Norwegian med Bangkok og New York fra Oslo

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian med Bangkok og New York fra Osl

Jeg begynte plutselig å tenke på den flyplassen som var aktuell som low-cost-flyplass i NY. Husker ikke hva den heter i farten. Men noen på forum husker gjerne. Eller blir det en av de tre store?

Det er snakk om JFK de skal bruke....

Tipper det blir A330-200. -300en vil vel slite litt fra OSL til BKK, mens den går helt greit til NYC. Derimot er vel DY interessert i å ha litt fleksibilitet.

Jeg tviler sterkt om både DY og TG kan drive ruten til BKK daglig, og om jeg skulle velge, ville jeg uten tvil valgt TG. Jeg frykter at begge vil trekke seg ut, og dette vil gjøre at vi blir stående uten noe direkteruter til BKK.

I og med at dette skal være "klare lavpirssatsninger", hva kan man anta prisen vil være for tur-retur New York? Normalpriser på rundt 3000 og kampanjer med billigere billetter?

er det slik at disse flyene kun blir leaset? og eventuelt, er det en mulighet at Kjos har satt seg på liste etter noen nye blanke 787'er for så å bytte ut 330'ene? Noen som har noen tanker?

Kjosern har vel snakket om at dette skulle være datterselskap og muligens ha andre medeiere å...
Feel Air og Norwegian har ikke gått sammen her da?
Passer godt med flytype, oppstart og 2 stk fly....

Last edited:
Husk at e24 lanserte deler av saken ETTER at jeg la ut tråden at en nyhet ville bli presentert i dag;)

Beklager om du føler deg skuffet P.A.VIKING, men jeg har respekt for at ikke alle synes at dette er en stor nyhet:)

Jeg er i hvertfall ikke skuffet, du skapte en fin stemning og la opp til en gledelig nyhet...jeg hoerer til de som trur at Spekulasjoner er sunt og bringer glede til forumet....en stor takk fra vest....

Legger ved en rask og dårlig greie her bare.. :) IKKE DØm photoshopkunnskapene mine vær så snille :P

Attachments

• 1291580 copy.jpg
    1291580 copy.jpg
    72.9 KB · Views: 1,016
Hva kan Feel skilte med da? ingen feed inn til OSL, merkevaren erlik 0... tror ikke feel kommer seg noen vei jeg...

Feed på sidene...

Men slots er slots – vi får nå se hva som skjer – og om vi på et tidspunkt ser både DY(gjennom datterselskap) og Feel Air på intercont fra OSL samtidig.

EDIT: Og de har nok ikke gått sammen (pt ihvertfall...).

Det største hinderet bortsett fra TG er den tungvindte tollbehandlingen på OSL....Med henting av bagasje og ny innsjekk. Jeg vet det er pratet mye om å gjøre noe med det, men jeg har fremdeles ikke sett noe handling.

Er fremdeles lettere å reise via CPH eller AMS slik det er nå om du ikke reiser direkte fra OSL

Last edited:
Spøker vel litt for Iceland Express som starter opp 1 juni 2010, de satser tross alt på å dra endel pax til USA via KEF.

Hmmm.
Når det hele har roet seg litt, noen som tror det er rom for både DY, Thai samt to-tre charterselskaper til Thailand? I tillegg til SAS fra CPH...?

Longhaul er ikke det samme som å fly over fjellet mellom OSL og BGO. Sterling hadde de samme drømmer før konkursen...
Og selv kreative og dyktige Kjos må forholde seg til JAR SUBPART Q's avtalebestemmelser for crewdisponering. Dette er en crewkrevende operasjon og dyrt. Hvor er det han skal kutte kostnadene for å holde lavere priser?

Tally-Ho

Status
Not open for further replies.
Back