Hadde vært spennende om Norwegian hadde tatt skrittet fullt ut og fått tak i noen langdistansemaskiner. Mange muligheter kunne da dukke opp, og de hadde virkelig blitt en seriøs konkurrent til de store veletablerte selskapene.
IMM!!! Kunne blitt en konkurrent??? Det er de da i aller høyste grad i dag...
Hehe - spørs hvor mye ekstra tanker hjelper når MTOW kommer inn i bildet daMTOW på en 800 ligger vel på rundt 79000kg. Så da er det bare å begynne med utregningen. Hmmm kanskje jeg skal leke meg litt i morra på jobben hvis jeg får tid. ^_^
Kjapt overslag:
Pax 189*84kgs=15876 + bag 190*15kgs =
payload: 18726
+BW: 41413kgs (empty weight, basic weight)
+crew: 470kgs (2+4)
+catering 500kgs ?? reelt?
== 61109kgs
Da har man 17,890kgs fuel å gå på.
Men jeg vet jo ikke ca trip fuel, og ikke vet jeg MZFW heller, ei MLDW.
BW tok jeg fra wikipedia... :colgate:
Someone do the math?
Fuel capacity skal vaere 17285kgs .... foer installering av aux tank.
MZFW rundt 62.9 ...
Tripfuel ser ut til a vare rundt 14.500 .. plus alternate .. plus minimum remaining ...
Someone do the math?
Ellers må gjerne noen forklare meg forskjellen på å fly en B737 i 7,5 timer kontra en B757 i 7,5 timer. Jeg ser ikke forskjellen...
Pirke, pirke: Fuel capacity på en -800 er 20800kg. (Ish) (3900kg i hver ving + 13000kg i centre tank)
..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.