Norwegian til Dubai

Tenkte på noe av det samme, får man en middag e.l. inkludert i prisen, eller blir det at du må ta en tur innom Peppes på OSL, for en "all-u-can-eat", før avreise hvis man ikke vil betale i dyre dommer for en middag ombord?

Blir nok salg av mat til DXB, men håper de vil legge opp til at en kan bestille matbrett på forhånd under bestillingen av reisen (på f.eks flygninger over 5t)
Generellt trenger matmenyen til Norwegian en oppfriskning og modernisering.

Spenstig av DY dette her. Tror ikke det tar lang tid før de er oppe i 3-5 ukentlige avganger fra Oslo. Nå kommer SAS til å miste av en hel del norske og svenske reisende på sin CPH-DXB rute..:colgate:

Nej, nej!! Tror du verkligen skånningarna kommer flyger ARN-DXB, jag tror de hellre flyger CPH-DXB

Hva MÅ DY ha i inntekt på en slik rundtur for at det skal bære seg ?
CK, du har vel regnestaven klar, med de nødvendige faktorer som behøves ?

Mindre enn man kanskje skulle tro kanskje. Norwegian har lagt opp ruten særdeles smart. Maskinen benyttes om natten og tar kun beslag i litt over halve dags produksjonen når den går fra Osl kl 13:15. Ikke værre enn antall rotasjoner pr dag flyet som går til LPA gjør unna på en dag. (den flyr jo ikke om natten)

Blir nok salg av mat til DXB, men håper de vil legge opp til at en kan bestille matbrett på forhånd under bestillingen av reisen (på f.eks flygninger over 5t)
Generellt trenger matmenyen til Norwegian en oppfriskning og modernisering.

Jo da, det er en ide. Men det finnes hull i den der, hvis ikke DY/LF har med en del ekstra brett da.

Når du også tar det med i kalkuleringen av MTOW så er oddsen for at det blir en pitt-stop enda større. Uten å ha regnet på det vil jeg gjette på at enhver flygning til (og gjerne fra også) Dubai som har en kabin faktor på over 80% må refuele en plass. Selvfølgelig så kan det variere med hvor mange som har med seg bags og hvor mye medvind det er.

Men det kan jo faktisk tenkes at Norwegian skal putte ekstra tabker inn i skrotten slik at den klarer strekket lettere.

Regner med at Kalkulatoren til Kjosern og Cc har fått frem de riktige talene.
Om dette strekket lar seg fint gjøre med 738 er jeg redd vi kan vente oss mye moro med DY fremover:)

Men det kan jo faktisk tenkes at Norwegian skal putte ekstra tabker inn i skrotten slik at den klarer strekket lettere.

Hehe - spørs hvor mye ekstra tanker hjelper når MTOW kommer inn i bildet da ;) MTOW på en 800 ligger vel på rundt 79000kg. Så da er det bare å begynne med utregningen. Hmmm kanskje jeg skal leke meg litt i morra på jobben hvis jeg får tid. ^_^

Gjør det Shadow, men husk a trekke fra 4-6% på fuel burn pga. winglets. Av de -883 SAS Norge har, så er det bare RRT og RRU som har 79t MTOW - resten har fire tonn mindre MTOW (SAS SE har tre 79tonnere).

hvilke flyplass skal Norwegian lande i Dubai ??

en venn av meg påstår at flyet ska lande i en annet flyplass enn den store internasjonale flyplassen.... men eg kan ikke finne noe info om det....

kanskje dere vet ?

hvilke flyplass skal Norwegian lande i Dubai ??

en venn av meg påstår at flyet ska lande i en annet flyplass enn den store internasjonale flyplassen.... men eg kan ikke finne noe info om det....

kanskje dere vet ?

DXB är DXB. Pratar vi om AUH och liknande, så är det en helt annan sak ju... Och det är inte aktuellt i detta fallet.

Sharjah ligger vel et par km unna bare.. Helt sykt hvor nære de flyplassene ligger. Sharjah (Som er et annet emirat) er jo på en måte en del av stor-Dubai.

Der SAS ikke vil (eller kan) satser Kjos friskt!
Jeg får bare mer og mer sansen for denne mannen jeg! Gratulerer DY og gratulerer Norge, gleder meg til fortsettelsen etterhvert som nye 738 maskiner ankommer fra Seattle ;)

OSLDXB er bare marginalt lengre enn hva vi nordboere må regne med når vi reiser til Kanariøyene! Drar fort av et par timer (med flybytte) før vi er på OSL, så flytiden er ikke avskrekkende! Men... Jeg må innrømme at jeg har et håp om at DY vil installere en skjerm i hver seterygg på senere leveranser slik at passasjerene kan velge hva de vil se på underveis. Er jo ikke alle som vil eller får sove ombord!

E!

Men... Jeg må innrømme at jeg har et håp om at DY vil installere en skjerm i hver seterygg på senere leveranser slik at passasjerene kan velge hva de vil se på underveis. Er jo ikke alle som vil eller får sove ombord!

E!

Norwegian ligger milevis unna selskaper som JetBlue og Virgin America hva gjelder underholdningssytemer ombord, komfort i flyet og serveringstilbud. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke legger i det lille ekstra når de først satser...

Back