Norwegian sine nye (og gamle) 737 maskiner blir ytterligere forsinket?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Norwegian hadde vel planlagt øke fra 70 til 82 fly i 2023, per Q3 rapporten.
Nå virker det jo som det generelt er stadige forsinkelser i flyleveranser, så hva er sannsynligheten for at Norwegian sine nye (og gamle) 737 maskiner blir ytterligere forsinket?

Ren bingo. Det er problemer med å få deler til 'gamle' fly også, men vil tro at de nå planlegger konservativt inntil de har en garantert dato å forholde seg til. Det ville ihvertfall vært fornuftig.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Det är väl bara SE-RYC, SE-RTA & SE-RTD som är de individer vi vet om än? Eller finns det mer info?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Sies at Norwegian tar over leasingavtalen på de 6 MAX maskinene til Flyr.

Da unngås nok innleie av fly til sommer.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Sies at Norwegian tar over leasingavtalen på de 6 MAX maskinene til Flyr.

Da unngås nok innleie av fly til sommer.

Trevligt! :) kanske vi slipper Airhub och liknande i sommar..

Dessa bör väl då få fortsätta på LN-reg hos DY. Känns onödigt att lägga in de på SE-reg hos D8 likt de andra Maxarna.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Hvordan er disse innredet i forhold til Norwegian sine egne?

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk

Like mange seter som i DY sine, men FS sine hadde vel både USB og justerbar nakkestøtte, noe DY ikke har som standard dessverre, men de er uten WIFI da.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Dessa bör väl då få fortsätta på LN-reg hos DY. Känns onödigt att lägga in de på SE-reg hos D8 likt de andra Maxarna.

Det norske AOC'er har ikke sertifisert MAX ennå, så det er ganske så nødvendig inntil dette blir gjort. ;)
 
Re: Norwegians 737-flåte

Forsinkelsene fra Boeing kommer nå tydelig frem. I Q3 rapporten var det planlagt 82 fly ved utgangen av 2023, det tallet er nå nedjustert til 77. Og da kommer det jo 6 fly fra Flyr som delvis fyller hullet. Uten hadde de jo manglet 11 maskiner

Planen er forresten 81 maskiner i sommer. Men forstår det nå slik det vurderes eller planlegges å utvide leasingavtaler på noen -800 maskiner som egentlig skulle ut i sommer?

Maskinene fra Flyr kommer forresten inn med 11 års leasingavtaler
 
Last edited:
Re: Norwegians 737-flåte

Det norske AOC'er har ikke sertifisert MAX ennå, så det er ganske så nødvendig inntil dette blir gjort. ;)

De hadde jo det pre covid-19. (LN-BK serien) Hva skal til for å få sertifikatene i boks? Må vel skje før eller senere da det kun er MAX som er planlagt inn i framtiden.
 
Back
Top