• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Norwegian satser i Argentina - Solgt til JetSMART

Re: Norwegian satser i Argentina

Noen som vet noe om belegget på rutene og hvordan operasjonen faktisk går der nede?
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Norwegian var i januar det tredje største selskapet innenriks i Argentina. Dog må de jobbe med kabinfaktoren

07ccca0abfd470fdb80a478e2fa97ed0.jpg
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Ser det er gode muligheter for "Ihren Freiraum"-midtsete på LGW-EZE-ruten også. 65% der óg.
 

Attachments

  • informe-mensual-201901-1-page-016.jpg
    informe-mensual-201901-1-page-016.jpg
    81.3 KB · Views: 2,453
Re: Norwegian satser i Argentina

Selskapet har nå fått på plass en løsning der flyreisene kan betales i avdrag.

Siden Norwegian Air Argentina begynte å selge sine billetter i september 2018 , var en av problemene for klienten at han ikke hadde mulighet til å kjøpe dem i rater.

Dette ble endelig løst av selskapet, som annonserte at det nå er mulig å betale alle sine avdrag i rater med kredittkort (American Express, Mastercard og Visa) utstedt i Argentina...

https://aviacionline.com/2019/01/norwegian-air-argentina-empezo-a-vender-pasajes-en-cuotas/
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Norwegian har, etter min forstand, gjort "alt" riktig i Argentina - men Flybondi har på sin side gjort "alt" feil. De burde ikke startet å fly mellom f.eks. COR - NQN før de hadde skikkelig belegg mellom COR - EPA og NQN - EPA . (El Palomar var vel også inntil helt nylig umulig å lande på ved sikt under 2 700 meter.)

Nei, det skjer nok noe på eiersiden i Flybondi ganske snart, ellers går de konkurs. Det er mitt tips.
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Flybondi har også sagt fra seg leveransen av en Norwegian-maskin som står ferdigmalt på Lasham. Den står nå som ntu (Not Taken Up).
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Norwegian har, etter min forstand, gjort "alt" riktig i Argentina - men Flybondi har på sin side gjort "alt" feil. De burde ikke startet å fly mellom f.eks. COR - NQN før de hadde skikkelig belegg mellom COR - EPA og NQN - EPA .

Ikke at man skal se seg blind kun på kabinfaktor, men Norwegian har jo enda mer uskikkelig belegg enn Flybondi?
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Brukte jetsmart når jeg var i Chile i januar.
vel, flyene dems gjør at Embraer til WF ser behagelig ut...
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Er det grei skuring å få til, eller har de kokelimonkeregler, som kan gjøre det vanskelig å få tillatelser på plass? Er det forresten noe nytt om hvordan det går i Argentina?
 
Re: Norwegian satser i Argentina

Er det forresten noe nytt om hvordan det går i Argentina?

Her er tallene for februar:

https://datos.anac.gob.ar/estadisticas/article/f97116b3-ea29-4f61-a0ba-fd3797ad006f
 

Attachments

  • Skjermbilde 2019-03-29 kl. 00.23.43.jpg
    Skjermbilde 2019-03-29 kl. 00.23.43.jpg
    35.9 KB · Views: 818
Back
Top