Norwegian har gitt nordmenn råd til å fly

Re: Norwegian har gitt nordmenn råd til å fly

Ja, jeg vet ikke jeg BSSW - det er noen som tror at jeg et talerør for DY og talerør mot SK ;)

Det er ingen selskaper som alltid er billigst. Trodde de fleste her visste det. Det har vel vært sagt x antall ganger i andre tråder.

Sånn apropos til DY og priser; har drevet en hel del søking og sammenlikning av priser de siste par månedene i forbindelse med planlegging av bl.a. sommersesongens utskeielser. Har i mine tilfeller opplevd at DY er helt på linje med bl.a. LH rent prismessig til de destinasjonene jeg har søkt, som bl.a. dreier seg om de fleste land rundt Middelhavet. Og dét altså et halvt år i forveien. Når man da i tillegg får M&M og flere avgangstider å velge mellom hos LH, er valget forholdsvis enkelt.

Nå tilbyr vel DY non-stop som de kan prise noe høyere i forhold til flere stop. Dette har vi jo sett med TG til Thailand!

Det er ikke alltid det er pengene som teller og det er heller ikke alltid det er tiden som teller. Noen ganger er det reisen som teller og at det koster 1,5 laken mer, who cares? WIAS (wideroe.no) cares. Det er utrolig flott å ha et slikt nettsted som også folk med sære interesser kan benytte seg av - og et slikt sært eksempel ble gjennomført i juni i fjor med hjelp fra Midt-Norges andre suksessbedrift. Til Nice kan man komme seg på flere måter, og hvis to store flyplasser med fine fasiliteter for flyentusiaster kan besøks underveis desto bedre. At man i tillegg kan legge til to nye selskaper underveis gjør heller ikke saken verre. Og så bestiller man en relativt liten stasjonsvogn, og blir oppgradert til en buss en kan frakte alle tanter og onkler rundt i Provence med står det høy respekt av.

Alle har råd til å fly - noen råd er dyrere enn andre, men g.. så mye bedre :)

PS Hvis det er noen som lurer på hvilken bedrift som er den beste, så sjekk nettsiden til Innovasjon Norge http://www.innovasjonnorge.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/Skaperkraft-09-de-mest-innovative-i-landet-er/

Last edited:

PS Hvis det er noen som lurer på hvilken bedrift som er den beste, så sjekk nettsiden til Innovasjon Norge http://www.innovasjonnorge.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/Skaperkraft-09-de-mest-innovative-i-landet-er/

Gratulerer så mye. Fortjent og et utrolig viktig felt dere jobber med.

Men tilbake til Topic, så skal DY ha all Credit for det arbeidet de har gjort og alt de har fått til på kort tid. Modellen er bra, sette fra kundene sitt ståsted, men det koster på andre måter..
Selve undersøkelsen som det vises til her er jo litt som å sammenligne epler og bananer, men det store publikum får dette servert som en "sannhet", hvor DY igjen alltid har vært utrolig flinke til å få de store masser til å tro at de alltid er billigst - Uansett!

Med andre ord, DY er ikke alltid billigst

Helt riktig, oppfatter "undersøkelsen" som et komplett makkverk. Sjekket DY i fjor sommer til London og Paris - jeg endte med BA og AF da de var vesentlig billigere. Samme sak til sommeren når turen går til Tyrkia - DY kunne by på direktefly til Antalya til rundt 4800 pr. pers (pluss gebyrer), mens Turkish bød på 3088 pr. snute via IST (godt betalt mellomlanding). Benytter samtidig sjansen til en stopover der for å oppleve byen når jeg først må mellomlande, men det er en annen sak. :)

Men hadde du handlet billettene til Paris 6 mndr før Rolf, kan det god hende prisene hadde vært noe helt annet ;)

Men joda, DY er langfra alltid billigst, men alle tror det, eller, de fleste :)

Men hadde du handlet billettene til Paris 6 mndr før Rolf, kan det god hende prisene hadde vært noe helt annet ;)

Parisbillettene ble kjøpt i mai måned, mens vi reiste midt i juli ;) Det er nå jeg har vært veldig tidlig ute :)

DY er ikke alltid billigst, men jeg tror de fleste kan være enig om at DY er generelt billigere enn SK.

Det er ikke mange år siden en mor av en bekjent skulle fly Kirkenes-Oslo, jeg tror det var i år 2000/2001. Hun måtte betale over 5000,- for en tur retur billett den gang. Når jeg sjekker prisene på SK nå, finner jeg de samme(ca) anvgangene til 1814,-.
Jeg velger å tro at dette er priser Sk har kommet med for å være "med" på prisene til DY.

Så ja, jeg tror DY har bidratt stort for å få nordmenn til å fly.

PS. DY skal ha 1196 for samme tur.

Last edited:

DY er ikke alltid billigst, men jeg tror de fleste kan være enig om at DY er generelt billigere enn SK.

Jeg flyr ganske mye innenriks i jobb, og på Happy-billetter spesielt deler jeg på ingen måte den erfaringen der. På flex-billetter er det mer varierende, da SK normalt ikke er mye dyrere på "Flex", men har endel høyere pris på "Full Flex".

Back