Etihad A340-500. Stunt-tur uten kø!

Re: Etihad A340-500. Stunt-tur uten kø!

Jeg liker at du lever såkalt YOLO KnutW (drit i pris tullet som "alle" er så opptatt av - penger kommer og går, tid gjør kun sistnevnte), det samme gjorde jeg for å prøve den nevnte SQ21. Er helt enig med alle dine betraktning nå, som da, ref. trip reporten min som du kanskje har lest: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=132251

Hva blir din neste YOLO-tur? :)

Hei, jeg er jo ganske ny her på forumet så jeg leste ikke den rapporten før nå. Enig med alle de andre, knallbra!

Personlig er jeg uenig med deg i at A340-500 er verdens fineste fly, Concorde topper lista og jeg er tilbøyelig til å slippe inn A340-600 på annenplass. Dog tror jeg vi skal klare å bli enige over et par :drink:drink På de neste plassene kommer A380 og IL-62.

Neste tur er om to uker til Minsk for å fly Mil-26 og annet småsnacks i ex-sovjet. Ble jaggu invitert til Moskva-Izhevsk for å fly Yak-42 også. Fristende, men må se litt nøye på kontoutskriften før jeg bestiller.

Rapport kommer åkkesom.

PS: jeg vurderer å ta en tur med SQ når de re-introduserer SIN-EWR med A350. Er det fremdeles et tjuvtriks å bestille ut fra f.eks CMB?

Jeg liker at du lever såkalt YOLO KnutW (drit i pris tullet som "alle" er så opptatt av - penger kommer og går, tid gjør kun sistnevnte)

Hva blir din neste YOLO-tur? :)

You Obviously Love Oranges :D
Fet rapport!

Last edited:

Hei, jeg er jo ganske ny her på forumet så jeg leste ikke den rapporten før nå. Enig med alle de andre, knallbra!

Personlig er jeg uenig med deg i at A340-500 er verdens fineste fly, Concorde topper lista og jeg er tilbøyelig til å slippe inn A340-600 på annenplass. Dog tror jeg vi skal klare å bli enige over et par :drink:drink På de neste plassene kommer A380 og IL-62.

Neste tur er om to uker til Minsk for å fly Mil-26 og annet småsnacks i ex-sovjet. Ble jaggu invitert til Moskva-Izhevsk for å fly Yak-42 også. Fristende, men må se litt nøye på kontoutskriften før jeg bestiller.

Rapport kommer åkkesom.

Hehe, la oss være enig i å være uenig ;) Er med på å diskutere dette over god drikke! Som du ser av nicket mitt, så er jeg også meget glad i A380, storebroren til A340 :D

PS: jeg vurderer å ta en tur med SQ når de re-introduserer SIN-EWR med A350. Er det fremdeles et tjuvtriks å bestille ut fra f.eks CMB?

Det vet vi egentlig ikke før billetten legges ut; da kan vi søke rundt og se om vi finner noen gode kombinasjoner som kan gjøre at SQ21 blir litt mer overkommelig :)

Det vet vi egentlig ikke før billetten legges ut; da kan vi søke rundt og se om vi finner noen gode kombinasjoner som kan gjøre at SQ21 blir litt mer overkommelig :)

Er det satt noen dato for når de begynner igjen?

Er det satt noen dato for når de begynner igjen?

Det eneste man vet er at det forhåpentligvis blir i 2018 når
Airbus A350 XWB called the A350-900ULR (for "Ultra Long Range")
er ferdigsstilt.

Det hadde vært morsomt om de startet opp på dagen 5 år etter at de la ned ruten i november 2013 :)

Singapore har bestilt sju A350-900ULR (Ultra-Long Range) og skal i 2018 også gjenoppta direkteflygningene mellom Singapore og Los Angeles (7.621 nm/14.114km).

I tillegg har selskapet planer om å fly direkte fra Changi til flere amerikanske byer.

Selv om flyene er blitt mer effektive, har de ikke blitt nevneverdig raskere. Det vil fortsatt ta 18-19 timer å fly mellom Singapore og New York.

Men også i de nye A350-flyene blir det ikke noe lavere enn businessklasse, slik det var om bord i A340-500-flyene som ble benyttet tidligere på denne flyruta.

https://www.tu.no/artikler/tirsdag-starter-verdens-lengste-flyrute/277414
https://en.wikipedia.org/wiki/Singapore_Airlines_Flight_21#Relaunch

Jeg tok en rask sjekk på nettet i går kveld, én vei til New York med SQ business fra hhv SIN, MNL, RGN og CMB en tilfeldig dato neste sommer. Det var ca 10.000 NOK billigere fra CMB enn fra SIN. RGN og MNL var også litt billigere enn SIN, men kun 2 - 3.000.

Rapport kommer åkkesom.

Njet! Men hverken min eller turoperatørens feil. Den hviterussiske Mil-26 har vært i Tyrkia og hjulpet til med skogbrannslukking. Derfor har motorene gått ut på timer og det tar litt tid å få fikset det, så der røyk den turen. Dog et håp til våren sa min mann i Minsk, Boris. AN-22 står godt på bakken i Gostomel (Kiev) og trenger nye propeller (den har 32 blader tilsammen!) og i tillegg ble den forespeilede AN-140 turen t/r Minsk-Gostomel kansellert. Grmpf!

Enn så lenge ser det derimot ut til at Moskva-Izhevsk t/r med Yak-42 går som planlagt, vi får se.

Wow.. Hadde ikke sett denne. Takk for fin rapport - og helt enig, et magisk vakkert fly. Rått.

Wow.. Hadde ikke sett denne. Takk for fin rapport - og helt enig, et magisk vakkert fly. Rått.

Takk Sud for at du løfter denne. Har lest den før, men tar jo virkelig ikke skade av å lese den på nytt. Fantastisk tur og rapport. Det virker som du ikke hadde en eneste overnatting på turen utonom de i flysetet.

I Donald Duck i gamle dager stod det på noen av klassikerne. "En Disney klassiker til glede for nye lesere". Det hadde passet fint her "En KnutW klassiker til glede for nye lesere.

Takk Sud for at du løfter denne. Har lest den før, men tar jo virkelig ikke skade av å lese den på nytt. Fantastisk tur og rapport. Det virker som du ikke hadde en eneste overnatting på turen utonom de i flysetet.

I Donald Duck i gamle dager stod det på noen av klassikerne. "En Disney klassiker til glede for nye lesere". Det hadde passet fint her "En KnutW klassiker til glede for nye lesere.

Det stemmer, jeg brukte fly og flyplass som "hotell". Hele turen varte ikke mer enn 55 timer, så det fungerte helt greit. Dusj i lounge, og plenty med matservering. Stunt-tur!

Tusen takk for en veldig bra rapport. Og takk for forklaringen av A340-500 (og A340-500 vs A340-600), jeg skulle til å spørre om det, men der var den fantastiske forklaringen. Takk!

Back