Norwegian, 737 MAX og operative konsekvenser/innleie 2019

Ser ut som Avion som er leid inn for MAXene har noen issues i dag? På vei OSL-PMI med ligger å sirkler over Skien i lav høyde

9a49743c61c31508c3fb043504ce6a5b.jpg
 
Smartlynx sin YL-LCL har fløyet for Norwegian ut fra OSL siden starten av Desember

Er det flere wetlease på shorthaul nå?
 
From pprune.org:

Norwegian (DY) will base the leased A320s in OSL (2) and ARN (1).
The routes served by the A320s from OSL will be AMS, BCN, BUD, CDG, GDN, KRK, MUC, NCE, PLQ, RIX, SXF, VIA, VNO, WAW
The routes served by the A320 from ARN will be ALC, AMS, CDG, FCO, KRK, PRG, RAK, RIX, SXF
 
Ut fra oversikten, kan jeg se at det flyver;
- 2 A320 fra SmartLynx/SmartLynx Estonia for NAX fra OSL.
- 1 A320(/A321(/MD82/MD83)) fra DAT/DOT for for IBK fra CPH
- 1 B738 fra Jet Time for IBK fra CPH.
- 1 B737 fra Jet Time for IBK fra HEL.
 
Ser ut som YL-LCO og YL-LCP, to A320 maskiner fra Smartlynx, nå er ferdig med tjeneste for Norwegian. Aner ikke om det er erstattet av noe annet?
 
Ser ut som YL-LCO og YL-LCP, to A320 maskiner fra Smartlynx, nå er ferdig med tjeneste for Norwegian. Aner ikke om det er erstattet av noe annet?

YL-LCS er muligens erstatning. Den flyr ihvertfall nå.

OY-JRK (DAT A320) flyr for DY
OY-JTS (Jettime 737-700) flyr for D8

.. ihvertfall.
 
ES-SAU og ES-SAP flyr for hhv DY og D8
YL-LCU for DY

OY-JZI for D8
 
Last edited:
Uten at det egentlig kommer så mye nytt frem, så snakker Norwegian sjefen mye om MAX og utfordringer/alternativer, i et intervju med E24 i dag

https://e24.no/boers-og-finans/i/Xg...bus-etter-max-krisen-det-gaar-en-smertegrense

Norwegian forhandler fortsatt med Boeing om en milliarderstatning for Max-flyet som trolig blir stående på bakken i mange måneder til. I et eksklusivt intervju forteller den ferske Norwegian-sjefen om hvordan de skal få flyet tilbake i trafikk, at han forstår passasjerer som kan være engstelige og at nye Aribus-fly kan bli brukt som en siste utvei
 
DAT skal wetlease 2 A320 for Norwegian ut oktober. SKal brukes ut fra CPH i følge overskriften hos checkin.dk (bak betalingsmur)
 
Fra Barcelona ser det ut som at Spanske Gowair Vacations skal operere to A320neo for Norwegian.

EDIT: Mente A320, ikke A320neo som mobilen min ville det skulle stå.
 
Last edited:
I tillegg så skal DAT/DAT LT operere med A321 fortsatt.
Jet Time med Boeing B737 -700 og -800.
 
Re: Boeing 737MAX - statustråd

Hvor lang tid fra sertifisering tar det før f.eks Norwegian igjen kan ønske passasjerer velkommen ombord i MAX`n?

Forstår det slik at Norwegian vil heve kjøpet av sine 18 leverte MAX.
 
Back
Top