Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hei!
Det er jo greit nok det, men hvorfor kan ikke Norwegian slå på stortrommen og sende ut en bestilling på Boeing 737-900ER?
Med 737-900ER ville strekningen gått som en lek, selv med motvind på hjemreise fra Dubai!
Dessuten ville -ER maskinene åpnet enda flere muligheter, som feks til New York, Ottawa og Montreal mot vest og til Djibouti i sør, bare for å nevne noen eksempler.
Nei, men de må ikke ha to-klasse heller. De kan jo justere antall seter til å passe med ønsket range. Men spørsmålet da blir jo hva som skjer med lønsomhet.Velkommen til forumet.
Så vidt jeg kan se fra Boeing.com så er range på 737-800 3060 miles, -900ER i en-klasseconfig er 2700 miles, to-klasseconfig og to ekstra tanker gir 3200 miles. To-klasse-config er neppe aktuelt for DY.
Tja; nå har vel dene ruta gått i noen mndr, har'n ikke dèt?
Åssen går'e med ruta? Er det no' futt, eller er det bare for å ha en intercont' rute uten lønn?
http://www.aviatorsale.com/aix7052/ Denne burde jo være perfekt for DY på Dubai !
Tja, med tanke på at en 1 class 900ER vel ikke har noe lenger range enn en 1 class 800, så vet jeg ikke hvor lurt det hadde vært
5 additional Auxiliary fuel tanks fitted for 3500 NM flying range with full pay load.
Alltid disse rykter, de flommer .... Men fra hvilked side kommer de ???
Cockpit: Ingen forskjellVil det utgjøre stor forskjell å ha både -800 og noen -900 kostnadsmessig? Trengs det annen typeutsjekk for crew og mekanikere, egen kapasitet på vedlikehold ol? Er vel folk her med erfaring fra CO som har litt innblikk i dette?
Hørt at DY har IFE på disse rutene?
Er det snakk om PTV eller skjerm i taket?
Dubai er riktignok i Emiratene, men hovedstaden er Abu Dhabi...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.