• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737-flåte

De hadde jo det pre covid-19. (LN-BK serien) Hva skal til for å få sertifikatene i boks? Må vel skje før eller senere da det kun er MAX som er planlagt inn i framtiden.

Nei, Norwegian Air Shuttle AOC AS (DY/NOZ) har ikke det.
Men det gamle Norwegian Air Shuttle ASA (DY/NAX) hadde det.

Men ja, som du sier - må nok komme snart…
 
Re: Norwegians 737-flåte

Hva slags prosess må de gjennom for å få godkjent MAX-en på det norske AOC-et? Har det noe å si att de har godkjenning i den svenske delen?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Norwegian melder i dag at avtalen med Flyr-maskinene er i boks, så de får seks Max 8 før sommersesongen starter. Da klarer Norwegian forhåpentligvis å levere på sommerprogrammet til tross for at Boeing ikke klarer å levere fly som lovet.

I tillegg melder de et solid overskudd, kudos til rødnesene.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Når kommer DY i gang med flere MAX i produksjon? De har ett stående på OSL og disse to i NWI RTA og RYC. Og hvor mye rekker de å få gjort med tanke på omprofilering osv. av de 6 MAX'ene etter Flyr?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Får for guds skyld ikke håpe at Norwegian bytter ut de gode Blue Air/«Flyr» setene Flyr sine MAX-fly hadde!
 
Re: Norwegians 737-flåte

-NIB fortjener litt maling. Bildet er tatt av meg i midten av Januar. BOO-OSL

WtXipse.jpg
 
Re: Norwegians 737-flåte

Hvor mangler det maling?

Sent fra min ThinkPhone by motorola via Tapatalk

Han har nok den falmede rødfargen på bakre delen mot den blå stripen, siden passasjerene er på vei ut er nok ikke “frost’ . Falmede rødfarger synes å være et Boeing fenomen, så det tydelig på SAS sine 767 hvor de røde “magebånd”stripene falmet tidlig. Har også sett dette med andre selskaper også.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Han har nok den falmede rødfargen på bakre delen mot den blå stripen, siden passasjerene er på vei ut er nok ikke “frost’ . Falmede rødfarger synes å være et Boeing fenomen, så det tydelig på SAS sine 767 hvor de røde “magebånd”stripene falmet tidlig. Har også sett dette med andre selskaper også.

Og ikke minst motorene på SAS' 737.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Han har nok den falmede rødfargen på bakre delen mot den blå stripen, siden passasjerene er på vei ut er nok ikke “frost’ . Falmede rødfarger synes å være et Boeing fenomen, så det tydelig på SAS sine 767 hvor de røde “magebånd”stripene falmet tidlig. Har også sett dette med andre selskaper også.
Dette er nok et "rødt fenomen" og gjelder rødfarge generelt. Det skinner jo av rødfargen på denne Norwegian maskinen i sammenlikning med den A330-200 til Avianca, jeg stod ved gaten til på MIA i Januar. Den var i gammel livery, med rødt tak. Dette var dog bare noen uker før A330 ble tatt ut av bruk hos Avianca.
 
Re: Norwegians 737-flåte

En del av disse 737ene til DY begynner å se like slitt ut som 733ene da de ble presset gjennom en sesong til i 2013/2014
ln-kkj-norwegian-air-shuttle-boeing-737-36n_PlanespottersNet_378207_e1ffd1d74c_o.jpg
 
Re: Norwegians 737-flåte

FGJ har ikke .com med i liveryet.. De fabrikknye RTD og E feks har .com med. Fremtidig livery er kun med Norwegian og ikke med .com?
 
Back
Top