Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians 737-flåte

DY and D8 (Sweden). The form was updated prior to the operational change, I assume.
 
Re: Norwegians 737-flåte

De 14 MAX'ene som aldri ble levert er solgt til SMBC og vil bli levert til neste operatør 'as is' unntatt eksteriørmaling.

https://www.smbc.aero/

dy max ulevert.jpg
 
Re: Norwegians 737-flåte

Ser Norwegian har søkt om ICAO-koder etc for LN-NIK, -NIL, -NIM, -NIN -NIQ, -NIP. Hvilke individer er dette?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Ser Norwegian har søkt om ICAO-koder etc for LN-NIK, -NIL, -NIM, -NIN -NIQ, -NIP. Hvilke individer er dette?

Kan vi tippe det er noen av de EI registrerte flyene de hadde i flåten før, som de henter tilbake?
Eller kan man håpe det er noen av de Maxene de faktisk har i flåten enda som er på EI eller SE registrering?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Kan vi tippe det er noen av de EI registrerte flyene de hadde i flåten før, som de henter tilbake?
Eller kan man håpe det er noen av de Maxene de faktisk har i flåten enda som er på EI eller SE registrering?


De annonserte jo nylig lease av 13 737-800 så sannsynligvis noen av dem. Så er vel spørsmålet da hvor de har vært før
 
Norwegians 737-flåte

Eller kan man håpe det er noen av de Maxene de faktisk har i flåten enda som er på EI eller SE registrering?


Det er slett ikke noe å håpe for deres del. Nye fly som har vært lagret i årevis i usunt klima, er garantert trøbbel. Men de er sikkert rimelige ...
 
Re: Norwegians 737-flåte

OE-IPV som blir LN-NIK (ex. Delta (ntu), Shandong og Eastar Jet B737-8FZ(WL) 11.5 år

OE-IPU som blir LN-NIL (ex. FlyDubai og Eastar Jet B737-8KN(WL) 11.3 år

OE-IPT som blir LN-NIM (ex. FlyDubai og Eastar Jet B737-8KN(WL) 11.0 år

2-AERP som blir LN-NIN (ex. SpiceJet B737-81M(WL) 14.6 år

2-AERN som blir LN-NIO (ex. SpiceJet B737-81M(WL) 13.2 år

N575AE som blir LN-NIP (ex. Hainan B737-84PWL) 11.7 år

N781AR som blir LN-NIQ (ex. Hainan B737-84PWL) 11.5 år

Norwegian vil også ta inn disse maskinene igjen:
LN-DYU
LN-DYT
LN-NGD
LN-NHE (SE-RRI)
LN-NHG (SE-RRH)


Dette kan endre seg selvfølgelig, men dette er det de har søkt om
 
Re: Norwegians 737-flåte

Takk for info. Dette blir vel noen av få -800 Norwegian har tatt inn som har vært brukt?
 
Re: Norwegians 737-flåte

Takk for info. Dette blir vel noen av få -800 Norwegian har tatt inn som har vært brukt?
Stemmer! De sistnevnte LN-DYU osv... står lagret GBA. Fortsatt i Norwegian farger.
-NGD er helt hvit. Vi får se hva de gjør med den :)
 
Re: Norwegians 737-flåte

Hmmm, disse maskinene de henter brukt hos andre var gamle, og de på 14 år er uten sky interior, de andre som vaker rundt 11 er vel akkurat på grensa for når sky ble lansert, så spennende å se hva de kommer med. Bra de i det minste henter noen av sine tidligere maskiner, men de andre vil jo gi oss flashbacks til når det var -300 maskiner fra x-antall tidligere aktører og med x-antall forskjellige interiører som dominerte, jeg som nå hadde håpet på at det gamle legacy-interiørets tid var forbi (bortsett fra LN-NOD som fortsatt humper og går i norsk produksjon).
Disse individene er vel også kanskje uten SFP (noe DY vel har hatt på alle sine nyleverte -800), så litt mindre egnet for norske forhold (men SK har vel også bare hatt dette på mindre deler av 737-flåten, så det går vel helt greit). Siden disse kommer på norsk register er også sjansen for at disse kommer inn i norsk produksjon størst, siden de svenske maskinene flyr primært ut fra DK, SE og FI.

Men de har vel fått svært gunstig leasing på disse maskinene, så det lønner seg sikkert i en kortere periode i påvente av de får bestemt seg og får tatt levering av neste generasjons materiell, hvor jeg tror de vil komme til enighet med Boeing og/eller leasingselskaper om rundt 50-60 max8 og prøve seg på 20 max10.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Hvordan går det i tråd med Norwegians grønne profil? Jeg var ellers af den opfattelse, at kunder klart helst ville flyve med nye miljøvenlige fly. Men det var måske i det "gamle" selskab?
 
Re: Norwegians 737-flåte

De fleste kunder bryr seg om prisen som DY tilbyr. Disse "mid-agers" koster betydelig mindre enn sine yngre söskene.

Det er også ingen spørsmal om uvilge. De andre exDZ 737NG er rett og slett plassert hos andre selskaper, Transavia France snapped opp en antall av dem. De fa, som ble ledige og tilgjenglige, disse har DY hented tilbake.

En 737-MAX i forhold til disse flyene er ca 2,5 - 3 ganger dyrere å leie. Jeg har mine tviler at kundene er villige å betale dette premium for å ha en splitter ny fly.
 
Re: Norwegians 737-flåte

En 737-MAX i forhold til disse flyene er ca 2,5 - 3 ganger dyrere å leie. Jeg har mine tviler at kundene er villige å betale dette premium for å ha en splitter ny fly.

Enkelte er kanskje troende til å betale det ekstra for å slippe å fly MAX. ;)

Uansett så er vel disse "nye" tilskuddene noen som kan forsvinne ut relativt kjapt - ref. muligheten til å swappe de mot nye(re) MAX-modeller.
 
Re: Norwegians 737-flåte

Enkelte er kanskje troende til å betale det ekstra for å slippe å fly MAX. ;)

Det tyder på at disse er så få at det er neglisjerbart ;)

Det er gjort enkelte undersøkelser, primært i USA riktignok, og ingen av selskapene kunne rapportere om noe lavere inntjening på de flightene hvor de gjeninnsatte MAX. Så mye tyder på det primært er det man kan kalle «Facebook-støy»
 
Re: Norwegians 737-flåte

Da blir det Max som blir fremtidig flåte i fremtiden, eller...

Norwegian fortsetter den planlagte utvidelsen av flyflåten, og selskapet kunngjør nå en leasing avtale på to Boeing 737 MAX 8.

Avtalen gir videre Norwegian mulighet til å kunne erstatte 737 MAX 8-flyene med moderne kortdistansefly fra Airbus.

Tydelig at de ikke har bestemt seg, noe som er naturlig når de ikke har kommet til enighet med Boeing enda...

https://media.no.norwegian.com/pres...ale-om-leasing-av-to-boeing-737-max-8-3147905
 
Back
Top