Hei!
Det er jo greit nok det, men hvorfor kan ikke Norwegian slå på stortrommen og sende ut en bestilling på Boeing 737-900ER?
Med 737-900ER ville strekningen gått som en lek, selv med motvind på hjemreise fra Dubai!
Dessuten ville -ER maskinene åpnet enda flere muligheter, som feks til New York, Ottawa og Montreal mot vest og til Djibouti i sør, bare for å nevne noen eksempler.
Nei, men de må ikke ha to-klasse heller. De kan jo justere antall seter til å passe med ønsket range. Men spørsmålet da blir jo hva som skjer med lønsomhet.Velkommen til forumet.
Så vidt jeg kan se fra Boeing.com så er range på 737-800 3060 miles, -900ER i en-klasseconfig er 2700 miles, to-klasseconfig og to ekstra tanker gir 3200 miles. To-klasse-config er neppe aktuelt for DY.
Tja; nå har vel dene ruta gått i noen mndr, har'n ikke dèt?
Åssen går'e med ruta? Er det no' futt, eller er det bare for å ha en intercont' rute uten lønn?
http://www.aviatorsale.com/aix7052/ Denne burde jo være perfekt for DY på Dubai !
Tja, med tanke på at en 1 class 900ER vel ikke har noe lenger range enn en 1 class 800, så vet jeg ikke hvor lurt det hadde vært
5 additional Auxiliary fuel tanks fitted for 3500 NM flying range with full pay load.
Alltid disse rykter, de flommer .... Men fra hvilked side kommer de ???
Cockpit: Ingen forskjellVil det utgjøre stor forskjell å ha både -800 og noen -900 kostnadsmessig? Trengs det annen typeutsjekk for crew og mekanikere, egen kapasitet på vedlikehold ol? Er vel folk her med erfaring fra CO som har litt innblikk i dette?
Hørt at DY har IFE på disse rutene?
Er det snakk om PTV eller skjerm i taket?
Dubai er riktignok i Emiratene, men hovedstaden er Abu Dhabi...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.