Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hadde vært spennende om Norwegian hadde tatt skrittet fullt ut og fått tak i noen langdistansemaskiner. Mange muligheter kunne da dukke opp, og de hadde virkelig blitt en seriøs konkurrent til de store veletablerte selskapene.
IMM!!! Kunne blitt en konkurrent??? Det er de da i aller høyste grad i dag...
Hehe - spørs hvor mye ekstra tanker hjelper når MTOW kommer inn i bildet daMTOW på en 800 ligger vel på rundt 79000kg. Så da er det bare å begynne med utregningen. Hmmm kanskje jeg skal leke meg litt i morra på jobben hvis jeg får tid. ^_^
Kjapt overslag:
Pax 189*84kgs=15876 + bag 190*15kgs =
payload: 18726
+BW: 41413kgs (empty weight, basic weight)
+crew: 470kgs (2+4)
+catering 500kgs ?? reelt?
== 61109kgs
Da har man 17,890kgs fuel å gå på.
Men jeg vet jo ikke ca trip fuel, og ikke vet jeg MZFW heller, ei MLDW.
BW tok jeg fra wikipedia...![]()
Someone do the math?
Fuel capacity skal vaere 17285kgs .... foer installering av aux tank.
MZFW rundt 62.9 ...
Tripfuel ser ut til a vare rundt 14.500 .. plus alternate .. plus minimum remaining ...
Someone do the math?
Ellers må gjerne noen forklare meg forskjellen på å fly en B737 i 7,5 timer kontra en B757 i 7,5 timer. Jeg ser ikke forskjellen...
Pirke, pirke: Fuel capacity på en -800 er 20800kg. (Ish) (3900kg i hver ving + 13000kg i centre tank)
..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.