Kan godt stemme, men jeg hadde blitt overrasket om det er noe som står i OM'en. Det er vel først og fremst noe personallet gjør på eget initativ. Og det er ikke noe som stopper kabinen i DY å gjøre det samme.
Dette stemmer bare ikke. Forøvrig, så syns jeg det er lite kollegialt av deg å dømme et crew basert på Facebook rykter.
---
Da regner jeg med at du selv var ombord på jobb, og dermed bevitner at saken var et falsum? Litt merkelig at Norwegian da rykker ut og beklager hendelsen - som de mener var uheldig.
Dette handler ikke om å "TA" noen. Jeg skrev innledningsvis at det var en fillesak - men at saken ble blåst opp i sosiale medier (det er vel ikke BARE Facebook rykter - all den tid selskapet har beklaget seg..)
Grunnen mener jeg er at disse spanske, innleide kontrakts-CA'ene ikke helt maktet å se utenfor instruksverket sitt. Jeg vet godt at det ikke står noe i OM'en / COM'en / CAM'en eller andre steder om servering av kaffe o.l. til hjelpere ombord, og det er nettopp i slike tilfeller det burde være logisk å bruke common sense...- noe jeg er overbevist om at skandinaviske crew hadde gjort.
Du kan godt se på dette innlegget som en del av den debatten som foregår om utfordringene med at Kjos skal satse mer og mer på innleide kontraktscrew med annen kulturell tilnærming - og jobber du i DY som fastansatt CA - burde det være i din interesse at andre utenfor selskapet engasjerer seg! Om utviklingen eskalerer, er det ikke sikkert det er så mange norske / skandinaviske CA'er tilbake i selskapet om noen år.
Tally-Ho