Re: Nå ska'rre kjøpes fly!!
Hva gjør CRJ900 dyr? Høy CASM? Mye teknisk?
Og hvordan er arbeidsmiljøet for kabin i CRJ900? Ser noen klager på B737-kabinen. Har fløyet Lufthansa Cityline sine CRJ900 og vertinnene der sa det var et ålreit fly å jobbe i, og de har jo den gamle kabinen og ikke den fancy NextGen som SAS har...
Omkring vores CRJ900, så er jeg ikke sikker på, at den vil pensioneres i SAS. Den har vist sig at være ret dyr og så var det jo en form for "nødløsning", da alle Q400 måtte groundes. Jeg kunne forestille mig, at man måske ville satse mere på sub carriers (fx QI) til at flyve den helt korte produktion (indenrigs, tyndtbelagte intrascan ruter samt buffer flights) for SAS - lidt ligesom vi ser det hos Lufthansa Regional.
Hva gjør CRJ900 dyr? Høy CASM? Mye teknisk?
Og hvordan er arbeidsmiljøet for kabin i CRJ900? Ser noen klager på B737-kabinen. Har fløyet Lufthansa Cityline sine CRJ900 og vertinnene der sa det var et ålreit fly å jobbe i, og de har jo den gamle kabinen og ikke den fancy NextGen som SAS har...
Last edited: