Kan vanskelig se for meg store hindre av noen slag når det kommer til gjennomføring. Det lukter en mulig politisk innblanding av dette ettersom størrelsen på bestillingen er historisk. Den alt tettere allierte og politiske varme mellom Norge og US er dessuten med på å hjelpe Kjos her... Så vidt meg bekjent så er vel ikke kampflyordren endelig besluttet?
Quote" Høsten 2008 sendte USA en rekke tjenestefolk til Norge for å legge inn et siste støt i kampen for å få Norge til å velge det amerikanske kampflyet F-35 – også kjent som Joint Strike Fighter (JSF).
For amerikanerne var det svært viktig at Norge valgte det amerikanske flyet og ikke alternativet, det svenske JAS-Gripen, fordi Norge var det første landet som eventuelt kom til å ta beslutningen om å kjøpe F-35.
- Dette vil sannsynligvis ha en dominoeffekt på andre potensielle kjøpere, skriver den amerikanske ambassaden"
Jeg klør deg på ryggen om du klør meg...
Skulle det bli mer enn rasling med sabler fra myndighetene i US and A vil det vel også bli en sak der EU vil bli involvert og Norge legger seg på linje med EU.
Intressant att Kjos säger att det är i Sverige DY kommer öka med både fler avgångar och nya linjer. Hoppas han har DY IC i åtanke här! Nya interkont linjer från både Asien & Nordamerika till ARN vore välkommet. Finnair har idag via sin HEL bub en mycket stor andel av Asien trafiken från ARN..Ungefär 40% av Finnairs IC resenärer till asien kommer från Sverige.
Ser ut til at Kjos på kort sikt planlegger høyere frekvenser generelt og økt aktivitet i Sverige.
SAS vil m.a.o. få merke det ytterligere fremover..
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2359183.ece
W
Intressant att Kjos säger att det är i Sverige DY kommer öka med både fler avgångar och nya linjer. Hoppas han har DY IC i åtanke här! Nya interkont linjer från både Asien & Nordamerika till ARN vore välkommet. Finnair har idag via sin HEL bub en mycket stor andel av Asien trafiken från ARN..Ungefär 40% av Finnairs IC resenärer till asien kommer från Sverige.
http://www.svd.se/naringsliv/lagprisbolag-borjar-flyga-till-new-york_6943553.svd
I Svd som återger delar av intervjun gjord i Dagens industi står det lite luddigt att Arlanda får en "central roll" i långdistanstrafiken. Det låter med andra ord ungefär som när han uttalade sig i dansk press om DYs planer och CPH.
Denne er jo gammel....bare at de har fått satt på de nye wingletsene...
Litt OT, men er det planlagt noen endringer på dører mtp åpning, armering osv i forholdt til dagens maskin?
737 er en meget gammeldags maskine set fra især crews synsvinkel. Der har Airbus 320 en stor fordel.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.