Norwegian satser i Argentina - Solgt til JetSMART

Re: Norwegian satser i Argentina

Interessant å se i hvilken grad Norwegian såvidt jeg kan skjønne "spisser" prisene mot argentisk publikum.

F. eks. er AEP-MDZ-AEP 5-12 nov med LAN Argentina ca 60-70% dyrere for reisende uten fast bosettingstillatelse --
ca. NOK 1 600, vs NOK 1 000 (AR$ 4 500) for lokale.

Men hos Norwegian er forskjellen over 500%: NOK 3200 for utlendinger versus NOK 600 (AR$ 2 800) for pax med tilgang til argentinsk betalingskort.

De neste som flakser over:
Boeing 737-8JP LV-IQZ msn 42086/6365 ex EI-FVP, F/F12apr2017

Boeing 737-8JP LV-ISQ msn 42280/6402 ex EI-FVT, F/F 04may2017

Boeing 737-8JP LV-ITK msn 42087/6389 ex EI-FVS, F/F 26apr2017

Er det noen som har peiling på hvordan det har gått der borte den første måneden ?

Her er en litt mere nøyaktig statistikk. 56% belegg.

Hele månedsrapporten fra EANA (ligner litt på Luftfartstilsynet) ligger her

https://www.eana.com.ar/sites/default/files/2018-11/Informe Mensual 201810.pdf

Jeg synes ikke det ser så verst ut.
Det totale belegget på hele flåten er 78 % ser jeg.
Når da Norwegian oppnår 56 % belegg på de aller første flygningene sine så tror jeg de kommer til å gjøre det bra der borte.
Og det er atskillige passasjerer å plukke hos Aerolinas Argentinas.
Men, det kommer jo selvfølgelig an på prisen pr. billett også....
Uansett; dette blir spennende :-)

Last edited:

Med neste fly på vei ned kan Iguazu og Neuquen starte opp som planlagt 19 november

Det andre flyet vil få registrering LV-IQZ . Var tidligere EI-FVP.

Last edited:

Er det forummedlem Pablo som har vært pilot på turen fra Arlanda til Buenos Aires?
El avión, que había sido entregado por el fabricante al grupo Norwegian en abril de 2017, aterrizó en el Aeropuerto Internacional de Ezeiza a las 17:40 horas, tripulado por el CEO local de la aerolínea, el capitán Ole Christian Melhus, y otros dos pilotos de la compañía, Pablo Palacio y Espen Lauritzsen.

http://aviacionenargentina.com.ar/norwegian-air-arg-segunda-aeronave-pais/

De ansatte i Aerolineas Argentina gir litt ekstra starthjelp til Norwegian ved at de i dag streiker, så alle deres avganger er kansellert

..og på torsdag stenger AEP og åpner ikke før søndag pga. G20. Så trafikktallene for nov. blir kanskje litt forstyrret.

Jeg var i Buenos Aires forrige uke og må si det var spesielt å se en Norwegian 737 takse mot avgang på AEP, sammen med de regionale selskapene.

alt flytrafikken til AEP flyttes til EZE under G20

Ja vel? Da ser du andre forbindelser enn jeg gjør. På innenriksforbindelsene jeg ser flyttes ingen flyvninger til EZE, de kanselleres.

Attachments

• DN6062.jpg
    DN6062.jpg
    47.6 KB · Views: 437
Last edited:
Back