Norwegian med Bangkok og New York fra Oslo

Status
Not open for further replies.
hmmm........... Kanskje Kjos har tanker ?
Feel(air) - My(Travel) - Norwegian - (Thomas)Cook

Kunne jo fått et spenstig navn på selskapet... :colgate:

Sorry, den var kanskje litt OT men jeg måtte bare.

Jeg synes det er flott Kjoser`n har guts til å satse såpass :up:
Hell og lykke til han...
 
En røff skisse

DY_A330.jpg


Og hvilken amerikansk LCC vil DY code share med fra JFK ?

Behoever DY Code Share i USA ?? Jeg tror konseptet med aa bringe folket til New York aa la dem fyke videre paa egen haand har fungert utmerket siden jeg begynnte i SAS i 1980 og American og Untied tilboed "ubegrenset" reise innen USA i 30 Dager (ja det var noen begrensninger i hvor mange ganger du kunne passere samme byen....men en kunne kreativt komme seg bra rundt....

Ut av JFK er det ikke problemer aa finne gode priser med Virgin America, JetBlue og vennene deres....det er jo service messig et step up fra DY :rolleyes:
 
Bra jobba Martin - du skapte skikkelig liv her!

Men det er fryktelig mange løse ender her ... men la DY få et par dager til å komme med mer konkret informasjon. Det eneste konkrete de sier er at de VIL starte opp .. de sier fortsatt:

Hvis selskapet finner ut av at det markedsmessig vil være lurt å vente, kan oppstarten bli skjøvet ut til 2011.

... noe jeg tolker som at de ihvertfall ikke vil starte opp ved starten av sommerprogrammet.

Dette hadde aldri kommet frem hadde det ikke vært for Feel ...
 
Satt og tenkte det samme. Hva er det med Bankok og NY?

Det er da ufattelige mange andre plasser som ville gått like bra om ikke bedre.
Folk drar da andre steder enn de to plassene.

Uansett, Norwegian kommer nok til å lykkes med dette også, men det vil svi såpass for Thai og Continental at de vil gi seg.

Skulle nå helst ha sett at Norwegian fant 2 andre destinasjoner.

Store markeder....New York er 10 ganger stoerre marked enn f.eks. Chicago - altsaa hver passasjer du finner til Chicago....er det 9 stykker du gaar glipp av til New York....hei selv mora til Tommy777 flyr til New York (Tommy bor jo i Chicago....)...tviler stekt paa at Continental vil gi seg pga Kjos og Co. Norwegian vil ha noksaa begresnet salgs apparat i Tuscaloosa og andre Amrikanske byer hvor Continental er et merkenavn....en boer huske at kun rundt 50% av CO sine kunder starter reisen i Norge.....

Tror ogsaa mye av de samme markedkreftene gjelder for Bangkok og Thai, tviler ogsaa sterkt paa at Thai forsvinner...og naar en ser paa tallene for Norske Nordmenn som reiser til Thailand hvert aar....saa der det vel ogsaa 10 ganger saa mye som noen Kinesisk by.....
 
Intet mindre enn fantastiske nyheter dette og det blir meget spennende og følge med fremover angående longhaul med A330. Takk for at du deler info med oss MartinL.:D
 
Dette var nådestøtet overfor FEEL. RIP. Noen vet hvem maskinene vil ble leaset/kjøpt av. Kan det være snakk om de to Air Comet-maskinene?
 
Dette var nådestøtet overfor FEEL. RIP. Noen vet hvem maskinene vil ble leaset/kjøpt av. Kan det være snakk om de to Air Comet-maskinene?

Ryktene vil ha det til at leasingkontrakten er signert – med hvem er jo et annet spørsmål. Tror Feel gjorde at DY speedet opp planene, men det blir spennende å se... Hvis noen av dem skal starte i April ville det jo være en god idé å begynne å selge billetter etterhvert...
 
WOW!!! Snakk om nyhet. Gratulerer til alle i Norwegian - dette er vel begynnelsen til slutten på Feel Air?
 
Dette er vel også slutten på "lillebror"-statusen til Norwegian, for dette trekket kommer til å gjøre det vanskelig for SAS fremover...
 
WOW!!! Snakk om nyhet. Gratulerer til alle i Norwegian - dette er vel begynnelsen til slutten på Feel Air?

Eller bråslutt på begynnelsen. Satser på at de ikke flyr når jeg skal til Norge igjen, for de har vel neppe strømuttak til PC som på CO39 i fjor!
 
Helt klart at det blir tøfft for SAS... Spennende å se at nå går Norwegian over til å være storebror og bruker kreftene mot lillebroren Feel Air - akkurat som jo mange var redd for at SAS vil bruke i sin tid mot Norwegian som da var lillebror...
 
Store markeder....New York er 10 ganger stoerre marked enn f.eks. Chicago - altsaa hver passasjer du finner til Chicago....er det 9 stykker du gaar glipp av til New York....hei selv mora til Tommy777 flyr til New York (Tommy bor jo i Chicago....)...tviler stekt paa at Continental vil gi seg pga Kjos og Co. Norwegian vil ha noksaa begresnet salgs apparat i Tuscaloosa og andre Amrikanske byer hvor Continental er et merkenavn....en boer huske at kun rundt 50% av CO sine kunder starter reisen i Norge.....

Tror ogsaa mye av de samme markedkreftene gjelder for Bangkok og Thai, tviler ogsaa sterkt paa at Thai forsvinner...og naar en ser paa tallene for Norske Nordmenn som reiser til Thailand hvert aar....saa der det vel ogsaa 10 ganger saa mye som noen Kinesisk by.....

Tror du er litt på jorde her ( 10 ganger ), marked til Kina er ca like stort som Thailand, Bangkok er heller ikke den største HUB i Asia.

Men ellers enig i at Bangkok passer Norwegian bra, da de har en høy feriefaktor, bare synd om vi ender opp med 0 ruter pga. dette.

Uansett, Hva med å fly til Beijing med mellomlanding i Kirkenes, eller Tromsø med 737-8, dermed kunne kostnadene holdes under kontroll i en startfase.

Eller til Asia og USA med 737-900 evt. A321 som kan gå til New York.
 
Last edited:
Tror du er litt på jorde her ( 10 ganger ), marked til Kina er ca like stort som Thailand, Bangkok er heller ikke den største HUB i Asia.

Men ellers enig i at Bangkok passer Norwegian bra, da de har en høy feriefaktor, bare synd om vi ender opp med 0 ruter pga. dette.

Uansett, Hva med å fly til Beijing med mellomlanding i Kirkenes, eller Tromsø med 737-8, dermed kunne kostnadene holdes under kontroll i en startfase.

Eller til Asia og USA med 737-900 evt. A321 som kan gå til New York.

Er Kina like stort marked fra Norge som Bangkok ?? Har ikke sett noen tall som ligner det....derimot er det lagt frem masse tall som peker paa rundt 10 x i forbindelse med aapeningen av Thai ruten.....
 
Hvordan skal Norwegian finansiere dette? Det er jo snakk om helt andre operasjoner enn å fly Boeing 737 på et lavpriskonsept i Europa, og Norwegian må jo ha lån til himmelen allerede. Om de skal fly daglig til både New York og Bangkok trenger de mer enn to fly, slik som tidligere omtalt. Det vil overraske meg om Thai Airways, Continental Airlines, Feel Airline, US Airways, charterselskaper og Norwegian klarer å tjene penger mellom Oslo og Bangkok og New York. Vi får se hvem som til slutt starter opp og hvem som er lurest - dette ser mest av alt ut som et skremmeskudd fra Norwegians side overfor Feel. Og i konkurransen mellom dem er det jo åpenbart at Norwegian vinner, særlig om de også har tenkt å ha bra med frekvenser, i motsetning til Feel som baserer seg på weekendreisende.
 
Blir nok litt mer. ca 274 reisende hver dag. Markedet til Kina øker raskt. Tror tallet fort kan doble seg innen få år.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top