Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Hur tror ni GOT basen kommer bemannas?
Blir det sker på samma sätt som på ARN eller kommer DY göra som på nya HEL basen för att spara $$$?
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Och kan man tro de kommer använda 737-3 eller 8?
GOT-ARN verkar köras med 737-300?
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Hur tror ni GOT basen kommer bemannas?
Blir det sker på samma sätt som på ARN eller kommer DY göra som på nya HEL basen för att spara $$$?

Vil tro at man ikke kjører HEL modellen i GOT siden den vel ikke er så godt motatt i DY, og man vel ønsker samme avtaler for alle i samme land.(?)
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Hur tror ni GOT basen kommer bemannas?
Blir det sker på samma sätt som på ARN eller kommer DY göra som på nya HEL basen för att spara $$$?

DY-operasjoner i NO, SE og DK, uansett base, bemannes av fast ansatte.
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Jeg klarer ikke helt å bli provosert over noen som indirekte har skrevet i signaturen sin at alle andre selskaper enn SK bør forbys...

Kan det være det ligger noe ironi i en slik sig? :rolleyes:
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Det må være ett ganske stort potensiale i GOT. Hvis en ser på hvor stor Göteborg er befolkningsmessig kontra Bergen, så er det egentlig ganske utrolig at de ikke figurerer med større trafikk.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_largest_airports_in_the_Nordic_countries

GOT - 4,133,040
GSE - 714,798
Total 4,847,838
vs.
BGO - 5,078,267

Ser en på størrelsen befolkningsmessig så er det total knockout til GOT.

GOT by - 513,751 - Greater metropolitan area - 928,629
BGO by - 260,800 - Greater metropolitan area - 385,300

Med dobbel så stor befolkning i byen og 2,5 så stor befolkning i nærområdet til GOT, så er det litt snodig at det ikke finnes flere direkteruter ut fra GOT enn det som er tilfellet idag.

Norwegian har økt trafikken mye ved BGO, og det burde absolutt være mulig for Norwegian å øke mengden passasjerer ved GOT betydelig. Det artige er at Ryanair og Wizzair begge er på GSE - Göteborg Säve (Gothenburg City Airport) og at flyplassen i tillegg har hatt tilbakegang fra 2009 til 2010. Ryanair legger i tillegg ned to ruter i slutten av mars, så tilbakegangen kan fortsette i 2011 for Säve.

Jeg er klar over at BGO har stor trafikk pga innenrikstrafikk som i Sverige ofte er konkurrert bort av toget. BGO har stor trafikk med turister pga "Gateway to the Fjords", men GOT har da vitterlig turister de også. I tillegg har man Saab og Volvo rett i nærheten, samt annen tung industri.

Jeg tror dette kan bli god butikk for DY jeg.
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Om vi ska in på min signatur, så härhör det till miljöargument, vilket jag fick MVG på utav min svensklärare :P Och alla får uttrycka sina åsikter i Sverige, får man inte det i Norge?
Och håll tråden till dess ämne och INTE till min signatur.
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Om vi ska in på min signatur, så härhör det till miljöargument, vilket jag fick MVG på utav min svensklärare :P Och alla får uttrycka sina åsikter i Sverige, får man inte det i Norge?
Och håll tråden till dess ämne och INTE till min signatur.
Det er jo ofte interessant å vite litt om personen bak nicket, og man må jo regne med at det som står i signaturen er et budskap du ønsker skal nå fram!
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

Det er jo ofte interessant å vite litt om personen bak nicket, og man må jo regne med at det som står i signaturen er et budskap du ønsker skal nå fram!

Ja, og profilen forrader at Swedline er 17... Jeg for min del tar de ting som kommer fra han med en sunn skepsis.
 
Re: Norwegian åpner sju nye direktelinjer fra Göteborg

<MOD>
OK, folkens, la oss holde oss til DYs oppstart på GOT.
</MOD>
 
Back
Top