Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737-flåte

Men hvilke individer er disse to? Er det SE-RTB og -RTC som begge nylig har vært hos Boeing på LGW og fløy på NOZ-nummer tilbake til CPH kanskje? Eller kanskje to av de som har stått på OSL i flere år?

Håper uansett de blir basert på OSL, men sjansen er vel kanskje størst på HEL, hvor vel nesten hele flåten var MAX før pandemien, og man dermed har flest sertifiserte piloter (som vel heller ikke er hentet tilbake enda heller?)...?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Litt interessant at de også fikk power by the hour på disse vinteren 2022/2023 også

Håper uansett de blir basert på OSL, men sjansen er vel kanskje størst på HEL, hvor vel nesten hele flåten var MAX før pandemien, og man dermed har flest sertifiserte piloter (som vel heller ikke er hentet tilbake enda heller?)...?

Det er vel uansett ingen som er current på MAX noe sted?
 
Last edited:
Re: Norwegians 737-flåte

Den siste formulering er nok "taktikeri" ovenfor Boeing.

Lurt å ikke låse seg før forhandlinger om evt. nye fly. Men det virker mindre troverdig at DY reelt vil vurdere Airbus om man allerede har mange MAX-fly i flåten. Har jo ikke bare med innleie å gjøre, men hvilke piloter man har, hva de kan fly osv.

Hadde vært mer troverdig om man også hadde tatt inn noen A320 nå -- men man har vel kanskje et ønske om å få tidligere piloter tilbake i arbeid uten omskolering?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Men hvilke individer er disse to? Er det SE-RTB og -RTC som begge nylig har vært hos Boeing på LGW og fløy på NOZ-nummer tilbake til CPH kanskje? Eller kanskje to av de som har stått på OSL i flere år?

Håper uansett de blir basert på OSL, men sjansen er vel kanskje størst på HEL, hvor vel nesten hele flåten var MAX før pandemien, og man dermed har flest sertifiserte piloter (som vel heller ikke er hentet tilbake enda heller?)...?

SE-RTB & -RTC är enligt Transportstyrelsens register ägda av samma ägare samt att dessa två reg fortfarande är aktiva om det kan ha någon betydelse för att de kan vara dessa två som är aktuell.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Är det fortsatt bara Boeing 737-8 som Norwegian vill ha eller kan den större 737-10 med 230 stolar vara av intresse?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Forstår jeg Karlsen rett er disse MAXene de siste Norwegian fikk levert eller leverte tilbake. Og de dermed er i full Norwegian konfigurasjon og med de nyeste oppdateringene
 
Re: Norwegians 737-flåte

Även SE-RYF, RYG & RYJ nu överförd vilket gör att NSZ har 5st 737Max i flottan.

Någon info när någon av dessa sätts i trafik?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Även SE-RYF, RYG & RYJ nu överförd vilket gör att NSZ har 5st 737Max i flottan.

Någon info när någon av dessa sätts i trafik?

Hvor ser du at disse tre er overført til Norwegian Air Sweden AOC? Finner kun SE-RTB og -RTC.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Norwegian continues to expand its aircraft fleet and has entered into agreements
with AerCap to lease aircraft, of which ten are new Boeing 737 MAX 8, to be
delivered in the first half of 2023.

Norwegian has a long-standing relationship with AerCap, the world’s largest
aviation leasing company. The signed lease agreements also include eight Boeing
737-800 NG, which are part of the 70 aircraft fleet operational for the summer
2022 season. With these additions, Norwegian will have a total fleet of 80
aircraft by the summer of 2023.

“The addition of these aircraft will help us achieving our target of building a
larger, modern and more fuel-efficient fleet. This will in turn enable us to
deliver our products and services in a wide network of routes in the Nordics and
to European destinations,” said Geir Karlsen, CEO of Norwegian.

The Boeing 737 MAX 8 is approximately 14 percent more fuel efficient compared to
previous-generation aircraft, hence contributing to Norwegian’s ambitious target
to reduce its carbon emissions by 45 percent by 2030, compared to 2010.

Norwegian has previously announced several lease agreements that will increase
its fleet from the current 51 aircraft to this summer’s fleet of 70. For some of
the aircraft under these agreements, Norwegian has the option to substitute
certain aircraft with equivalent narrow-body models from Airbus.


Fornebu, 28 February 2022
Norwegian Air Shuttle ASA
 
Back
Top