Cimber billigst i Danmark

MartinL

ScanFlyer Dusty
Lavpris krigen har spisset seg!

Prissamarbeidet mellom Cimber Sterling og SAS slår Norwegian av banen når det gjelder gjennomgående flypriser fra Aalborg via København. Det er en av konklusjonene i den siste utgaven av Dansk Flyprisindex. Les også: Cimber-prissamarbejde giver billige gennemgangspriser

Priskrigen mellom Cimber Sterling og Norwegian i Danmark gir de reisende lavere gjennomgangspriser på tilslutningsfly fra de dansske provinsflyplassene til en rekke europeiske destinasjoner. Det er konklusjonen i den siste utgaven av Dansk Flyprisindex, skriver boarding.dk.

Cimber Sterling er - ifølge Dansk Flyprisindex , billigste selskap eller deloperatør på 18 av de 40 flypriser fra danske lufthavner til europeiske storbyer.

Norwegian har hatt en meget dominerende posisjon på flyvninger ut fra København og Aalborg. Nå kan det se ut som at Cimber Sterling takket være sitt samarbeide med SAS er i ferd med å feie Norwegian av banen på flyvninger fra Aalborg, mener travelmarket.dk.

http://boarding.no/art.asp?id=40207

Listen kan leses her:

http://www.boarding.no/files/danskflyprisindex8271210.pdf
 
Norwegians modell for transfer er ikke nødvendigvis så veldig konkurransedyktig. Passasjerer må betale ordinær pris for distanse 1 (feed) og distanse 2 (hovedrute), sammen med doble gebyrer, noe som gjør at totalprisen ofte blir ganske høy. SAS gir f.eks. alltid avslag på distanse 1 (f.eks. Oslo-Bergen), slik at totalprisen ikke blir like høy som om man hadde betalt ordinære priser på begge distanser. Kanskje det finnes et forbedringspotensiale hos Norwegian her?
 
Norwegians modell for transfer er ikke nødvendigvis så veldig konkurransedyktig. Passasjerer må betale ordinær pris for distanse 1 (feed) og distanse 2 (hovedrute), sammen med doble gebyrer, noe som gjør at totalprisen ofte blir ganske høy. SAS gir f.eks. alltid avslag på distanse 1 (f.eks. Oslo-Bergen), slik at totalprisen ikke blir like høy som om man hadde betalt ordinære priser på begge distanser. Kanskje det finnes et forbedringspotensiale hos Norwegian her?

Jeg flyr som oftest slik at det innebærer transfer, og opplever vel så godt som alltid at Norwegian da kommer ut som den dyreste tilbyderen nettopp av den grunnen som du nevner her (selv om jeg i senere tid har none eksempler på at DY selv med reiser via OSL har konkurransedyktige priser). Det kan jo tenkes at DY, selv om de har åpnet opp for gjennomgående trafikk/bookinger, ønsker å fokusere på punkt-til-punkt trafikken, og derfor ikke ønsker å gjøre noe med prisstrukturen?
 
Back
Top