Norwegian med Bangkok og New York fra Oslo

Status
Not open for further replies.
Når får vi se planer for CORE Norwegian? ;)

Skulle gjerne likt å se hvordan dette skal finansieres. De skal få levert et stort antall 737 og starter samtidig IC-operasjon. Det er ikke gratis. Jeg sier ikke at det ikke går, men lurer bare på hvordan slik kan være mulig når man ser hvordan andre selskaper må kutte og kutte og kutte og kutte. Spent på å se hvem Kjos har fått med seg på eiersiden av IC-operasjonen.

3,5mnd igjen er vel ganske kort tid? Hvilke 330er er det de har fått tak i da? Det tar vel lengre tid for dem dersom de legger inn en ordre på fabrikk ny 330 eller?

Kan det være Kjos som styrer i bakgrunnen i Feel Air, og bruker de som selskap for å fly rutene slik at de sparer Norwegian hvis det går dårlig og ikke tar de med seg i dragsuget?

Ellers må jeg si meg ganske overrasket over den lave fantasinivået på rutevalg.
Hvorfor heller ikke fly til Kina, i følge Route Shop det mest umettede marked fra Norge, og med Kina har du også en sikker suksess på frakt av varer.

http://www.therouteshop.com/oslo-airport/

Satt og tenkte det samme. Hva er det med Bankok og NY?

Det er da ufattelige mange andre plasser som ville gått like bra om ikke bedre.
Folk drar da andre steder enn de to plassene.

Uansett, Norwegian kommer nok til å lykkes med dette også, men det vil svi såpass for Thai og Continental at de vil gi seg.

Skulle nå helst ha sett at Norwegian fant 2 andre destinasjoner.

Nå bør det snart tas endelig beslutning om T2-utbyggingen på OSL. Vil bli trangt på non-schengen med såpass mange wide-bodys ytterst i pir øst.

Den dagen Norwegian lanserer SVG-BKK skal jeg være fornøyd! Nå er de bare ute etter å ødelegge for konkurrentene... Hvorfor ikke annonsere noe unikt?!

Kan det være Kjos som styrer i bakgrunnen i Feel Air, og bruker de som selskap for å fly rutene slik at de sparer Norwegian hvis det går dårlig og ikke tar de med seg i dragsuget?

Det tror jeg han ordner ved å sette opp IC-operasjon i eget seperat selskap - ikke Feel...

Satt og tenkte det samme. Hva er det med Bankok og NY?

Det er da ufattelige mange andre plasser som ville gått like bra om ikke bedre.
Folk drar da andre steder enn de to plassene.

Uansett, Norwegian kommer nok til å lykkes med dette også, men det vil svi såpass for Thai og Continental at de vil gi seg.

Skulle nå helst ha sett at Norwegian fant 2 andre destinasjoner.

Dette er 2 store knutepunkter på hver sin side av kloden. Et utall av videre destinasjoner fra BKK og NYC for de som er i transitt.

Hmmm.
Når det hele har roet seg litt, noen som tror det er rom for både DY, Thai samt to-tre charterselskaper til Thailand? I tillegg til SAS fra CPH...?

Longhaul er ikke det samme som å fly over fjellet mellom OSL og BGO. Sterling hadde de samme drømmer før konkursen...
Og selv kreative og dyktige Kjos må forholde seg til JAR SUBPART Q's avtalebestemmelser for crewdisponering. Dette er en crewkrevende operasjon og dyrt. Hvor er det han skal kutte kostnadene for å holde lavere priser?

Tally-Ho
En fordel han har er at han har ikke "gammle" kostander. Han kan bygge en riktig organisasjon fra dag 1. SAS f.eks har ansatte og fagforeninger som er vant til andre tider. Derfor kan dette gå.

Den dagen Norwegian lanserer SVG-BKK skal jeg være fornøyd! Nå er de bare ute etter å ødelegge for konkurrentene... Hvorfor ikke annonsere noe unikt?!

Kaller ikke dette "å ødelegge for konkurrentene", men heller å skape vekst i eget selskap.

En røff skisse

DY_A330.jpg

Og hvilken amerikansk LCC vil DY code share med fra JFK ?

Dette er 2 store knutepunkter på hver sin side av kloden. Et utall av videre destinasjoner fra BKK og NYC for de som er i transitt.

Og der tilbyr konkurrentene bedre muligheter via både egen ruter, og Star Alliance.

Ang. TG og CO, håper jeg det er plass til alle. Har en tro på at DY kanskje kan få flere til å fly, og ikke stjele pax fra konkurrentene. Det er vel det de har gjord før og? Fått flere til å fly?

Martin, mulig jeg spanderer billett på deg til BKK så får du sett hvor rasende enkelt det er å komme seg videre. Er du villig til å betale flere tusen kroner ekstra for å slippe re-innsjekk?

Status
Not open for further replies.
Back