Chaos Controller
ScanFlyer Blue
hvilke flyplass skal Norwegian lande i Dubai ??
en venn av meg påstår at flyet ska lande i en annet flyplass enn den store internasjonale flyplassen.... men eg kan ikke finne noe info om det....
kanskje dere vet ?
Som de sier, Dubai er Dubai. I Dubai er det bare to flyplasser i dag, Dubai (DXB/OMDB) som er den internasjonale flyplassen for sivil trafikk, og i tillegg har du Minhad (OMDM), som er en ren militaer flyplass.
I tillegg har de Jebel Ali World Central under utbygging, men den aapner ennaa ikke foer om et par aar.
Av andreflyplasser i omraadet har du Abu Dhabi International (OMAA), Sharjah (OMSJ), Ras Al Khaimah OMRK), Fujairah (OMFJ) og Al Ain (OMAL). Alle disse ligger mindre enn en times bilkjoering fra Dubai, og det kunne kanskje vaere en ide aa fly til en av disse i stedet.
Grunnen til det er at Dubai har sprengt kapasitet paa immigrasjonssiden, og det er ikke uvanlig at det tar 2-3 timer aa komme seg gjennom passkontrollen (mine foreldre brukte en gang over 4 timer fra landing til de var gjennom passkontrollen.)
De overige nevnte flyplassene er derimot ikke slik, og jeg har aldri brukt mer enn 20 minutter fra jeg var ute av flyet til jeg var ute av terminalen, saa selv med en en times busstur etterpaa ville man vaere framme paa hotellet i Dubai raskere paa denne maaten.
Problemet er vel det psykologiske i det, samt at Kjos sikkert er fornuftig nok til aa unngaa "Ryanair-sammenligning' ved aa si at man flyr til Dubai, men lander et helt annet sted 100 kilometer fra byen...