Norwegian til Dubai

Denne var frisk, og jeg håper virkelig Norwegian får dreisen på denne ruta. Vi skal vel ikke se bort ifra at de har sett hvilken suksess SAS har hatt med denne ruta og gjerne vil komme dem i forkjøpet fra OSL og ARN. ;)
 
Helt klart tøft av Kjos & Co. Nå er jo Dubai på topp 3 listen over prioriterte IC-destinasjoner (vi kaller det IC) fra OSL, så det blir spennende å se om andre følger etter.
 
Kult - Tøft at Norwegian fortsetter å satse..


Har fremdeles aldri prøvd Norwegian, men jeg nekter å tro at de nye 737ene deres er så ille. Minnene fra KLM 777 ned sistgang er ikke de beste.
Det er jo et godt alternativ for de av oss (og det virker som et fåtall her) som ikke har 40 laken til business...:)

Hei,
Det er nok ikke mange på dette forumet som kan eller vil bruke 40 laken
på flybiletter. Men du må ikke glemme at mange her er ansatt i flyselskaper,
så det er vel derfor det er så mange fristende reportasjer fra business etc
her på forumet.

Happy flying,

Hilsen Ruben, som savner bilettene han hadde da han jobbet på SAS hotels
for 20 år siden.....
 
De får vel 2 stk i sommer vel? Og hurra for en spennende destinasjon :nor
Stemmer jo det M.....
Men husk nå alle at Kjos har uttalt at alle FlyNordic sine MD'er skal erstattes med -800 , en for en etter som MD'ene går av leiekontrakten med eierne fremover.
Det kan vel hende at at LF da vil være i posisjon til enda flere interessante IC destinasjoner etter hvert som nye kjerrer kommer , eh!?:SWE
 
Hva tenker våre svenske venner her inne om denne og eventuelle videre planer om ekspanjson fra ARN for DY/LF. Bra eller minsker de mulighetene for at større og mer preferable selskaper melder sin ankomst?
 
Det kan vel hende at at LF da vil være i posisjon til enda flere interessante IC destinasjoner etter hvert som nye kjerrer kommer , eh!?:SWE

Skal jeg tolke det som at det er svært stor sannsynlighet for "lange" ruter fra ARN;)
 
Er selv 1.90 og har ingen problemer med pitch på våre nye 800 maskiner:)

Jeg tror heller ikke dette er noe problem.
Har folk glemt DC-8 med SAS på langruter?
3 + 3 seating og seatpitch følte ikke jeg var noe problem på langrutene med SAS , hverken på bisniss eller cattleclass.
Jeg tror nok de fleste vil oppleve setene på DY sine - 800 som meget bedre enn DC-8 på SAS dersom husken fortsatt er inntakt.
 
Maa nok paaregne en og annen fuelstopp, men det er sikkert med i regnestykket ...

Jeg er overrasket, men ikke sjokkert. Spenstig satsing. Toer jeg tippe en nattflight for optimal utnyttelse av fly?

Ruten blir sikkert operert av begge 'selskaper' fra sine respektive baser. Tipper blandet crew for aa minske antallet crew paa stopp.

Bizflyer: LF faar to 738'er i loepet av vaaren.

..

.
Det går jo ann å "døtte" inn en auxiliary fueltank i bakre hold fra Page Avjet så løser man den utfordringen.
 
Hei,
Det er nok ikke mange på dette forumet som kan eller vil bruke 40 laken
på flybiletter. Men du må ikke glemme at mange her er ansatt i flyselskaper,
så det er vel derfor det er så mange fristende reportasjer fra business etc
her på forumet.

Happy flying,

Hilsen Ruben, som savner bilettene han hadde da han jobbet på SAS hotels
for 20 år siden.....

Jeg er bare misunnelig jeg - jeg står der med flåsete blikk hver gang å prøver og smiske meg opp til upgrade... nære på et par ganger - men aldri i mål :-)
 
Spenstig satsing fra Norwegian! Vi får se om dette er den beste utnyttelsen av de nye flyene. For å få regnestykket til å gå opp, blir må nok de aller fleste betale relativt mye mer enn 999.-. Lurer på hvordan det blir med fuel stop...

Man skal være heldig med billettene for å få en billig gateway til østen, tipper vi vil se t/r vanligvis ligge rundt 5000.-. Skal man da videre til BKK, vil total prisen bli det samme som om man reiser non stop fra enten ARN, HEL eller CPH


Er selv 1.90 og har ingen problemer med pitch på våre nye 800 maskiner:)

Det er IKKE god plass i DYs nye maskiner. De har det maksimale antall seter man man kan putte inn i denne flytypen. Sammenlignet med alt annet materiell som benyttes på ruter til Dubai, er dette meget trangt

IGJEN, hver sin lyst...
 
Spændende satsning fra DY.
Jeg vil håbe DY tager ud nogen sæder på de fly der skal
flyve DXB og look a like.

Dette er sindsygt langt tid i sådan en grisecontainer !
Har for nylig sat 4,5T i en 738 med samme konfiguration som DY,
det var trængt ! (og holder rigelig for mig).
Tipper de sidste par timer på sådan en flight bliver ren Hel....
 
Litt regnekunst ( ? ). OSL-DXB er 5.140 km i rett linje, CPH -DXB er 4.821 km.
319 km forskjell !

SK har satt opp en vei med ca. 6.30 . Onsdag den 20.02 brukte vi 5.35 fra CPH med en form for medvind. Sist mandag hjem 6.35.

Vet ikke hvilken marsjfart A343 og 738 har, men det vet vel flere på forumet.

DY har satt opp 7.30 fra OSL. Kan det ha blitt lagt inn en quick 35 min refuel et eller annet sted ?? :angry:
 
Dessuten har Norwegian tilrettelagt for tv og underholdning ombord.
Jeg har ingen problemer med å sitte 8 timer i Norwegian sin nye 737-800.
Det finnes faktisk trangere intercont maskiner!!!!!!!
 
Helt enig MartinL. Etter erfaringen fra Dubai sist helg drar jeg gjerne med DY
neste vinter på weekend igjen. Dukker det opp priser 2.000-3.000 booker jeg vel to turer !

Dere som har tenkt dere dit, burde også vurdere Abu Dhabi ( var ikke der denne gang, men neste ).:9: Ca. 155 km fra DXB og billig transport. T.o.m. med taxi er helt pålitelig og kjempebillig !
 
Back
Top